Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:32:14 GMT

لهستان مجوز استقرار نیروهای ناتو را در خاک خود صادر کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۸۷۳۸

لهستان مجوز استقرار نیروهای ناتو را در خاک خود صادر کرد

تهران - ایرنا - وزیر دفاع لهستان روز پنجشنبه با صدور فرمانی این امکان را برای فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور فراهم کرد تا به نیروهای ناتو و نیروهای هم پیمان آنها اجازه استقرار در خاک لهستان را بدهد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، بر اساس فرمان ماریوژ بلاشچک، فقط نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نیروهای هم پیمان آن اجازه استقرار در خاک لهستان را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این فرمان، یگان های مسلح خارجی دیگر فقط در صورت روی دادن بلایای طبیعی یا به دلایل بشردوستانه و اجرای رزمایش، اجازه ورود به لهستان دارند.
یگان های خارجی مستقر در لهستان نمی توانند بیش از پانصد نیرو داشته باشند.
استقرار نیروهای ناتو در لهستان برای جلوگیری از آنچه ناتو آن را 'تجاوز احتمالی' روسیه می خواند، می باشد.
ناتو سال گذشته تصمیم خود را برای استقرار چهار گردان چند ملیتی در منطقه بالتیک اعلام کرده بود.
حضور این نیروها در مرزهای روسیه توسط ناتو، پس از مداخله روسیه در مناقشه اوکراین و پیوستن کریمه به روسیه، جهت ایجاد اطمینان و دفاع از مواضع کشورهای عضو این پیمان در شرق اروپا بوده است.
روسیه تجمع نیروهای ناتو در این منطقه را اقدامی تهاجمی و تهدید برای امنیت ملی خود می داند.
فرماندهی واحدهای ناتو در لهستان بر عهده ارتش آمریکا، در لیتوانی ارتش آلمان، در لتونی ارتش کانادا و در استونی با ارتش بریتانیاست.
این چهار کشور همسایگان روسیه هستند.
نیمی از سربازانی که در لیتوانی مستقر می‌شوند از نفرات ارتش آلمان خواهد بود.
اروپام**9041*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لهستان ناتو روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان