Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:54:58 GMT

شوریده حالی ذاکر اهل‌بیت (ع) روایت می شود/ رسم عاشقی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۶۷۲۰

شوریده حالی ذاکر اهل‌بیت (ع) روایت می شود/ رسم عاشقی

به گزارش خبرنگار مهر، «میراث مرثیه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی زنگنه مجموعه مستندی است که برای پاسداشت پیرغلامان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام روی آنتن می‌رود و مروری دارد بر زندگی آنهایی که نقش به‌سزایی در آداب‌ و رسوم عزاداری مردم ایران در ماه سوگواری سالار شهیدان داشته‌اند.

قسمت جدید این مجموعه مستند امروز ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۵ به معرفی میرزا حسین بابامشکین ازجمله شاهنامه‌خوانان، نقالان و مرثیه‌سرایان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام و از اثرگذارترین ذاکرین اهل‌بیت (ع) پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میراث مرثیه» تا پایان ماه محرم هرروز ساعت ۱۵ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

روایتی از زندگی پدر نوحه‌خوانی سنتی ایران

مستند «حاج مرزوق» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی بابک مینایی هم امشب ساعت ۲۰ در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد.

این  فیلم روایت زندگی حاج محمد مرزوق حائری و شرح شوریده‌حالی نوحه‌خوانی است که نزدیک به ۱۳۰ سال پیش توسط هیات بزاز از عراق به ایران می‌آید.

در خلاصه این مستند آمده است: هیات بزازها اولین هیات ایران در سال ۱۲۵۷ هجری قمری برپا شد. حاج احمد ناظم که آن زمان بزرگ بزازهای تهران بود در کربلا نوحه‌خوانی را دید که نوای محزون و دل‌نشینی دارد و از او خواست بیاید تهران و برای هیات بزازها بخواند. همین مداح شد حاج مرزوق پدر نوحه‌خوانی سنتی ایران ...

«حاج مرزوق» از تولیدات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و یکشنبه ۲۵ شهریور ساعت ۱۳ بازپخش می‌شود.

رسم عاشقی

پخش مجموعه «رسم عاشقی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر مزرعتی هم از امشب ساعت ۱۸:۳۰ آغاز می‌شود.

 این مستند ۴ قسمتی به بررسی و معرفی آیین‌های عزاداری و سوگواری مردم شهر دزفول در ماه محرم پرداخته است.

«رسم عاشقی» شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن می‌رود.

کد خبر 4403326 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: دزفول شبکه افق شبکه مستند سیما عراق مردم علیه احتکار تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سریال ایرانی ماه محرم سینمای مستند فیلم کوتاه اسکار خارجی زبان بازیگر سینما اسکار برنامه رادیویی موسیقی کلاسیک کنسرت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلامحسین امیرخانی به پرسش‌هایتان درباره نستعلیق پاسخ می‌دهد

غلامحسین امیرخانی با حضور در نمایشگاه «روایت باران» به پرسش‌های مطرح شده پیرامون مباحث تخصصی در خط نستعلیق پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی ـ اسلامی «ترانه باران» در فرهنگسرای نیاوران میزبان بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان هنرهای قرآنی است که در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» شرکت کرده‌اند.

این نمایشگاه در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و هنرجویان خواهد بود. در این راستا جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث تخصصی در خط نستعلیق در روز دوشنبه ـ ۱۷ اردیبهشت ـ با حضور غلامحسین امیرخانی در ساعت ۱۶ الی ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برنامه هیات‌های بندرعباس برای شهادت امام صادق(ع)
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • لحظه ناب عاشقی در حرم مطهر امام رضا (ع) هنگام بارش باران + فیلم
  • داستان خواننده عاشقی که سال ها صدایش به اسم فریدون فروغی پخش می شد (فیلم)
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) هیأت کجا برویم؟
  • خبر‌های رسانه - ۱۳ اردیبهشت
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌هایتان درباره نستعلیق پاسخ می‌دهد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد