Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی قاسمی صبح پنج شنبه در همایش پیام آوران عاشورایی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) در این ایام باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی بیان کرد: سال ۹۷ به واسطه برگزاری کنگره شهداء در خراسان‌جنوبی فضای فرهنگی خاصی حاکم است و در این راستا ۸۵۰  عنوان برنامه از ابتدای سال شروع شده  که برخی نیز در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار قاسمی ادامه داد: برنامه‌هایی در زمینه های فرهنگی، آموزشی و خدمات رسانی اجرا می شود که در ماه‌های مهر، آبان و آذر به اوج خواهد رسید.

وی با اشاره به برگزاری ۴۰۰ یادواره در راستای کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی افزود: هیئت‌ های مذهبی با نصب تصاویر شهدا در ایستگاه های صلواتی و نامگذاری هر ایستگاه به نام یک شهید، طرح موضوعاتی چون ایثار وشهادت در برنامه‌های خود و بیان اشعار حماسی و مرتبط با فرهنگ شهادت در راستای برنامه های کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی گام های مثبتی بردارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: تکریم فرزندان شهداء و سرکشی هیئت‌ها از خانواده شهداء در ایام عزاداری نیز بسیار تأثیرگذار است.

غلامرضا عباسی مقدم رئیس شورای هیئت های مذهبی خراسان‌جنوبی نیز در این همایش گفت: هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ تشیع همواره عنصر اصلی در فرهنگ سازی بوده اند و از این جهت باید توجه ویژه ای به هیئت های مذهبی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بر اساس فرموده رهبر انقلاب اسلامی یک هیئت حسینی واقعی نمی‌تواند سکولار بوده و اهل اسلام و جهاد نباشد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به مسیرهای حرکت هیئت‌های مذهبی در روز عاشورا در شهرستان بیرجند بیان کرد: مسیرهای میدان امام خمینی، خیابان جمهوری، میدان امام حسین(ع)، قتلگاه و مسیر خیابان شهید منتظری، سه راه اسدی، میدان امام حسین(ع)، قتلگاه و میدان شهدای عبادی، خیابان انقلاب، میدان امام حسین(ع) و قتلگاه سه مسیر اصلی حرکت هیئت ها هستند.

عباسی مقدم یادآور شد: توجه دادن جوانان به نماز اول وقت در روز عاشورا، پرهیز از استفاده غیر ضروری طبل و سنج و نظم از مهمترین اصولی است که بزرگان هیئت های مذهبی باید مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است در این مراسم سرهنگ مقدادی به عنوان مسول بسیج مساجد و محلات خراسان جنوبی معارفه شد.

کد خبر 4402283

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه انصار الرضا ع خراسان جنوبی علی قاسمی ماه محرم و صفر مردم علیه احتکار کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر ماه محرم گرگان مشهد شهرکرد شیراز بیرجند مجلس شورای اسلامی یاسوج احتکار خرم آباد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد

پنجمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با محوریت اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پنجمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای با محوریت اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله شاکری در اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور در قالب "کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله العظمی خامنه‌ای" که در سالن همایش‌های دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور اساتید معارف اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک روز معلم، گفت: تربیت فضلا و دانشمندان و اساتید معارف اسلامی، تربیت محقق و تدوین متون دروس معارف اسلامی یکی از رسالت های مهم دانشگاه معارف اسلامی است.

وی بررسی و تبیین اندیشه های اندیشمندان متصل به سرمنشاء نورانی قران را از رسالت های دانشگاه معارف اسلامی برشمرد و افزود: یکی از جدی ترین مطالبات اساتید و دانشجویان از این مجموعه این است تا راه را برای معارف قران در فضای دانشگاه هموار سازیم.

شاکری به نقش آفرینی های دانشگاه معارف اسلامی در بسط و نشر معارف قرانی به فضای دانشگاه اشاره و کرد و گفت: از 200 مقاله ارسالی به دبیرخانه پنجمین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرانی امام خامنه‌ای بیش از 70 مقاله به عنوان مقالات برتر اساتید معارف انتخاب شدند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گزارشی از رونمایی از کتاب 5 جلدی آثار فاخر پنجمین اجلاسیه ارائه کرد و افزود: در این دور از اجلاسیه پنل های تخصصی متعددی از جمله کمیسیون معارف قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن نوین، انقلاب اسلامی و مبانی نظری نظام اسلامی در قالب کمیسیون های تخصصی ارائه خواهد شد.

وی بر اهمیت تداوم ارتباط مستمر با قران تاکید و بیان کرد: اساتید معارف باید در کنار ارتباط عمیق تر مبتنی بر تدبر، انس با قران را با محوریت تامل بر آیات در دستور کار قرار داده، معارف قرانی را استخراج کرده و ناظر به نیازهای اجتماعی در اختیار تنوع مخاطبانی قرار دهند.

شاکری با تاکید بر لزوم راهبری جامعه بر اساس اندیشه های قرآن محور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی محور تمام مباحث و رویکردهای خود را در سیر مراحل تمام زندگی بر محوریت قران ترسیم کرده‌اند؛ امیدواریم بتوانیم اندیشه های ناب را در فضای دانشگاهی بسط و نظر داده، مطلعی بر نشر معارف قرانی در حوزه های تخصصی باشد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد