Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمود ارجمند کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی هرمزگان امربه‌معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین فلسفه قیام عاشورا عنوان کرد ،گفت: در احادیث آمده هر کس امربه‌معروف و نهی از منکر را یاری کند، صاحب عزت می‌شود و در مقابل هرکسی کاری کند که این فریضه دینی به فراموشی سپرده شود، صاحب ذلت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: بزرگ‌ترین معروف، شناخت، معرفی و پیروی از امام حق و بزرگ‌ترین منکر پیروی امام باطل است و آن‌ها که از امام حسین(ع) تبعیت کردند به‌سوی بهشت هدایت و آن‌ها که از یزید پیروی کردند به‌سوی جهنم هدایت شدند.
کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر لزوم تبیین اندیشه‌های امام حسین(ع) و پیوند زدن آن با چهل‌سالگی انقلاب تصریح کرد: شور حسینی باید باشعور حسینی همراه باشد.
ارجمند با اشاره به اینکه محرم نماد مظلومیت یاران دین الهی است، افزود: عزاداری ماه محرم در راستای انتقال مناسب فلسفه و فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) به نسل جوان امروزی است.
وی بابیان اینکه محرم ماهی است که همه اقشار زیر پرچم حسینی جمع می‌شوند، اظهار کرد: محرم ماه اتحاد، وحدت، همدلی و انسجام همه ادیان در مقابل ظلم و ظالم است و رخداد عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راه سعادت و جاودانگی است.
کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی هرمزگان، زنده نگه‌داشتن نهضت حسینی را از فلسفه‌های سازنده و تربیتی آن دانست و در پایان گفت: الهام بخشیدن روح انقلابی و ستم‌ستیزی، پیوند عمیق عاطفی بین امت و الگوهای راستین، اقامه مجلس دینی در سطح وسیع و آشنا شدن توده‌ها با معارف دینی از دیگر فلسفه‌های سازنده و تربیتی نهضت عاشورا است.

انتهای پیام.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا امر به معروف و نهی از منکر محرم امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان البرز ضمن تبریک ایام مطرح کرد: تکریم کارگر تکریم خداست زیرا خدای تعالی اولین کارگر عالم هستی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای را برای کارگران قائل شده اما هنوز به خوبی به آنها پرداخته نشده است، افزود: در فرهنگ دینی ما که برآمده از قرآن و عترت است، آیات و روایات فراوانی در رابطه با کار، کارگر و کارفرما آمده که این نشان از اهمیت حفظ عزت و کرامت کارگران دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متمادی با کارگران آن بیانات را بسیار کامل، جامع، دقیق و تبیینی خواند و با اشاره به شعار سال تاکید کرد: امور مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بعضی از موانع رشد تولید در کشور که نتیجه آن تورم و نبود امنیت شغلی برای کارگران است، قوانین دست و پاگیر اداری، عدم توزیع عادلانه، واردات بی رویه و … را از جمله آنها دانست و بیان کرد: مطالبات کارگران در جلسات مختلف با مسؤولان کشوری و استانی انتقال داده و پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090341

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است