Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر فوق العاده سردی را در نظر بگیرید که سکنه آن برای تهیه نیازهای اولیه خود نتوانند از خانه هایشان بیرون بروند و در اثر سرما خانه ها و محل زندگیشان در آب و هوای شهر یاکوتسک غیر مقاوم شده باشد. شاید سوال هایی مانند اینکه چه جوری مردم در این گونه مناطق زندگی می کنند؟ چرا مهاجرت نمی کنند؟ و چگونه نیازهای اولیه خود را برطرف می کنند ذهنتان را مشغول کند در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ تمام سوال هایتان را به دست آورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روسیه شهری با نام یاکوتسک در شرق سیبری وجود دارد که به عنوان سردترین منطقه جهان شهرت یافته است. این شهر با مشکلات زیادی نظیر زمستان های طولانی و طاقت فرسا، آلودگی ناشی از سوخت ها و خطرات جانی مواجه است اما با این حال جمعیت آن به بیست هزار نفر می رسد. دمای یاکوتسک به پایین تر از منفی83.9 درجه فارنهایت یا منفی 64.4 درجه سانتیگراد می رسد و مردم برای تردد در شهر و تاریخچه شهر یاکوتسک به ناچار مجبورند از وسایل نقلیه استفاده کنند و برای جلوگیری و مقاومت در برابر یخ باید خودشان را با چند پالتو پوست بپوشانند. برای شناخت بیشتر با این بخش از زمین با ما در شهرت شهر یاکوتسک همراه باشید.

سرمای طاقت فرسا مانع از انجام چه کارهایی در شهر می شود؟ 

همانطور که گفتیم آب و هوای شهر یاکوتسک به قدری سرد است که بیرون رفتن از خانه و گشت گذار در شهر امکان پذیر نیست مگر آنکه خود را با لباس های مختلف بپوشانید و از وسیله نقلیه استتفاده کنید. با این حال باز هم سریع پوست شما بی حس شده و بینی تان یخ می زند. به دلیل شرایط سخت آب و هوایی نمی توان در این منطقه کشاورزی کرد و مردم بیشتر نیازها و منابع غذایی خود را از راه دامداری به دست می آورند. همچنین ساخت و ساز هم با مشکلات جدی رو به روست که اخیرا یکی از موسسات تحقیقاتی، سبک جدیدی از معماری را در این شهر به راه انداخته تا خانه ها در برابر سرما مقاوم باشند اما مهمترین مشکل در تاریخچه شهر یاکوتسک رفت و آمد به حساب می آید برای مثال در برخی از روزهای سال هوا به قدری سرد و مه آلود می شود که تمام پروازها کنسل شده و حمل و نقل توسط وسایل نقلیه نیز صورت نمی گیرد که این یکی از علل شهرت شهر یاکوتسک می باشد.

شهرت یاکوتسک

شهرت شهر یاکوتسک تنها به خاطر هوای سردش نیست بلکه این شهر منبع غنی از منابع طبیعی دنیا به حساب می آید و یک پنجم الماس های جهان را در خود جای داده است. از دیگر منابع موجود آن می توان به طلا و نقره و برخی از گازهای طبیعی اشاره کرد به همین دلیل بیشتر مردم حاضر به مهاجرت نیستند و به کار خرید و فروش این منابع مشغولند.

افسانه

شهرهای عجیب، داستان ها و افسانه های عجیبی هم دارند. یکی از افسانه های معروف محلی یاکوتسک از این قرار است که وقتی خداوند کره زمین را آفرید و شروع به پخش نعمت های خود در سراسر آن کرد، وقتی به یاکوتسک رسید سردش شد و تمام نعمت هایش از دستانش رها و بر این بخش از زمین سرازیر شد.

توریست مشهور

آموس چاپل یکی از ماجراجویان و عکاسان مطرح جهان است که بیشتر شهرت خود را در سال 1934 با سفر به یاکوتسک به دست آورد. سفر او حدود پنج هفته طول کشید که در طی آن عکس ها و ادعای عجیبی را ثبت کرد. او با ثبت رساندن دمای -96 درجه نام یاکوتسک را در به عنوان سردترین نقطه جهان در کتاب گینس نوشت. چاپل می گوید هوا به قدری سرد بود که عکاسی برایم دشوار بود و هر لحظه امکان داشت دوربین در دست هایم یخ ببندد. همچنین می گوید در بین روستاهای شهر به روستایی رسیدم که از خود یاکوتسک سردتر بود و یک دروازه ورودی داشت که بر  روی آن کلمه اویماکون نوشته شده بود. جالب است بدانید اویماکون به معنی قطب سرما یا آب یخ زده می باشد و مردم محلی این نام را بر روی روستا در تاریخچه شهر یاکوتسک گذاشته اند.

جاذبه های دیدنی

با آنکه در بیشتر طول سال هوا سرد است و امکان گردش و بازدید از شهر وجود ندارد اما جاذبه های یاکوتسک خالی از لطف نیست و در فصل تابستان مناطق بی نظیری برای عرضه دارد که گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می کند. از مشهورترین این مکان های دیدنی می توان به موزه ملی هنر، موزه ماموت، موزه خموص، موزه یخبندان و بازار مسیحی اشاره کرد.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: یاکوتسک جهان گردی روسیه جالب انگیز اماکن دیدنی جهانگردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day

روز جهانی سلامتی زنان World Women’s Wellness Day هر سال در آخرین جمعه ماه آوریل (۲۶ آوریل ۲۰۲۴ مصادف ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی سلامتی زنان یک رویداد بین‌المللی سالانه با هدف ارتقای سلامت و تندرستی زنان از طریق فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف است. سلامت زنان به شاخه‌ای از پزشکی اطلاق می‌شود که بر درمان و تشخیص بیماری‌ها و شرایطی تمرکز دارد که بر سلامت جسمی و عاطفی زنان تأثیر می‌گذارند و حوزه‌ها و تخصص‌های زیادی را در بر می‌گیرد که شامل موارد زیر است:

کنترل بارداری

عفونت‌های زنانه

سرطان سینه، سرطان تخمدان و سایر سرطان‌های زنانه

ماموگرافی

یائسگی و هورمون درمانی

پوکی استخوان

بارداری و زایمان

سلامت جنسی

زنان و بیماری قلبی

شرایط خوش‌خیم مؤثر بر عملکرد اندام‌های زنانه

تاریخ روز جهانی سلامتی زنان ۱۴۰۳

روز جهانی سلامتی زنان هر سال در آخرین جمعه ماه آوریل یعنی ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ مصادف هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. این روز راهنمای نهایی برای ترویج سلامتی و شادی در زنان است.

تاریخچه روز جهانی سلامتی زنان

روز جهانی سلامتی زنان به‌طور رسمی در فوریه ۲۰۲۱ معرفی و آخرین جمعه هر ماه آوریل به‌عنوان راهنمای نهایی سلامت و شادی برای زنان اعلام شد. پس از آن از بیست‌ونهم تا سی‌ام آوریل ۲۰۲۱، اولین کنفرانس مجازی سلامتی و مراقبت از خود زنان به میزبانی رسانه تنوع زنان (Diversity Woman Media) برگزار شد و چالش‌های بی‌سابقه‌ای را برجسته کرد که زنان برای ایجاد تعادل بین شغل و زندگی‌شان به‌عنوان مادر، همسر، دختر و دوست با آن روبه‌رو هستند و بدون شک بر سلامت جسمی و روانی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

این رسانه در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و یک مجله کسب‌وکار آمریکایی است که مقالات اصلی در مورد کارآفرینی، توسعه شغلی، فناوری، امور مالی، سلامت و تنوع را در رابطه با زنان در دنیای تجارت ارائه می‌دهد و داستان‌های موفقیت کسب‌وکار آن‌ها را برجسته می‌کند و در حال حاضر مجموعه‌ای از چهارشنبه‌های سلامت را با موضوعات مرتبط با سلامتی از جمله مدیریت استرس، سلامت جسمی و روانی، بهداشت خواب، تغذیه و تمرکز حواس اجرا می‌کند. مخاطبان آن نیز مردم سراسر جهان از هر نژاد، فرهنگ و پیشینه و مجرد یا متأهل هستند که داستان‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و در روزهای سخت به یکدیگر آرامش می‌دهند. آن‌ها به گفت‌وگو و بحث می‌نشینند و به دنبال امیدی بودند که مقاومت متزلزل‌شان نیاز دارد به گفت‌وگو و بحث می‌نشینند.

روز جهانی سلامتی زنان و کنفرانس مجازی آن، امتداد چهارشنبه‌های سلامتی رسانه تنوع زنان است که اطلاعاتی در مورد مراقبت از خود و سایر مسائل سلامتی را ارائه می‌دهد. در این روز زنان تشویق می‌شوند تا خود را در اولویت قرار دهند و بر سلامت و تندرستی خود تمرکز کنند. کنفرانس مجازی نیز شرایط تعامل زنان با رهبران، متخصصان و سایر منابع را فراهم می‌آورد تا به آن‌ها کمک کند زندگی خود را دوباره ارزیابی کنند. این امر بر سلامتی زنان تأثیر مثبت می‌گذارد.

هدف از برگزاری روز جهانی سلامتی زنان آشنایی آن‌ها با دانشی است که برای شادتر و سالم‌تر بودن نیاز دارند و توانمندسازی آن‌ها با ابزارهایی است که برای موفقیت در تمام جنبه‌های زندگی‌شان نیاز دارند. رسانه تنوع زنان سعی دارد با نشان دادن چگونگی در اولویت قرار دادن نیازهای خود به زنان، به آن‌ها کمک کند تا به بهترین شکل ممکن عمل کنند و در نتیجه مادران، همسران، شرکا، کارمندان و مردم شادتری باشند.

کد خبر 747873

دیگر خبرها

  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • بازیگرانی که از کودکی به شهرت رسیدند (فیلم)
  • اشتراک ظرفیت‌های فناوری ایران و پاکستان موجب پیشرفت دو کشور می‌شود
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم