Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:40:56 GMT

واکنش کری به انتقاد ترامپ و پامپئو درباره دیدار با ظریف

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۱۷۰۰

واکنش کری به انتقاد ترامپ و پامپئو درباره دیدار با ظریف

وزیر خارجه سابق آمریکا در پیامی در توئیتر به انتقاد ترامپ و وزیر خارجه اش درباره دیدار با وزیر امور خارجه ایران واکنش نشان داد. ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۷ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌"جان کری" وزیر خارجه سابق آمریکا اندکی پس از مصاحبه "مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا درباره دیدارش با ظریف و همچنین پس از توئیت های "دونالد ترامپ" علیه وی طی پیامی در توئیتر نوشت: آقای رئیس جمهور، شما باید بیشتر نگران دیدار "پائول مانافورت" با "رابرت مولر" باشید تا دیدار من با وزیر امور خارجه ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره کری به پائول مانافورت رئیس سابق کمپین انتخابات وی بود که روز جمعه با دیدارش با رابرت مولر، بازپرس فدرال درباره بررسی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 موافقت کرده است.

سخنگوی کری درباره اظهارات پامپئو هیچگونه پاسخی نداد.

ساعتی پیش "مایک پامپئو" با انتقاد از "جان کری" به دلیل دیدار با وزیر خارجه ایران، این اقدام را بی سابقه توصیف کرد.

وی که در جمع خبرنگاران در وزارت خارجه صحبت می کرد، گفت: اقدامی که کری انجام داد بی سابقه بوده است. وزیر خارجه سابق آمریکا با بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان تعامل کرده و به وی می گوید که صبر کند تا این دولت برود. شما نمی توانید مورد مشابهی را در تاریخ آمریکا پیدا کنید و وی نمی بایست این نوع رفتاری را انجام میداد.

پامپئو در ادامه این گفتگو تاکید کرد: این فراتر از یک اقدام نامناسب است.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا دیدار کری با ظریف غیرقانونی بوده است، گفت: وی باید تصمیمات قانونی را به دیگران واگذار کند و وی به صورت فعال و به عنوان وزیر خارجه سابق سیاست آمریکا را تضعیف کرد.

چند روز پیش جان کری در مصاحبه ای رادیویی گفت که طی ماه های اخیر سه یا چهار بار با محمد جواد ظریف دیدار کرده است.

کری گفت در نروژ،‌ مونیخ و دیگر نشست های بین المللی با وزیر امور خارجه ایران ملاقات داشته، در این دیدارها از دولت کنونی آمریکا انتقاد کرده، و تلاش کرده است تا به ظریف برای حفظ توافق هسته ای با کشورهای اروپایی کمک کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد جمعه به دیدار «جان کری» با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران واکنش نشان داد.

ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «جان کری دیدارهایی غیرقانونی با رژیم بسیار متخاصم ایران داشته که این تنها می‌تواند کار فوق‌العاده ما را تضعیف کرده و به زیان مردم آمریکا باشد. او به آنها گفته تا پایان دولت ترامپ صبر کنند. آیا فعالیتش را طبق «قانون ثبت عاملان خارجی» ثبت کرده است؟»

انتهای پیام/.

 

R36486/P36447/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد