Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در همایش استانی موکب داران اربعین حسینی (ع) گفت: محور وحدت شیعیان اماکن مذهبی و رویدادهای مذهبی در دنیاست که جریان اربعین از مصادیق آن، به شمار می رود.

سید جواد حسینی افزود: افزایش و اشتیاق مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سطح جهانی موجب اسلام هراسی از قدرت نظام جمهوری اسلامی در غرب شده است از این رو دشمنان  همه تلاش خود را برای برهم زدن این وحدت و اقتدار به کار بسته اند و در پی خدشه دار کردن این اتحاد و این رویداد جهانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  گفت:رویدادهایی مثل دهه پایانی ماه صفر، حج و اربعین حسینی (ع)در اتحاد بین مسلمانان جهان به ویژه  مسلمانان دو کشور عراق و ایران  نقش اساسی دارند به همین علت امروزه شاهد هستیم که چگونه دشمنان با حیله هایی اعم از جلوه دادن مشهد الرضا (ع) به عنوان شهر ناهنجاری های اخلاقی تا ایجاد آشوب در شهر بصره ؛ در پی ایجاد تفرقه و تحت الشعاع قرار دادن پیاده روی اربعین هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی  تصریح کرد:  97 درصد زائران عراقی به صورت خانوادگی و سه درصد  باقیمانده نیز به صورت پیاده روی از مرز چزابه وارد ایران و به پابوسی آقا علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف می شوند و این می تواند ادعاهای واهی دشمنان را باطل کند.

حسینی تأکید کرد: اربعین امسال با توجه به اینکه در آستانه 40سالگی انقلاب قرار داریم استکبار جهانی به دنبال ناکار آمدی و برهم زدن اقتدار آن است از این رو از حساسیت های سیاسی و اجتماعی خاصی برخوردار است.

وی تبلیغ به هنگام و صحیح برای همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی (ع) ، رعایت کامل اصول و فرهنگ زیارت، رعایت فرهنگ میزبانی عراق و رعایت جایگاه مرجعیت و قوانین دولت عراق، از مهمترین اصولی است که می تواند به عنوان تاکتیک فرهنگی،  همه حیله ها و نقشه های شوم استکبار جهانی را بر ملا سازد.

جانشین رئیس ستاد اربعین خراسان رضوی در خصوص نحوه ارائه خدمات مواکب به زائران اربعین، تصریح کرد: لازم است موکب ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند و مورد ارزیابی قرار گیرند .

موضوع صدور ویزای ارزان قیمت برای عوامل خدمت رسان به زائران در دستور کار ستاد اربعین استان است و پیگیری های لازم در این خصوص به عمل خواهد آمد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی وحدت شیعه اسلام هراسی اربعین زائران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۹۰ هزار شب خواب برای اقامت زائران رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن داوری در حاشیه دوازدهمین شورای اداری مشهد اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه این بود که از دستگاه‌های اجرایی که در سال ۱۴۰۲ همت کردند و وظایف خود را به خوبی انجام دادند تشکر کنیم که نتیجه آن ایجاد امید آفرینی در مردم و ارائه خدمات به آنان است گرچه که به دلیل کمبودهایی که چندین سال بوده ممکن است همچنان برخی کمبودها و نواقصی احساس شود، اما کارنامه شهرستان در دستگاه‌های اجرایی بسیار خوب است که نتیجه آن را در انتخابات مشاهده کردیم که مردم پای صندوق رأی آمدند و درواقع اعلام کردند که این روند را قبول دارند اگرچه که سختی‌هایی وجود دارد.

فرماندار مشهد افزود: علاوه‌بر این گزارشی در مورد ناحیه تبادکان آموزش و پرورش ارائه دادند که یکی از بزرگترین نواحی آموزش و پرورش در سطح کشور است که مشکلات عدیده‌ای دارد و در سال گذشته اقدامات ویژه‌ای انجام شده است.

وی گفت: همچنین گزارشی از روند انتخابات ارائه شد که ناگفته نماند رشد ۱۷ درصدی در مصرف تعرفه‌ها نسبت به دوره قبل و افزایش ۷ درصدی مشارکت نسبت به سال ۹۸ در مشهد قابل توجه است، این نتایج حاصل عنایت الهی و تلاش همه به ویژه مردم است.

داوری در خصوص اقدامات انجام شده در ایام نوروز ۱۴۰۳، عنوان کرد: با توجه به اینکه بهار طبیعی مقارن شده با بهتر قرآن باید خدمت رسانی مناسبی داشته باشیم که در این راستا قرارگاه خدمات زائر مشهد از ۲۲ اسفندماه فعال شده و ۱۲ کارگروه این فعالیت‌ها را رصد می‌کنند.

فرماندار مشهد از ایجاد ۵۹۰ هزار شب خواب برای اقامت زائران رضوی خبر داد و گفت: در حوزه‌های نظارت بر بازار، تأمین کالا، حمل و نقل، نانوایی‌ها و … اقدامات ویژه انجام شده است که رفاه زائران ایجاد شود، ضمن اینکه فعالیت‌ها به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکید ما بر این است که دستگاه‌ها برنامه اجرایی خود را تدوین کنند که ۱۵ اردیبهشت ماه در اختیار ما قرار دهند که با برنامه بهتری سال ۱۴۰۳ را آغاز و بودجه را براساس آن تأمین کنیم.

داوری با تاکید بر معیشت مردم، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های ما معیشت مردم است، که بتوانیم در راستای بهبود معیشت مردم گام برداریم که یکی از حوزه‌ها موضوع مسکن است که با تخصیص زمین برای روستایی‌ها و مسکن ملی در شهر بتوانیم اقدام ویژه‌ای را انجام دهیم.

کد خبر 6057816

دیگر خبرها

  • امکان اسکان‌ اضطراری برای زائران فراهم است
  • تعداد زائران نوروزی ورودی به مشهد اعلام شد
  • نشست «اربعین؛ نقطه تعالی انصاراللهی مقاومت» برگزار می شود
  • ورود بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار زائر نوروزی به مشهد
  • ایجاد ۵۹۰ هزار شب خواب برای اقامت زائران رضوی
  •  توانمند سازی بیش از ۵ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی
  • حدود ۱۲ هزار پزشک و پرستار در خراسان رضوی آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران
  • آمادگی ۹۰۰ مدرسه برای اسکان نوروزی زائران در استان خراسان رضوی
  • تمهیدات لازم برای میزبانی از زائران در مشهد اندیشیده شده است
  • وزیر کشور: زائران برای اسکان نوروزی در مشهد مشکلی نخواهند داشت