Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:28:25 GMT

37 مدرسه حاشیه جاده های خراسان شمالی ایمن سازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۷۳۲۷

37 مدرسه حاشیه جاده های خراسان شمالی ایمن سازی می شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: امسال 37 مدرسه حاشیه جاده های استان برای عبور و مرور دانش آموزان، زیر پوشش برنامه های ایمن سازی قرار می گیرد.

علی اصغر بدیعی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 30 مدرسه به صورت آموزشی و هفت مدرسه به صورت فیزیکی برای عبور و مرور دانش آموزان روستاها ایمن سازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایمن سازی فیزیکی شامل نصب چراغ چشمک زن، خط کشی جاده و خط نوشته است و ایمن سازی آموزشی شامل نحوه تردد ایمن دانش آموزان به مدارس، افزایش دانش ایمنی ترافیک و آموختن مهارت های لازم در این حوزه است که با توزیع اقلام آموزشی، مانند کتاب های آموزشی و توزیع جلیقه های شبرنگ میان دانش آموزان همراه می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال ایمن سازی مدارس استان یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار دارد، اظهار داشت: برای اجرای برنامه های ایمن سازی آموزشی هر مدرسه بیش از 20 میلیون ریال و ایمن سازی فیزیکی 180 میلیون ریال اعتبار صرف می شود.
بر اساس این گزارش بیش از 190 مدرسه روستایی خراسان شمالی با 14 هزار و 500 دانش آموز در حاشیه جاده ها استقرار دارند و تاکنون مدارس زیادی زیر پوشش طرح ایمن سازی قرار گرفته اند.

استان خراسان شمالی، بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر راه شامل 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی دارد و با داشتن 1,54 درصد راه های کشور، رتبه 25 را در بین استانها دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
7185/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي راهداري ايمن سازي مدارس خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدیده مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان شده است.

یوسف بنی اسدی افزود : بارش باران نیز در خواف، هم اکنون سطح جاده ها در این شهرستان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد : مطابق پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، برخی جاده های استان از عصر امروز تحت تاثیر بارش باران خواهند بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

 
 

دیگر خبرها

  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است