Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:38:52 GMT

۶ باب مدرسه در مناطق صعب‌العبور گیلان ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۳۸۷۵

۶ باب مدرسه در مناطق صعب‌العبور گیلان ساخته شد

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان گفت: ۶ باب مدرسه با اعتبار ۵۱۵ میلیون تومان با مشارکت مشارکت فعالان اقتصادی و اعضای نیکوکار اتاق بازرگانی کشور در روستاهای صعب‌العبور تالش ساخته شد. ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اوسط اکبری مقدم صبح امروز در جریان افتتاح چند مدرسه در روستاهای شهرستان تالش با بیان اینکه نقش خیرین مدرسه‌ساز در توسعه مدارس کشور اثرگذار است اظهار داشت: مدارس  عامل اصلی زیرساخت فرهنگ هر جامعه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر‌کل نوسازی مدارس استان گیلان با بیان اینکه خیرین در راستای  توسعه و اعتلای مدرسه‌سازی در کشور نقش  بسیار سازندهی دارند افزود: 6 باب مدرسه توسط خیرین فعال اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی کشور در شهرستان تالش ساخته شد.

اکبری مقدم زیربنای مدارس مذکور را 378 متر مربع با مجموع 15 کلاس درس عنوان و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها به صورت مشارکتی توسط خیرین و نوسازی مدارس در شهرستان تالش به منظور توسعه مدارس این شهرستان ساخته شده است‌.

وی با تاکید بر اینکه مجموع اعتبارات مدارس مذکور  515 میلیون تومان است تصریح کرد: 300 میلیون تومان از این اعتبارات توسط خیرین اتاق بازرگانی و 211 میلیون دیگر آن  توسط اداره‌کل نوسازی مدارس استان گیلان تامین شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان با اشاره به اینکه مدارس مذکور در مناطق صعب‌العبور روستایی گیلان ساخته شده است تاکید کرد: هر کدام از این مدارس ظرفیت پذیرش 10 تا 22 دانش آموز را دارد. 

اکبری مقدم با بیان اینکه این مدارس در روستاهای بیل یابین، تنگاب، زربیل، علیه‌سرا، لیسارا و لوعاچل شهرستان تالش ساخته شده است افزود: این شش باب مدرسه با مشارکت ویژه فعالان اقتصادی کشور و اعضای نیکوکار اتاق بازرگانی کشور در این روستاها ساخته شده است.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان

مراسم زنگ سپاس  امروز در مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت برگزارشده بود، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم گفت: دانش آموزان دارای استعداد‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف هستند که با تلاش و کوشش معلمان این مرز بوم کشف و شناسایی می‌شود.

محمد حسین رمضانی تلاش و صبرمعلمان را زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان گیلانی در برخی از رشته‌ها در دنیا خوش درخشیده اند که مایه افتخار کشور و استان است.


وی به شهدای معلم و دانش آموزی گیلان اشاره و تصریح کرد: درهفته معلم یاد و خاطرات ۴۱ هزار شهید معلم و دانش آموز کشور و ۲۵ شهید تروریستی کرمان و یک شهیده این حادثه را گرامی می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تمامی جنایت‌ها و ظلم در دنیا را ناشی از جهل و نادانی است گفت: استاد شهید مطهری حلال مشکلات و پاسدار اسلام بود. 

رمضانی اسلام شناسی، گذشت و فروتنی را از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار دانست و افزود: شهید مطهری علاوه بر استاد اخلاق، طبیب هم بود جامعه را درمان می‌کرد و دشمن به دانایی این شهید بزرگوار واقف بود و ایشان را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه معلمان امروز وظیفه خطیر درارتقای دانایی جامعه برعهده دارند اضافه کرد:آموزش و پرورش کارخانه تولید منابع انسانی و انسان سازی است و معلمان نقش مهندسین این کارخانه را دارند.


رمضانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیروی انسانی تولید و تربیت می‌کند، گفت: موتور پیشرفت کشور امید و اعتماد است این دو مقوله مهم در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین از راه اندازی دهکده ورزشی دانش آموزی و یک مرکز رفاهی درآینده نزدیک در گیلان خبرداد.
در پایان این مراسم به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم از معلمان مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت با اهدای شاخه گلی قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود