Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@14:29:45 GMT

بازگشایی مدارس، از ساماندهی تا ایمن سازی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۴۱۳۶

بازگشایی مدارس، از ساماندهی تا ایمن سازی

به گزارش ایرنا در هفته گذشته طرح ساماندهی سرویس مدارس در دستور کار مسئولان اجرایی همدان به ویژه فرمانداری و شهرداری قرار گرفته و مسئولان این نهادها در تلاش هستند تا با برنامه ریزی مناسب بهترین شرایط را برای انتخاب خودرو و راننده اصلح، نرخ گذاری مناسب و توجه به خواسته والدین مهیا کنند.
ایمن سازی مسیر مدارس نیز یکی دیگر از برنامه های مهم و اجرایی شهرداری همدان است که در روزهای اخیر در قالب طرح ساماندهی به اجرا گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتباط بسیار مطلوب بین آموزش و پرورش و شهرداری همدان نیز سبب شده تا مسئولان اجرایی و نظارتی با دقت عمل بیشتری نسبت به حل دغدغه ها و رفع نگرانی والدین پیرامون تردد فرزندانشان در مسیر منزل تا مدرسه و بالعکس اقدام کنند.

** ساماندهی یک هزار و 600 دستگاه سرویس مدارس
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری همدان با اشاره به ساماندهی خودروهای ویژه سرویس مدارس این شهر گفت: هم اینک یک هزار و 600 دستگاه خودرو متقاضی سرویس مدارس ساماندهی شده است.
محمد پوروخشوری افزود: یک هزار و 500 دستگاه از این خودروها تاکسی و یکصد دستگاه نیز مینی بوس است.
وی بیان کرد: شورای اسلامی شهر همدان نیز با افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ سرویس مدارس نیز موافقت کرده است.
پوروخشوری خاطرنشان کرد: نظارت دقیق بر عملکرد سرویس های مدارس انجام می شود و در این زمینه تعامل خوبی با مدیران مدارس داریم.

** نظارت دقیق بر سلامت روانی و اخلاقی رانندگان
شهردار همدان نیز با تاکید بر لزوم دقت عمل در انتخاب رانندگان اصلح در سرویس مدارس گفت: سلامت روانی و اخلاقی رانندگان باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد.
عباس صوفی در این باره افزود: گزینش رانندگان سرویس مدارس و برچسب گذاری خودروها باید در اولویت اقدام ها در طرح ساماندهی سرویس مدارس مورد توجه باشد.
وی اضافه کرد: نظارت دقیق بر عملکرد سرویس های مدارس نیز یکی از مهمترین مطالبه شهروندان از مسئولان مرتبط است که شهرداری به سهم خود توجه جدی به این خواسته مردمی دارد.

** اجرای طرح استقبال از مهر
معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: طرح «استقبال از مهر» به مناسبت بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید در همدان اجرایی شد.
وحید علی ضمیر افزود: این طرح تا هفتم مهر امسال پیگیری می شود و سازمان ها و مدیریت های حوزه معاونت خدمات شهری، امور زیربنایی و حمل و نقل شهری و نیز مناطق چهارگانه شهرداری در اجرای آن مشارکت و همکاری دارند.
وی با تشریح برخی از اقدام های اجرایی در این طرح گفت: هم اینک یک هزار و 500 دستگاه خودرو سرویس مدارس در قالب این طرح برای سال تحصیلی جدید در همدان ساماندهی شدند که این تعداد خودرو ساماندهی شده مسئولیت حمل و نقل 6 هزار دانش آموز را برعهده دارند.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان اضافه کرد: در مجموع 50 مسئولیت برای عوامل اجرایی ستاد استقبال از مهر در همدان تعیین شده و در حال انجام است.

** یک روز رایگان سوار بر اتوبوس های درون شهری
علی ضمیر با تاکید بر توجه جدی به اجرای دقیق اهداف طرح «استقبال از مهر» افزود: ارایه خدمات رایگان توسط اتوبوس ها برای دانش آموزان و دانشجویان در روز اول مهر، نظافت و پاکسازی داخل اتوبوس ها و تاکسی ها و نصب بنر و پرچم های تبریک از برنامه های این طرح است.
وی اضافه کرد: همچنین نصب و ترمیم تابلوهای احتیاط عبور دانش آموزان و عبور عابر پیاده در مناطق پرتردد و پرخطر، رنگ آمیزی سرعت کاه ها و اصلاح چراغ های ترافیکی و خط کشی عابر پیاده مدارس، شستشو و ترمیم تابلوهای راهنمایی رانندگی، سیلندرهای ترافیکی و چراغ های چشمک زن و نظارت کامل بر شرکت های ساماندهی سرویس مدارس و تاکسی ها در مرحله اجرا قرار دارد.
علی ضمیر خاطرنشان کرد: جلوگیری از سد معبر مسیرهای منتهی به مدارس و ساماندهی وانت بارها به ویژه در محدوده مدارس توسط سازمان ساماندهی مشاغل و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در طرح استقبال از مهر اجرایی می شود.
وی یادآور شد: برگزاری مراسم جشن شکوفه ها و زنگ مهر در مدارس منتخب و اهدای گل جهت توزیع بین دانش آموزان در مدارس منتخب، ترمیم و مرمت فضای سبز پیرامون و داخل محوطه مراکز آموزشی، هرس درختان و کاشت نهال، درختچه و گل و گیاه در باغچه‌های داخل محوطه مراکز آموزشی، امحا دیوارنویسی جداره های مدارس، نظافت و پاکسازی پارکها و رنگ آمیزی دیواری مدارس نیز از جمله اقدامات سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

** اجرای دوره های آموزشی
معاون خدمات شهری شهرداری همدان در ادامه افزود: ممنوعیت خاکبرداری در این ایام، تحویل مخازن مخصوص جمع آوری زباله خشک و کاغذ به مدارس، برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی با محوریت تفکیک پسماند از مبدا، توزیع بسته های آموزشی با سرفصل‌های تفکیک از مبدا زباله ‌تر و خشک‌ و کاهش تولید پسماند از دیگر برنامه های طرح استقبال از مهر همدان است.
وی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی نیز با همکاری مدیریت بحران به بازدید و بررسی نقاط حادثه‌خیز در مدارس و سطح شهر می پردازد و طرح هایی همچون استقرار نیروهای عملیاتی و تامین ایمنی داخل کلاس های مدارس منتخب، آموزش دانش‌آموزان در زمینه نکات ایمنی و برگزاری مراسم روز آتش نشانی در هفتم مهر ماه امسال انجام خواهد شد.

** ایمن سازی مسیر مدارس
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز در این باره می گوید: طرح ایمن سازی مسیر مدارس یکی از دغدغه های اصلی شهرداری در آستانه سال تحصیلی جدید بود که امسال با رویکردی بهتر و بررسی های میدانی بیشتر به اجرا گذاشته شد.
احسان صباغ افزود: هم اکنون آمار دقیق از نقاط حادثه خیز 486 مدرسه در نواحی یک و دو همدان دریافت و براساس مقاطع تحصیلی، جنسیت و نیز نقاط پرترافیک اقدام های مختلف انجام شد.
وی ، خط کشی عابر پیاده به متراژ 11 هزار و 200 مترمربع ، نصب 30 سرعت کاه آسفالتی در معابر پیاده ، اصلاح 16 گذرگاه عابر پیاده ، بهسازی و نصب 112 چراغ چشمک زن و نصب 498 تابلوی احتیاط را از دیگر اقدام های ایمنی و ترافیک در مسیرهای اصلی مدارس همدان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای طرح ایمن سازی مدارس شهر همدان هشت میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
بیش از 270 دانش آموز در سطح استان همدان سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
7520/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت جنسیت خودرو دانش آموزان و دانشجویان دوره های آموزشی والدین رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم

مدیر منطقه یک شهرداری بجنورد از تملک ملک واقع در مسیر خیابان کشاورز خبر داد و گفت: پرونده خیابان کشاورز در نهایت تعیین تکلیف و این خیابان بازگشایی شد.

مجید گریوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی از بازگشایی خیابان کشاورز خبر داد و اظهار کرد: ملک واقع در معبر عام در خیابان کشاورز به مساحت ۱۱۶ مترمربع توافق و تملک شد.

وی افزود: توافق با ملک کشاورز به جهت التزام قانونی شهرداری در قبال پلاک‌های تفکیکی شهرداری که پشت این ملک واقع شده بود، توافق شد و به دلیل اینکه الباقی ملک قابلیت صدور پروانه نداشت، شهرداری در باقرخان معادل ۱۱۶ مترمربع زمین معوض را در ۸۰ متر همکف مسکونی ساخت و به مالک تحویل داد.

مدیر منطقه یک شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: فرایند توافق با مداخلات دستگاه‌های قضائی به سرانجام رسید و شهرداری سرانجام موفق شد تکلیف پرونده خیابان کشاورز را به سرانجام برساند.

کد خبر 748223

دیگر خبرها

  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان