Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@18:05:03 GMT

تدوین ۱۵۰۰ فعالیت فرهنگی و تبلیغی ویژه محرم در بروجرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۳۶۱۵

تدوین ۱۵۰۰ فعالیت فرهنگی و تبلیغی ویژه محرم در بروجرد

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد جمعه، 23 مرداد در جمع خبرنگاران از تدوین ۱۵۰۰ برنامه و فعالیت فرهنگی و تبلیغی طی ماه محرم در شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: اداره تبلیغات اسلامی با هماهنگی با مسئولان کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، خانه‌های قرآن روستایی، مؤسسات و مراکز قرآنی شهری، هیئت‌امنای مساجد تکایا و حسینیه‌ها، مدارس شهری و روستایی، روحانیون مستقر بومی و طرح هجرت، مبلغات و برگزاری جلسات با مسئولان، به تدوین بیش‌از ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی و تبلیغی طی ماه محرم در این شهرستان اندیشیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برگزاری مراسم سخنرانی به همراه سوگواری وعزاداری، برگزاری گفتمان‌های دینی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، توزیع نرم‌افزارهای مذهبی با موضوعات عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع)، توزیع پرچم و پوستر با موضوعات عاشورا و عزاداری، نصب بنر و پلاکارد با مضامین پیام‌های عاشورا، برگزاری مراسم ویژه زیارت عاشورا با حضور مداحان برجسته و سخنران مطرح استانی و شهرستانی، برگزاری همایش مبلغان و مبلّغات در ماه محرم، برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای مداحان با موضوع آسیب های عزاداری،برگزاری گردهمایی مبلغین و مبلغات با حضور مسئولان در موضوع آسیب‌های عزاداری، برگزاری گردهمایی با حضور مسئولان هیئات مذهبی و اقشار تاثیرگذار با موضوع پیشگیری از ترویج سبک‌های عزاداری موهن و انحرافی و توزیع بروشور و تراکت با موضوع اهداف قیام سیدالشهدا(ع) را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تدوین‌شده در این ایام بیان کرد.

۶۵۰ مسجد و حسینه بروجرد میزبان عزاداران حسینی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد گفت: همچنین، گفت: در دهه اول محرم سال‌جاری 650 مسجد و حسینیه در سطح شهرستان میزبان عزاداران حسینی خواهند بود.
وی مساجد و حسینیه‌ها را مهم‌ترین پایگاه مردمی در برگزاری برنامه‌های مذهبی دانست و افزود: اماکن مذهبی مهم‌ترین جایگاه برای تقویت وحدت و همدلی مردم هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با تاکید بر این‌که مساجد مهم‌ترین کانون وحدت و تأمین امنیت روحی و روانی در جامعه هستند، اضافه کرد: ملت ایران اسلامی ارادت قلبی به مساجد دارند به‌طوری‌که می‌بینیم با گذشت زمان ارزش وجودی مساجد را درک کرده و این مکان مقدس را پناهگاه امنی برای خود و خانواده می‌دانند.
جعفرپور با تاکید بر این‌که ایران اسلامی مهم‌ترین پایگاه حمایت از مسلمانان به‌ویژه شیعیان در اقصی‌نقاط جهان شده است، گفت: دشمن از حضور مردم در مساجد و حسینیه‌ها رعب و وحشت دارد.
وجود۲۶ خانه عالم در بروجرد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد همچنین از وجود 26 خانه عالم در بروجرد خبرداد و اظهارکرد: خانه‌های عالم، نقش بسزایی در تقویت مسائل فرهنگی دارند واز مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات فرهنگی در سطح جامعه به‌شمار می‌رود.
جعفرپور با یادآوری این‌که خانه‌های عالم بستر ساز حضور مبلغان و روحانیون برای گسترش ارزش‌ و فرهنگ‌های اسلامی محسوب می‌شوند، ادامه داد: خانه‌های عالم از عمده مراکز تقویت فرهنگی و معنوی به‌شمار می‌روند که می‌تواند در مسیر رشد و بالندگی فکری جوانان مؤثر واقع شوند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد تصریح کرد: خانه‎های عالم در روستاها برای مراجعه اهالی روستا در همه زمینه‎ها و مسائل فرهنگی ودینی نقش مهمی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی تبلیغات جعفرپور محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی

حجت الاسلام محسن ابراهیمی منتخب مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان میناب با اشاره به سوابق علمی، سیاسی و اجتماعی مرحوم آیت الله رئوفی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این عالم دینی ترویج و تبلیغ دین اسلام قبل و بعد از انقلاب بود.

وی افزود: این عالم بزرگوار در دوران قبل از انقلاب حامی و پناهگاه انقلابیون در شرق استان بود و در تظاهرات‌های مردمی حضور و نقش پررنگی داشت.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی گفت: بعد از پیروزی انقلاب نیز این عالم بزرگوار در همه عرصه‌هایی که نیاز به عالم بود حضور پررنگ داشت.

آیت الله غلامحسین رئوفی سحرگاه نهم اردیبهشت ماه براثر بیماری و کهولت سن در بیمارستان شهید بهشتی قم دارفانی را وداع گفت و بنا به وصیت خودش در قم به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزشی سامانه نانینو ویژه نانوایان شهرستان خواف
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه