Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو –ایرنا – همزمان با سفر «اویگدور لیبرمان» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به تفلیس و دیدار با « لوان ایزوریا» وزیر دفاع گرجستان توافقنامه تعمیق همکاری نظامی بین دو طرف امضا شد .

بر اساس گزارش روز جمعه خبرگزاری «اسپوتنیک گرجستان» به نقل از وزارت دفاع گرجستان ، لیبرمان پنجشنبه در قالب یک سفر منطقه ای و پس از دیدار از جمهوری آذربایجان کاری وارد گرجستان شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع گرجستان با اشاره به اینکه در قالب این توافقنامه همکاری میان نهادهای نظامی دو طرف گسترش خواهد یافت گفت : بخش اصلی همکاری ، شامل سازماندهی نیروهای نظامی ذخیره است .
ایزوریا تصریح کرد : در سال جاری در جریان سفر به تل آویو گسترش همکاری در راستای سازماندهی نیروی ذخیره در گرجستان را درخواست کردم که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت.
وی افزود: یک هیات نظامی اسرائیلی - رژیم صهیویستی - در ماه ژوئن امسال به گرجستان سفر و تجربیات خود را در این زمینه با نیروهای نظامی کشور ما به اشتراک گذاشتند .
وزیر دفاع گرجستان ، ایجاد نیروی ذخیره را برای کشورش مهم عنوان کرد و گفت : برنامه ریزی کردیم 15 اکتبر (برابر 23 مهر ماه ) در این زمینه یک طرح آزمایشی را به اجرا بگذاریم .
وی حوزه امنیت سایبری را یکی از حوزه های مورد اولویت همکاری نهادهای نظامی دو طرف خواند و با اشاره به تجربیات رژیم صهیونیستی در این زمینه همکاری در این حوزه را برای کشورش مهم دانست .
گسترش روابط میان نهادهای نظامی گرجستان و رژیم صهیونیستی در ماه می سال 2018 در پی امضای یادداشت تفاهم همکاری درحوزه نظامی در جریان سفر لوان ایزوریا به تل آویو ، آغاز شد .
خاورم **337**1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي گرجستان رژيم صهيونيستي سفر وزير دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی