Web Analytics Made Easy - Statcounter

اغلب اردو‌های جهادی متشکل از جوانان جهادگر و دانشجویی هستند که از هر فرصتی برای کمک به هموطنان خود در مناطق محروم استفاده می‌کنند و با تمام وجود سعی بر حل مشکلات اهالی این مناطق دارند. گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زینب چراغی؛ هنوز هم پیدا می‌شوند کسانی که با وجود دغدغه‌های روزمره، دست به کار‌های خیر می‌زنند و خود را درگیر مشکلات و مسائل مردمی می‌کنند که حتی از امکانات اولیه زندگی برخوردار نیستند و می‌توان گفت اکثریت مردم جامعه آن‌ها را فراموش کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با یک جستجوی ساده می‌توان دید که سالانه چه تعداد اردوی جهادی در کشور برگزار می‌شود و چه دستاورد‌های پرباری را در مناطق محروم به دنبال دارد.   اغلب اردو‌های جهادی متشکل از جوانان جهادگر و دانشجویی هستند که از هر فرصتی برای کمک به هموطنان خود در مناطق محروم استفاده می‌کنند و با تمام وجود سعی بر حل مشکلات اهالی این مناطق دارند. بسیاری از این جهادگران با تحمل سختی‌ها و مشقات فراوان و با بودجه شخصی خود در اردو‌های جهادی شرکت و بدون هیچ چشم داشتی در حد توان به مردم مناطق محروم کمک می‌کنند و کلاس‌های آموزشی و مهارت آموزی برگزار و به ساخت خانه و مسجد می‌پردازند.
دانشجویان بسیجی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر، گروهی از این جهادگران هستند که به همراه طلاب و با مشارکت بسیج دانشجویی دانشگاه قدم در این راه گذاشته اند و پس از شناسایی مناطق محروم استان برای کمک به اهالی، اردوی جهادی برگزار می‌کنند. "بوشکان" یکی از مناطق محرومی است که امسال توجه این گروه جهادی را به خود جلب کرده و این جهادگران به مدت ۲۰ روز در این منطقه مستقر بودند و به فعالیت‌های جهادی پرداختند.     حجت الله پارمان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر و یکی از جهادگرانی است که در این اردوی جهادی شرکت داشته و همین مسئله موجب شد تا ما به گفتگو با این جهادگر بپردازیم.
پارمان می‌گوید: گروه جهادی افسران ولایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر حدود ۸ سال است که در قرارگاه بسیج دانشجویی این دانشگاه مشغول به انجام فعالیت‌های جهادی است. شهریورامسال نیز گروه جهادی ما اقدام به شناسایی مناطق محروم و تعیین یک منطقه هدف برای برگزاری اردوی جهادی به نام بوشکان کرد. اعضای گروه جهادی ما در منطقه بوشکان و روستا‌های اطراف آن یک قرارگاه تشکیل دادند و در این قرارگاه به شناسایی ظرفیت‌های منطقه پرداختند و مباحثی همچون کارآفرینی و ایجاد اشتغال را در برنامه فعالیت‌های جهادی خود قرار دادند.  
وی می‌افزاید: گروه جهادی ما فعالیت‌های بسیاری همچون برپایی کلاس‌های آموزشی و ایجاد کارگاه‌های نقاشی، آشپزی، آموزش مسائل فرهنگی و برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان در این منطقه انجام دادند و مهمترین مسئله‌ای که گروه جهادی ما در این منطقه بر آن تاکید داشتند، بحث ایحاد اشتغال و کارآفرینی بود و به همت اعضای گروه توانستیم حدود ۳ نوع شغل از طریق مهارت آموزی در این منطقه ایجاد کنیم و به شعار گروهمان که "آموزش به مردم برای خودکفایی بجای ساخت و ساز" است، عمل کنیم و به نحوی بجای اینکه به مردم منطقه ماهی بدهیم، ماهی گیری را به آن‌ها آموزش دهیم.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر ادامه می‌دهد: گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر همیشه در تلاش است تا با آموزش یکسری از مهارت‌ها به ایجاد شغل در مناطق محروم و کارآفرینی برای آن‌ها کمک کند و تا کنون در این زمینه موفق عمل کرده است.
وی اضافه می‌کند: گروه جهادی ما به مدت ۲۰ روز در منطقه بوشکان استقرار داشت و حدود ۱۰۰ نفر دانشجو و طلبه در این اردو شرکت داشتند و با همکاری و تلاش اعضا توانستیم به ساخت و ساز‌های عمرانی در منطقه بپردازیم و ۲ سرویس بهداشتی بنا کنیم و گچ کاری سقف مسجد روستای محروم ایل شهر را که به مدت ۵ سال به دلیل محرومیت مالی نیمه کاره رها شده بود را به سرانجام برسانیم و برای ۲ خانواده نیازمند، خانه بسازیم.  
پارمان می‌گوید: البته گروه جهادی ما در زمینه ایجاد اشتغال برای اهالی این منطقه محروم، کارگاه‌های دیگری همچون پرورش مرغ محلی، آموزش خیاطی، شیرینی پزی و مشاغل خانگی برپا کرد و در زمینه مسائل فرهنگی به برگزاری جشن عید قربان و غدیر پرداختیم به نحوی که اهالی منطقه از جشن عید غدیر گروه جهادی ما به عنوان بزرگترین جشنی که تا بحال در بوشکان برگزار شده یاد می‌کردند و استقبال خوبی از آن داشتند؛ علاوه بر این برنامه‌های دیگری از قبیل اجرای تئاتر و برنامه‌های طنز و گروه سرود نیز در این منطقه برگزار شد و به همت اعضای گروه، نماز عید قربان و سایر نماز‌های یومیه در منطقه برپا شد.
وی ادامه می‌دهد: انجام کلیه این فعالیت‌ها توسط گروه جهادی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر دستاورد‌های زیادی به همراه داشت و با وجود ایجاد اشتغال و کارآفرینی در منطقه موجب ایجاد نشاط و شادی در بین اهالی شد.  
این جهادگر معتقد است که حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم باعث جبران خلا‌ءهایی که در جامعه به واسطه عدم حضور مسئولین در کنار محرومان وجود دارد، می‌شود و هدف گروه جهادی ما این است که به اهالی این مناطق یادآوری کنیم که ما در کنار شما هستیم و هیچگاه فراموشتان نمی‌کنیم.
وی می‌افزاید: متاسفانه مردم مناطق محروم از امکانات اولیه زندگی محروم هستند و این مسئله در حال تبدیل شدن به معضلی جدی است و گروه‌های جهادی با حضور در این مناطق سعی می‌کنند این خلا‌ءها را جبران کنند؛ اما تحقق این هدف باید با تلاش همگانی مردم و مسئولان همراه شود تا به نتیجه‌ای مطلوب ختم شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گروه جهادی اردوهای جهادی دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، این اردو در چهاربیشه شهرستان گچساران با عنوان پویش لبخند اردوی جهادی خود را به مدت دو روز برگزارشد.
این اردو در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی، بهداشتی و درمان، مشاوره، دامپزشکی، مسائل روز سیاسی، جهاد تبیین ارائه خدمت شد.

دیگر خبرها

  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران