Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس انگلیس در اظهاراتی گفته‎اند که افزایش خودکشی در بازداشتگاه های مهاجران توسط وزارت کشور به رازی دولتی تبدیل شده است.

در گزارشی که نشریه ایندیپندنت منتشر کرده، یکی از بازرسان سابق زندان‌های انگلیس می‎گوید: «مرگ این افراد تحت نظارت دولت ما رخ می‌دهد و در این مورد نباید مخفی کاری کرد.»

به گفته کارشناس مامور وزارت کشور انگلیس برای بررسی بازداشتگاه مهاجرین، مرگ‌های ناشی از خودکشی در مراکز اخراج مهاجران به عنوان راز دولتی نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفن شاو، بازرس سابق زندان‌ها در انگلیس که دو گزارش عمده در مورد مراکز اخراج مهاجران (IRCs) را منتشر کرده است، به نمایندگان مجلس گفت: «به اعلام عموم نرساندن شمار تلفات زندانیان نشان دهنده شکست آشکار دولت در این زمینه است.»

آمار‌های جمع آوری شده براساس درخواست رسیدگی قضایی نشان می‌دهد که در سال گذشته در مراکز اخراج مهاجران در انگلیس شش نفر کشته شده‎اند که چهار نفر از آن‌ها خودکشی کرده‎اند و این میزان رکورد خودکشی در یک سال در این بخش است. آمار‌های ارائه شده در آوریل ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۰، ۳۵ مورد مرگ در این بخش گزارش شده بود که ۱۴ مورد آن خودکشی بوده است.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که نگرانی‌ها درباره بی توجهی به سلامت روان افراد بازداشت شده در مراکز اخراج مهاجران هر روز افزایش می‌یابد.چرا که افراد پس از بازداشت مورد ارزیابی روانی قرار می‌گیرند نه پیش از آن. این امر خود سبب بالا رفتن میزان ریسک می‌شود. آمار تهیه شده توسط ایندیپندنت نشان می‌دهد که با افزایش شمار افراد دستگیر شده، بیش از یک نفر در روز در این مراکز به دلیل آسیب زدن به خود به درمان نیاز پیدا می‌کند.

یکی از بازرسان زندان‌ها یک ماه پیش هشدار دادند که وزارت کشور انگلیس با استناد به قانون، قربانیان شکنجه با سطح بالای آسیب‌های روانی را در این مراکز نگهداری می‌کند. وی به ضعف‌های قابل توجه در امر ایمنی و احترام به بازداشت شدگان اشاره کرد و گفت: «توجه کافی به استرس پس از سانحه و سایر مشکلات سلامت روان وجود ندارد.»

این تحقیق که بر آمار مرگ و میر این نوع پرونده‌ها نظارت می‌کند، اعلام کرد تعداد کشته شدگان در زندان، در بازداشتگاه‌های مهاجران و نیز تا پنج روز پس از آزادی از ژانویه ۲۰۱۵ تا آگوست ۲۰۱۸، ۱۷ مورد بوده است.

۹ مورد از این مرگ‌ها خودکشی، یک مورد مربوط به قاچاق مواد مخدر، یک مورد قتل و ۶ مورد قتل غیر عمد بوده است.

در سال ۲۰۱۷، در مجموع ۱۱ مورد مرگ و میر گزارش شد که بی سابقه بوده است. این میزان در سال‌های گذشته، سالانه بین یک تا پنج مورد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس خودکشی وزارت کشور دولت نمایندگان مجلس مرگ سلامت روان درمان استرس مشکلات قاچاق قتل انگلیس خودکشی مرگ وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • قلیان با گاز خنده!
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان