Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مدارس دولتی حق اخذ شهریه را با هیچ عنوانی ندارند و کمک به مدارس باید کاملا داوطلبانه باشد.

حسین قاسمی فرد، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مدارس دولتی به هیچ عنوان اجازه دریافت هزینه از والدین به عنوان کمک به مدرسه را ندارند؛ خصوصا اگر خانواده ها را مجبور به پرداخت کنند، برخورد می شود لذا خانواده ها اگر با چنین مواردی  مواجه شده اند باید به ما مراجعه کرده و شکایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص مدارس هیئت امنایی و غیرانتفاعی هم توضیح داد: دریافت مبالغ کمک به مدرسه در هنگام ثبت نام در مدارس هیئت امنایی بر اساس نظر هیئت امنا تعیین شده که مبلغ 240 هزار تومان برای کمک به مدرسه به اضافه 10 هزارتومان بابت بیمه است و شهریه مدارس غیرانتفاعی هم بر اساس جدول بندی خاص که بر اساس امکانات و تجهیزات مدارس غیرانتفاعی از سوی آموزش و پرورش ابلاغ می شود؛ تعیین شده است.

 

قاسمی فرد البته تأکید کرد که مدارس هیئت امنایی موظف هستند از 30 درصد دانش آموزانی که از لحاظ اقتصادی تمکن مالی ندارند، پول دریافت نکند.

 

وی در خصوص لباس فرم مدارس هم با بیان اینکه نظارت ما در این بخش بر خریدها و انعقاد قراردادهای مدارس با تولیدی های لباس فرم، دقیق و کامل است، اظهارداشت: البته اجبار قانونی برای تهیه لباس فرم مدارس وجود ندارد اما مدارس بر اساس نظر هیئت امنا و یا انجمن اولیا و مربیان نسبت به تهیه لباس فرم اقدام می کنند.

 

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه اگر خانواده ها از تهیه لباس فرم ناراضی هستند می توانند این مسئله را با انجمن اولیا و مربیان و هیئت امنای مدارس مطرح کنند؛ در خصوص تغییر هرساله لباس فرم دانش آموزان هم قول پیگیری و حل این مشکل را داد.

 

قاسمی فرد، همچنین تعداد کل مدارس خراسان شمالی را هزارو 966 مدرسه با هشت هزارو 138 کلاس درس اعلام کرد و افزود: از این تعداد 18 مدرسه نمونه دولتی، 6 مدرسه تیزهوشان، 119 مدرسه غیرانتفاعی و غیردولتی و 81 مدرسه هیئت امنایی است که امسال 161 هزارو 865 دانش آموز در کنار 13 هزارو 878 مربی، معلم و کادر آموزشی، سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم اردبیل عزاداری امام حسین ع خبرگزاری شبستان مجلس محرم شیراز عزاداری آمریکا سوریه قاسمی فرد ثبت نام مدارس شهریه مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار

سید محمدرضا هامشی و هیات همراه با حضور در مدرسه دخترانه ۱۹ دی و مدرسه پسرانه شهید رجایی روز معلم را به آموزگاران و کادر آموزشی این مدارس تبریک گفتند.

استاندار سمنان گفت: جامعه هدف معلمان و اساتید دانشگاه ها ، آینده سازان کشور هستند و توجه به دغدغه ها و مطالبات آنها ضروری است.

استان سمنان ۱۱ هزار فرهنگی و بیش از ۳ هزار استاد دانشگاه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است