Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:42:13 GMT

بازدهی ۶۲ درصدی آیفکس در شش‌ماهه اول سال

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۸۰۲۷

بازدهی ۶۲ درصدی آیفکس در شش‌ماهه اول سال

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، در هفته منتهی به ۲۳ شهریور علاوه بر کانال‌ شکنی آیفکس، ارزش بازاری فرابورس نیز از ابتدای هفته ۱۲ درصد رشد کرد و بدین ترتیب میزان رشد ارزش بازار فرابورس از ابتدای سال ۹۷ به ۴۱ درصد رسید.

همچنین علاوه بر رشد چشم‌گیری حجم و ارزش مبادلات کل فرابورس، تمامی بازارهای فرابورس ایران طی این هفته کاری معاملات مثبت و درنتیجه عملکردی سبز را رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو در پی دادوستد ۵ هزار و ۱۸۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال طی ۵ روز کاری هفته، حجم و ارزش این دادوستدها نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۲۹ و ۵۴ درصد افزایش یافت.

در میان بازارهای اصلی فرابورس، بازار اول با رشد ۶۴ درصد حجم و افزایش ۷۵ درصدی ارزش مبادلات، بهترین عملکرد هفتگی را از خود نشان داد و میزبان نقل‌ وانتقال ۵۷۱ میلیون سهم به ارزش هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال بود.

در بازار دوم نیز معامله گران با دست به دست کردن هزار و ۷۶۰ میلیون سهم به ارزش ۷ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال، به ترتیب رشد ۱۸ و ۵۲ درصدی را در حجم و ارزش دادوستدهای این بازار رقم زدند.

از رویدادهای مهمی که در بازار دوم طی این هفته به وقوع پیوست، عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت عطرین نخ قم در نماد «نطرین» بود که هر سهم آن در جریان عرضه، ۴۹۱۴ ریال قیمت خورد.

همچنین شرکت بیمه معلم پس از احراز تمامی شرایط پذیرش از تاریخ۲۰ شهریور ۹۷ به عنوان صد و هشتاد و یکمین نمادمعاملاتی (صد و دومین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

تابلوهای معاملاتی بازار پایه طی سومین هفته کاری شهریورماه در مجموع میزبان جابه‌جایی ۲ هزار و ۷۴۶ میلیون سهم بودند که ارزش این حجم از دادوستدها بر ۶ هزار میلیارد ریال بالغ شد. نگاهی به متغیرهای بازار پایه نشان می‌دهد که حجم، ارزش و تعداد مبادلات این بازار طی یک هفته کاری به ترتیب ۳۰، ۶۳ و ۳۱ درصد افزایش یافته است.

در این میان تابلو «الف» بازار پایه، افت کمتر از ۲۰ درصدی حجم و ارزش مبادلاتی را نسبت به هفته قبل و در سمت مقابل تابلوهای «ب» و «ج» این بازار، رشد این متغیرها را تجربه کردند.

در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز شاهد افزایش چشم‌گیر حجم و ارزش دادوستدها بودیم به طوری که با مبادله ۱۳ میلیون و ۱۶۰ هزار سهم به ارزش ۷۳ میلیارد ریال، حجم و ارزش دادوستدهای این بازار نسبت به هفته قبل بیش از سه برابر شد.

در سمت دیگر بازار، معامله‌گران اوراق به خریدوفروش ۹۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس اقدام کردند و بدین ترتیب حجم و ارزش دادوستدهای هفتگیِ این بازار نزدیک به ۵۰ درصد رشد کرد.

در این بازار، ۱۷ میلیون ورقه بدهی به ارزش ۱۴ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال، ۸۰ میلیون ورقه ETF به ارزش هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال و ۴۳۰ هزار ورقه تسهیلات مسکن به ارزش ۲۸۳ میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت که حجم و ارزش تمامی این مبادلات نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

عرضه ۳ اخزا به ارزش ۵۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال

از رویدادهای مهم هفتگی مربوط به بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس می‌توان به عرضه اسناد خزانه اسلامی در ۳ نماد معاملاتی «اخزا۷۰۵»، «اخزا۷۱۱» و «اخزا ۷۱۲» اشاره کرد که ارزش این سری از اخزاها در مجموع ۳۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است.

همچنین قرار بود در آخرین روز کاری هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم اوراق «اخزا۷۰۴» عرضه شود که مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس از موکول شدن عرضه این اوراق به شنبه ۲۴ شهریورماه خبر داد.

در نهایت رصد ارزش معاملات خرد صنایع فرابورسی نشان می‌دهد که ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت به ۱۴ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال رسیده است که ۱۶ و ۱۵ درصد از این ارزش مبادلاتی به ترتیب به گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی اختصاص یافته است. جایگاه‌های سوم و چهارم از نظر بیشترین سهم از ارزش مبادلات خرد صنایع فرابورسی را نیز گروه‌های فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و پیمانکاری صنعتی در اختیار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار بورس اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۴۳ واحد افزایش، به ۷۵۰ هزار و ۸۴۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۴ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل، شستا و رمپنا بیشترین اثر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۹۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۴ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، حسینا، ودی، هرمز، کرمان و شبصیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال