Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی "هزارپا" به کارگردانی "ابوالحسن داوودی" در دهمین هفته از اکران این اثر منتشر شد.

فیلم سینمایی "هزارپا" توانست در هفت هفته به فروشی معادل 35 میلیارد تومان دست پیدا کند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. این فیلم هم اکنون پرفروشترین فیلم سینمایی تاریخ سینمای ایران به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از نکات مهم جدول فروش هفتگی سینمای ایران در مرداد ماه امسال می توان به اکران موفقیت آمیز فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" بهترین فیلم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. این فیلم هم اکنون در آستانه فروش 4 میلیارد تومانی قرار دارد.


هزارپا

فروش هفتگی: ۱,۶۰۴,۳۱۲,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۳۵,۴۵۱,۸۹۶,۰۰۰ تومان

کارگردان: ابوالحسن داوودی

نویسنده: امیر برادران, پیمان جزینی, مصطفی زندی

بازیگران: رضا عطاران, جواد عزتی, سارا بهرامی, مهران احمدی, لاله اسکندری, سعید امیرسلیمانی, شهره لرستانی, سپند امیرسلیمانی, امید روحانی, نعیمه نظام دوست, امیرمهدی ژوله, سینا رازانی, حسین سلیمانی, محمد نادری, سیدعلی صالحی, بهرام ابراهیمی, ارشا اقدسی, شهین تسلیمی, حمیدرضا فلاحی, علی یعقوبی, علی عامل هاشمی, اشکان منصوری

خلاصه فیلم: دزدی، اتفاقی متوجه راز یک دختر می‌شود و سعی می‌کند از این موقعیت سوء استفاده کند.


تنگه ابوقریب

فروش هفتگی: ۶۲۱,۵۱۱,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۳,۷۸۶,۰۹۴,۰۰۰ تومان

کارگردان: بهرام توکلی

بازیگران: جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی پاکدل، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی

خلاصه داستان فیلم: گاهی در زندگی در موقعیت هایی قرارمیگیری که بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است. گاهی مرگ و‌زندگی یک کشور در گرو تصمیم توست. از میدان ندا می آید، هرکس بترسد زودتر می میرد...حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره میشود.


دم سرخ ها

فروش هفتگی: ۲۸۸,۶۴۱,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۲,۳۸۱,۰۴۴,۰۰۰ تومان

کارگردان: آرش معیریان

بازیگران: جواد رضویان، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، رضا شفیعی جم، علی صادقی، رضا ناجی، شهره لرستانی، جمال اجلالی، سعید پیردوست، مجید یاسر، عباس جمشیدی‌فر، شهین تسلیمی، نگین معتضدی

خلاصه داستان فیلم: برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم.


کاتیوشا

فروش هفتگی: ۱۹۳,۳۵۷,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۲,۰۴۴,۳۱۴,۰۰۰ تومان

کارگردان: علی عطشانی

نویسنده: مهدی علی میرزایی, علی عطشانی

بازیگران: هادی حجازی فر, احمد مهران فر, لیلا اوتادی, سیما تیرانداز, ارژنگ امیرفضلی, لیندا کیانی, میترا حجار, قاسم زارع زاغه, مهران رجبی, خشایار راد, بیژن بنفشه خواه

خلاصه فیلم: من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم، حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی.


شعله ور

فروش هفتگی: ۱۸۵,۸۷۶,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۷۴۸,۸۹۱,۰۰۰ تومان

نویسنده و کارگردان: حمید نعمت الله

بازیگران: امین حیایی، دارا حیایی، زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، مژگان صابری و پانته‌آ مهدی نیا

خلاصه داستان فیلم: داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند «عددی نشده» است و این احساس او همه‌ی زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شکست داش آکل در گیشه سینمای ایران/وقتی دست اندازی به نام‌های قدیمی بی‌فایده است/////////////////چهارنشبه

داش آکل

فروش هفتگی: ۸۹,۵۴۶,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۱۵۵,۷۹۵,۰۰۰ تومان

کارگردان: محمد عرب

نویسنده: منصور بَراهیمی

بازیگران: حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخ‌شاهی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، قدرت الله صالحی، الله قلی نظری، محسن افشانی، ارسلان قاسمی، علی مسعودی (مشهدی)، امین ایمانی، رضا عزیزی، ایمان صفا، رضا هاشمی، علیرضا بابایی، صادق حدادی، طاها عرب، محمدرضا زاهدی

خلاصه داستان: فیلم سینمایی داش آکل برگرفته از قصه ی "صادق هدایت" رابطه  عاشقانه ای را روایت می کند که "لوطیان" و "قداره کشان" آواز عشق "مرجان" را هنوز بعد از سال ها روایت می کنند. فیلمی به قلم "منصور براهیمی" با نگاه نو به سینمای نوستالژیک ایران.

درخشش دوباره جمشید هاشم‌پور در دارکوب/بازگشت رویایی آقای بازیگر به سینمای ایران////////////یکشنبه

دارکوب

فروش هفتگی: ۵۰,۱۳۴,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۲,۰۵۹,۳۰۴,۰۰۰ تومان

نویسنده و کارگردان: بهروز شعیبی

بازیگران: سارا بهرامی، جمشید هاشم پور، هادی حجازی فر، طوفان مهردادیان، نگار عابدی، شادی کرم رودی، ثریا حلی، آتیه جاوید، علیرضا کی منش، ندا عقیقی و امین حیایى

خلاصه داستان فیلم: هیچ چیز سخت تر از اون نیست که ببینى عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت مى برى اما اون درها رو بسته و تنهایى رو جاى تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت تر از اون نیست که ببینى تنها شدی. عزیزانت رو مى بینی و دوستشون داری ولى همه تو رو انکار می کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایى باتلاقه…بهرام فرزانه نویسنده‌ای است که مدت‌هاست نمی‌تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می‌شود که او را به رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزد.

شکست سنگین شماره ۱۷ سهیلا در گیشه سینما/تگزاس برای یازدهمین هفته صدرنشین جدول فروش شد///////////////////پنجشنبه

خاله قورباغه

فروش هفتگی: ۴۹,۰۸۳,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۲,۳۱۰,۳۴۲,۰۰۰ تومان

نویسنده و کارگردان: افشین هاشمی

بازیگران: صداپیشگان: شبنم مقدمی، مرضیه برومند، غزل شاکری، نگار اردلان، آناهیتا خسروی، علیرضا علیمردانی، احسان کرمی، علیرضا ناصحی، شهراد بانکی و افشین هاشمی

خلاصه داستان فیلم: خاله قورباغه مهربان و معاشرتی که بزرگترین مشکلش تنهایی و دور افتادگی از 98 بچه‌اش است، در این فیلم در کنار شخصیت‌های جدیدی چون خواهر دوقلویش با نام آبجی باجی، پزشک جنگل با نام حکیمه باجی، همسایه طماع و خلافکارش با نام سمسارباشی، یاور افسانه‌ای‌اش با نام نخودی و نوه‌هیی که هرکدام از شهری یا کشوری به سراغش می آیند، برای بچه‌ها و بزرگترها، از مفاهیمی چون عواطف خانوادگی، دوستی، نشاط، همکاری، هوشمندی، میراث فرهنگی، مدیریت بحران و... قصه می‌گوید.

همچنین فیلم های "آخرین بار کی سحر را دیدی" به کارگردانی "فرزاد موتمن" با فروشی معادل ۴۷,۵۴۶,۰۰۰  تومان رتبه نهم و فیلم سینمایی "همه چی عادیه" به کارگردانی "محسن دامادی" با ۴۴,۶۲۳,۰۰۰ تومان فروش رتبه دهم جدول فروش سینمای ایران را به خود اختصاص دادند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش

ماهرخ عباسپور: حواشی مست عشق تقریبا هفته گذشته و ۴۸ ساعت پیش از اکرانش آغاز شد، همان فیلمی که اکران آن تقریبا یک هفته به تعویق افتاد و به پنجم اردیبهشت موکول شد و این تاخیر یک هفته‌ای بخاطر مسائل فنی رخ داد.

شاید بتوان گفت که «مست عشق» که مراحل اولیه ساخت آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است، یکی از پر حاشیه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران به شمار می‌آید. بگذارید به روزهای ابتدایی شروع ساخت «مست عشق» بازگردیم؛ ۲۴ شهریور ۹۸ بود که اعلام شد قرار است داستان زندگی شمس و مولانا ساخته شود. اثری به نام «مست عشق» که حسن فتحی آن را کارگردانی می‌کرد و مهران برومند تهیه‌کننده‌اش بود. فیلمنامه را هم فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشتند. همان زمان هم اعلام شد که قرار است بازیگران و عوامل ایرانی و ترکیه‌ای همچون شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم و حسام منظور در این اثر حضور پیدا کنند. البته این فقط مقدمه‌ای بر حواشی داستان عاشقانه«مست عشق» با بازی شهاب جسینی و پارسا پیروزفر بود.

فیلم «مست عشق» با جذب ۲۰۸ هزار مخاطب از پنجم تا هفتم اردیبهشت رکورد بزرگی برای خود ثبت کرد.

این فیلم به کارگردانی حسن فتحی، برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا را به تصویر می‌کشد و بازیگران این فیلم نیز پارسا پیروزفر، شهاب حسینی و هانده ارچل هستند.

حالا دیگر بیش از یک ماه از اکران «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی، «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده، «ایلیا در جستوجوی قهرمان» به کارگردانی سید علی موسوی‌نژاد، «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق و «پرویزخان»به کارگردانی، می‌گذرد و حدود دو هفته است که «سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و دو روز است که «مست عشق» روی پرده سینما رفته است.

فیلم «مست عشق» در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده و این رقم در دو روز کذشته به ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید و این میزان از فروش کمتر از ۴۸ ساعت جایگاه صدرنشین گیشه را از «تمساح خونی» گرفت و این فیلم را با تقریبا ۲۳۳ هزار مخاطب و فروش تقریبی ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در جایگاه دوم گیشه قرار داد. این فیلم با بازی الناز حبیبی، سعید آقاخانی و جواد عزتی روایت زندگی دو جوان ساده است که برای لو دادن یکی از مدیران شرکت که اهل قمار بازی است ناچار می‌شوند قمار کنند و برنده یک مبلغ هنگفت شوند و...

فیلم سینمایی «سال گربه» با ۱۹۶ هزار مخاطب و فروش ۱۰ میلیارد تومانی جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده است. بهرام افشاری، سارا بهرامی و هومن برق نوررد از بازیگران این فیلم هستند در خلاصه داستان یک خطی فیلم سال گربه که بهرام افشاری بازیگر نقش اصلی آن است آمده است: داستان فیلم سال گربه داستان کسی است که دوست داشت معروف شود حالا به هر طریقی که شده.

در ادامه «بی بدن» با ۹۹ هزار مخاطب، «آسمان غرب» با ۳۲ هزار مخاطب، «ایلیا جست‌وجوی قهرمان» با ۳۰ هزار مخاطب، «آپاراتچی» با ۱۱ هزار تماشاگر، «نوروز» با ۸ هزار مخاطب و «پرویز خان» با فروش دو هزار بلیت به ترتیب جایگاه چهارم تا ششم گیشه را به خود اختصاص دادند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899883

دیگر خبرها

  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید