Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرکه سیب یکی از پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن به سلامت بدن کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

فواید مصرف آب قبل از صبحانه 

با توجه به اینکه آب ۷۰ درصد بدن را تشکیل می‌دهد و باید این مقدار آب در بدن وجود داشته باشد بنابراین، برای سرحال و سرپا نگه داشتن بدن به تامین این حجم از آب نیاز داریم تا بتوانیم کارها را  درست و مرتب انجام دهیم؛ محققان طب سنتی معتقدند که بهترین زمان برای نوشیدن آب قبل از صبحانه است چرا که با کبد چرب مبارزه  و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند؛  سلامت قلب را تضمین می‌کند و سوخت ساز بدن را افزایش می‌دهد و لاغر شدن را سرعت می‌بخشد، همچنین یکی از بهترین درمان‌های یبوست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه های طلایی برای لاغری

روز را با آب گرم و دم نوش شروع کنید، کشمش را جایگزین قند و با نوشابه قهر کنید، برنج‌مان را آبکش نکنیم همچنن  نان سفید را از رژیم غذایی خود حذف کنیم، غذا را با روغن کنجد و دنبه تهیه کنیم؛ سیر وپیاز را در برنامه غذاییمان بگنجانیم، آب و میوه‌جات زیاد بخوریم، چیپس و پفک را حذف و ماهی مصرف کنیم،  دور کالباس و سوسیس را خط بکشیم، ناهار را کم اما هیچ وعده‌ای را حذف نکنیم.

غذا را خوب بجویم، نمکدان‌ها را در ویترین بگذاریم، از ماست کم چرب غافل نشویم، دیرشام نخوریم، از ورزش و حداقل نرمش صبحگاهی غافل نشویم، فراموش نکنید که فرمان سیری از مغز نیم ساعت بعد صادر می‌شود.

مصرف یک قاشق سرکه سیب

سرکه سیب یکی از پرخاصیت‌ترین نوشیدنی است که مصرف آن به سلامت بدن کمک شایانی می‌کند، از جمله اینکه به دستگاه گوارش کمک می‌کند و  برای درمان دیابت بسیار مفید است، همچنین محققان طب سنتی استفاده از این نوشیدنی را برای درمان بیماری قلبی پیشنهاد می‌دهند، برای  سم زدایی کلیه ها، پیشگیری از یبوست، رفع گرفتگی بینی، کاهش وزن بسیار کاربرد دارد و بدن را قلیایی می‌کند.

هر آنچه در مورد کبد باید بدانید

کبد یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن است که اگر دچار مشکل شود زندگی فرد را مختل می‌کند، دشمنان کبد را بشناسید و از مصرف آن‌ها پرهیز کنید، خوردن تخمه، یخ، سوسیس و کالباس و غذای چرب بسیار روی کبد اثرات منفی دارد، اما علائم کبد خراب شامل کک و مک و لک صورت، جوش صورت و پشت کمر و روی بازوها، طعم تلخ دهان تلخ و یبوست است،  همچنین اگر هنگام خواب پا را از پتو بیرون می‌دهیم و کلاً گرمایی هستیم می‌تواند نشان دهنده کبد چرب باشد و غلیظ بودن خون، ورم  و زخم معده، زود از کوره دررفتن و خواب آلوده بودن هم نشان دهنده کبد چرب است.

علل تکرر ادرار

عامل ایجاد تکرر ادرار، مشکل در بدن است و از سردی کلیه‌ها و مثانه به وجود می‌آید؛ برای درمان تکرر ادرار ۴۰ تا ۱۲۰ روز سردی‌ها را کاهش و غذاهای گرم را افزایش دهید؛  مصرف ارده با شیره انگور هفته‌ای 3 تا 5 وعده صبحانه بسیار مفید است، همچنین  با روغن سیاه دانه یا کنجد روی کلیه‌ها و زیر شکم را روزی 2 تا 3 مرتبه ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه آن را با کمربند ببندید، از ترکیب یک واحد سیاه دانه نیم کوب  به همراه 3 واحد عسل روزی 2 قاشق چای خوری هر 12 ساعت میل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست

آفتاب‌‌نیوز :

و به نقل از scitechdaily، دانشمندان تا مدت‌ها از سطح کلسترول خوب (HDL) به عنوان شاخصی برای پیش بینی احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می‌کردند، اما یافته‌های اخیر بیانگر آن است که HDL نمی‌تواند به اندازه‌ای که محققان روی آن حساب باز کرده اند، برای همه گروه‌های جامعه مؤثر واقع شده و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

تحقیقات نشان می‌دهد: پایین بودن سطح HDL در سفیدپوستان با خطر بالای ابتلا به حملات قلبی مرتبط است، اما این امر در سیاه پوستان صدق نمی‌کند و سطح بالای این کلسترول نمی‌تواند برای این گروه از افراد نقش پیشگیرانه‌ای داشته باشد. در مقابل، بالا بودن سطح این نوع کلسترول در هیچ کدام از این دو گروه با خطر بیماری‌های قلبی ارتباطی ندارد.

به عبارتی، این مطالعات، مؤثر بودن HDL را برای همه گروه‌های جامعه زیر سؤال می‌برد و محققان این موضوع را پذیرفته اند که سطح پایین HDL، صرف نظر از نژاد می‌تواند مضر باشد و برای رسیدن به این نتیجه، آزمایش‌های گسترده‌ای را روی حدود ۲۴ هزار بزرگسال آمریکایی انجام دادند.

پژوهشگران در این یافته‌ها علاوه بر تأیید نقش LDL و تری گلیسیرید در افزایش نسبی خطر بیماری‌های قلبی و عروقی، دریافتند که میزان پایین کلسترول HDL تنها می‌تواند شاخصی برای بروز احتمالی بیماری قلبی و عروقی در سفیدپوستان باشد. محققان به دنبال راهکار‌های متفاوتی هستند که در آینده شاخص‌هایی فراتر از میزان کلسترول HDL بتواند به پیش بینی وقوع حملات و بیماری‌های قلبی در بیماران کمک کند.

 آن‌ها در این راه از تئوری‌های مختلفی، چون HDL بالاتر و کیفیت عملکرد HDL استفاده می‌کنند که نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارد. محققان ویژگی‌های کلسترول HDL را به روش‌های میکروسکوپی بررسی کرده اند که از آن جمله می‌توان به تجزیه و تحلیل صد‌ها پروتئین مرتبط با انتقال کلسترول و چگونگی تغییر این ارتباطات بر پایه یک یا گروهی از پروتئین‌ها اشاره کرد که ممکن است به بهبود پیش بینی‌ها از بروز مشکلات قلبی و عروقی کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو