Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:35:17 GMT

دادگستری آذربایجان شرقی با رمالان برخورد می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۹۲۰۵

دادگستری آذربایجان شرقی با رمالان برخورد می کند

بابک محبوب علیلو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هرگونه اقدام و رفتارهایی از قبیل رمالی و طالع بینی در جامعه جرم محسوب شده و این افراد به اتهام های کلاه برداری یا تحصیل مال از طریق نامشروع و یا کلاشی، قابل تعقیب کیفری و مجازات خواهند بود.
وی از مردم درخواست کرد ضمن هوشیاری در مواجه با افراد رمال و طالع بین، آنان را به مراجع قضایی و انتظامی معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیلو اضافه کرد: مردم نباید فریب این افراد فریبکار را بخورند و در مواجه با مشکلات باید راه مناسب پیدا کرده و منطق حکم می کند موضوعات مرتبط از طریق نهادهای قانونی پی گیری شود.
وی گفت: رفتار مرتکبین رمالی و طالع بینی براساس ماده یک و دو قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری حسب مورد و ماهیت اقدام آنها ممکن است کلاه برداری و یا تحصیل مال از طریق نامشروع و یا کلاشی به شمار رود.
علیلو افزود: براساس مقررات فوق و در صورت احراز بزه های مربوطه، مرتکبین ضمن رد اصل مال حسب مورد به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی و یا حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهند شد و این مجازات ها به ترتیب ناظر به جرایم کلاه برداری، تحصیل مال از طریق نامشروع و کلاشی است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یادآور شد: مطابق ماده 712 قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب 1375، هر کس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار دهد و از این راه امرارمعاش کند به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود، علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی که از طریق تکدی و کلاشی به دست آورده است، مصادره می شود.
3038/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آذربایجان شرقی پیشگیری از وقوع جرم جامعه جرم قانون رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از بازداشت پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان کرد: وفق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر  از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوهبازداشت و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، وی گفت: دیروز نیز یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

انتهای پپیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز