Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@15:55:56 GMT

۱۳۰هزار خانوار روستایی گیلان آب شرب سالم دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۵۰۳۳

۱۳۰هزار خانوار روستایی گیلان آب شرب سالم دارند

گیلان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ۱۳۰هزار خانوارِ ۷۸۵ روستا در قالب طرح ملی آبرسانی به هزار روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آبفار گیلان ، محبعلی رنج‌ور با بیان اینکه  عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۰ آغاز شده،افزود: تاکنون بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح بزرگ آبرسانی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طول خطوط انتقال و توزیع اجرا شده برای آبرسانی به این روستاها را ۵ هزار و ۳۱۸ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: منبع تامین آب این روستاها ۳۷ حلقه چاه است که برای ذخیره سازی و تعدیل فشار آب روستاهای تحت پوشش ۵۸ هزار و ۴۵۵ مترمکعب مخزن زمینی و هوایی نیز ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: هم اینک عملیات تامین آب شرب ۱۲۴ روستا در قالب ۱۲ مجتمع آبرسانی در دست اجراست که برای تکمیل آن ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رنج‌ور خاطرنشان کرد: با اتمام این عملیات ۲۲ هزار خانوار روستایی از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت و کمیّت مناسب برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان یکی از بزرگ ترین طرح های آبرسانی روستایی کشور است که در سال های گذشته بعنوان یکی از طرح های نمونه ملی مورد تقدیر مسئولان کشوری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان گفت: در این طرح به منظور تامین آب شرب با کیفیت و پایدار روستاهای گیلان، مجتمع هایی بصورت متمرکز در مناطقی که از سفره‌های آب زیرزمینی غنی برخوردارند، احداث شده و هر مجتمع به چندین روستا آبرسانی می‌کند.

رنج ور افزود: مجتمع های آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه و سرداران شهید فومن بعنوان ۲ مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی کشور مطرح اند که مجتمع شهید خوش سیرت به ۲۰۰ روستای شهرستانهای آستانه اشرفیه، لاهیجان و لنگرود و مجتمع سرداران شهید به ۱۳۹ روستای شهرستان های فومن، صومعه سرا و بندرانزلی آبرسانی می‌کنند.

به گفته وی؛ مجتمع های دیگری نیز در شهرستانهای رودسر، لنگرود، شفت، رشت، لاهیجان، صومعه سرا، رضوانشهر، تالش، آستارا، انزلی، املش و ماسال وجود دارد که از ۲ تا ۲۰ روستا را تحت پوشش دارند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آبفار گیلان قدس آنلاین گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر. سرهنگ تقی نجمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: در طول یکسال گذشته ۵٠ هزار بسته معیشتی توزیع، ۵۵١ جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم اهدا، ١۵ باب مسکن مددجویان و ١۵ پروژه آبرسانی افتتاح، بهسازی پل‌های روستایی و ترمیم خانه‌های عالم، اعزام ۶١٠٠ گروهای جهادی در سطح استان و دهها برنامه ریز و درشت انجام گرفته است.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: همچنین در این مدت یک هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی ایجاد شده، پرداخت ٢٢٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی ۴٢۵٠ دوره آموزشی کارآفرینی انجام شده است.

وی تاکید کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امامان جمعه، نشست خبری، دیدار با خانواده معظم شهدا، رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح ٧٠ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتبار ١٢ میلیارد تومان، مرمت ۶۵ واحد روستایی، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های پزشکی و دامپزشکی، دیدار جهادگران با مقام عالی استان، افتتاح ٩ کیلومتر راه روستایی بین مزارع، افتتاح نمایشگاه مقاومتی در کل شهرستان‌ها، واگذاری ١٠ هزار تن قیر رایگان به روستاها، افتتاح ۵ پروژه ورزشی و چندین طرح و پروژه در این هفته در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم مجموعه سپاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی است که اقدامات خوبی در سطح استان در حال انجام است.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: با بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار آبرسانی در ۶٠٠ روستا در آذربایجان غربی در حال اجراست.

کد خبر 6097049

دیگر خبرها

  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان