Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، سعید قاضی‌پور، مدرس دانشگاه شب گذشته، 21 شهریورماه در سومین نشست سلسله مباحث «اصول انسانی در كربلا» كه در مسجد الصادق(ع) شیراز برگزار شد، گفت: ما جنگ افروز نیستیم و حق حیات را حتی برای گیاهان و حیوانات هم قائلیم چه رسد به انسان، ولی سئوال این است که آیا در جهان کنونی ما نسخه کربلا نجات‌بخش است یا نسخه‌های جعلی کنونی؟
وی افزود:‌ در نامه حضرت امیر(ع) به مالک اشتر یک جمله حیاتی و اساسی و ظریف به این مضمون است که یا مالک، مردم یا همکیشان تو و مسلمانند یا همسانان تو و انسانند و همه از فطرت انسانی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاضی‌پور با یادآوری اینكه کسی نمی‌تواند فکر کسی را مصادره یا مجبور کند، گفت:‌ نکته مهم در آزادی بیان این است که باید افراد فکرشان را آزادانه و شفاف بیان کنند تا اگر اشتباه می‌کنند، کسانی با آزادی و شفاف پاسخشان را بدهند و اشکال رفع شود.
این مدرس دانشگاه اظهار كرد: در دنیایی که مردمش از صدای ترقه هم می‌ترسند، چه کسی آزادتر از شهدا که جانشان را کف دست گرفتند و تقدیم کردند برای حفظ انسانیت؟
وی یادآور شد: قوانین و مقررات به صورت طبیعی و قهری وضع می‌شوند که در عمل بتوان با قاعده و منطقی، آزادی را حفظ کرد. حتی حیوانات هم در سطح خودشان قاعده و قانون دارند.
قاضی‌پور با بیان اینكه این دنیا، دنیای دروغ است و اگر این‌گونه نبود، فقر و دروغ هم نبود، گفت: كسانی که حق وتو گرفتند باید جواب دهند که چرا با این حق وتو نه تنها نتوانستند فقر و جنگ را از بین ببرند و حق انسانیت را بگیرند و دنیا را نجات بدهند بلکه خودشان عامل فقر و جنگ شده‌اند.
وی با تصریح اینكه اینان حق وتو را گرفتند تا از انسانیت دفاع کنند، گفت:‌ افرادی هم که در جامعه ما می‌گویند باید آزادی باشد گویا مفهوم آزادی را نفهمیده‌اند و معنای بی بند و باری را منظور دارند که باید آزاد باشند؟ در حالی که حیوانات هم در این امور قاعده و قانون دارند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینكه برای شناخت آزادی باید كربلا را ببینیم، فرازهایی از سخنان امام حسین(ع) را مبنی بر اینكه اگر دین ندارید، آزاده باشید، یادآور شد و گفت: باید آمال و آرزویمان این باشد که انسان‌های بد عالم هم اگر دین ندارند، آزاده باشند و ما آن‌ها را به انسانیت دعوت كنیم.
وی در ادامه به ادعای برخی‌ها درباره انسانیت اشاره كرد و گفت: عده‌ای ادعا می‌كنند كه باید فقر را ریشه‌كن و به هم‌نوع كمك و تلاش برای انسانیت كرد و این‌ها دقیقاً همان چیزهایی است كه عین دین ماست و ما هم در این موارد با آن‌ها همراهیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي شهدا كربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم،دقایقی پیش این مرزبانان با رایزنی مقامات انتظامی ایرانی و طالبان آزاد شده و در صحت و سلامت به خاک کشور بازگردانده شدند.

منابع محلی اذعان کردند که طالبان مرزبانان ایرانی را با اهدای گل و شیرینی بدرقه کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان
  • آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • آزادی بیان به سبک فرانسه
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه