Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با هشدار به اینکه روزانه با کمبود ۱۰۰ واحد خون مواجه هستیم، گفت: ۳۰ درصد خون مورد نیاز در سیستان و بلوچستان از سایر استانهای کشور تامین شده است.

سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: بالغ بر 3 هزار و 100 بیمار تالاسمی در استان وجود دارند که نیازمند خون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین اختلالات انعقادی و حوادث جاده ای سبب شده خون های اهدایی کفاف بیماران نیازمند به خون ندارد.

 

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سال گذشته30 درصد خون مورد نیاز در سیستان و بلوچستان از سایر استانهای کشور تامین شده است.

 

خسروی گفت: سال گذشته 134 هزار واحد خون برای نیازمندان مصرف شد و به طور متوسط روزانه 380 واحد خون مصرف شده که از این مقدار فقط 250 واحد خون اهدایی از مردم استان بود

 

وی بر مشارکت بیشتر مردم برای اهدای خون تاکید کرد و افزود: اهدای خون برای سلامتی مفید و موثر است و نیز با اهدا یخون آستانه خطر را برای نیازمندان به این ماده حیات بخش کاهش دهیم.

 

با راه اندازی بخش جراعی قلب باز و شیمی درمانی نیازمند به اهدای مستمر خون و بیشتر از سوی هم استان ها مرددم را می طلبد

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم اردبیل مجلس عزاداری خبرگزاری شبستان آیت الله مکارم شیرازی عزاداری امام حسین ع حضور روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل سفر روحانی به نیویورک سوریه اهدای مستمر خون حوادث جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان

سرهنگ علی رحیمی با حضور در همایش گرامیداشت روز روانشناس به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه مشاوره، مددکاری و خدماتی که توسط مشاوران روانشناس در طول یک سال گذشته توسط آنان ارائه شده پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با اشاره به نقش پر رنگ مراکز مشاوره و مددکاری در حوزه پیشگیری از آسیب ها، بیان کرد: آمار کل مراجعین به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها در سال۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۲۲ پرونده بوده است.

رحیمی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ پرونده به مرکز مشاوره و ۲۷ هزار و ۹۷۵ پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع شده است که از پرونده های ارجاعی به کلانتری‌ها تعداد ۶۷ درصد منجر به مصالحه شده است.

معاون سیاسی  اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: نیاز به نشاط اجتماعی در جامعه با توجه به جغرافیای خاص اجتماعی استان باید یکی از اولویت‌های روانشناسان و مشاوران در سطح استان قرار گیرد.

شریفی افزود: جغرافیای اجتماعی استان دارای گستردگی و تنوع های خاصی است که نیازمند نشاط اجتماعی و حال خوب در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی وظیفه مشارکت و گره گشایی در این زمینه را دارند تا انسجام اجتماعی در جامعه تحقق یابد. این امر با همت و کمک روانشناسان و مشاوران تحقق می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است