Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@09:49:43 GMT

تاملی بر عزاداری سید احمد خمینی در جایگاه وی آی پی!

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۹۴۳۹

گروه سیاسی- روح الله الموسوی الخمینی رحمه الله علیه را که میشناسید!خورشیدی که با طلوع آن هزار چشمه نور در زندگی ملت ایران جوشید. او که خود ساده زندگی میکرد و تمامی مسئولین و طلاب و علما را نیز دعوت به ساده زیستی کرده و از اشرافی گری و تجملات برحذر میداشت .

به گزارش افکارنیوز، امام دو فرزند پسر داشتند به نام حاج آقا مصطفی که به شهادت رسیدند و دیگری حاج سید احمد آقا که به یادگار امام معروف بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید احمد خمینی رحمه الله علیه نیز زندگی بسیار ساده ای داشتند ، جوری نبودند که برای خودشان عنوان آقازادگی بگیرند و حریم برای خودشان قائل بشوند و در بحث و مباحثه جدا از دیگران باشند و با دیگران تفاوت داشته باشند؛ از ایشان نیز سه پسر به نامهای حسن ، یاسر و علی به یادگار مانده است.

 


- سید حسن خمینی یادگارِیادگار امام متولی آرامگاه امام خمینی رحمه الله علیه و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ره شدند ، و البته که سعی در هرچه باشکوه تر کردن مرقد مطهر آن اسوه ساده زیستی داشتند و موفق هم شدند!

ماجرای شرکت ایشان در انتخابات خبرگان و عدم احراز صلاحیت ایشان به علت عدم شرکت در آزمون اجتهاد، ماجرای جنجالی جالبی در نوع خود و آن زمان محسوب میشد؛ هرچند که اجتهاد ایشان توسط افرادی چون محقق داماد و موسوی اردبیلی و...تایید گردید!

نکته مهم در زندگی ایشان ازدواج با دختر موسوی بجنوردی عضو گروه اصلاح طلب مجمع روحانیون مبارز است!

- از ایشان نیز چهار فرزند به یادگار مانده است به نامهای سید احمد،نرگس سادات، فرشته سادات وسید محمد هادی.

بنابراین سید احمد خمینی میشود یادگارِ یادگارِ یادگارِامام!!!! که البته در ۱۸ سالگی و در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۷ طی یک مراسم شیک و مجلسی و خصوصی ملبّس به لباس شریف روحانیت میشوند.

 


این یادگار زاده که توئیت ها و عکسهایش با افراد معلوم الحال و سلبریتی ها و روحانی نمایانی چون سید حسن آقا میری و....غوغایی در فضای مجازی به پا کرده است، جدیدا در پی "عکسهای حضور در vip یک حسینیه" توضیح داده اند که چون لباس روحانیون زیاد است ، برای جلوگیری از گرمازدگی،جدای از مردم مینشینند! و اینجا جایگاه ویژه روحانیون درجه ۱ و ۲ است!(کمی آنطرف تر هم البته غیر روحانیون دیده میشوند که نمیدانیم آنها درجه چندم هستند!اسم نمیبرم عکس را ببینید!)
عزاداری پشت شیشه و زیر کولر گازی نمیدانید که چه معرفت و معنویتی را به دنبال دارد!

سخن طولانی نمیکنم که العاقل یکفی بالاشاره.

رهبر معظم انقلاب حفظه الله :
اولین ضعف ما گرایش به دنیاطلبی بود که گریبان بعضی از ماها را گرفت. بعضی از ما مسئولین دچار دنیاطلبی شدیم، دچار مادیگرائی شدیم؛ برای ما ثروت، تجمل، آرایش، تشریفات و اشرافی‌گری یواش یواش از قبح افتاد.

امام خمینی(ره): یک موی شما بر همۀ آن کاخ‌ نشین‌ها و آنهایی که در این انقلاب هیچ فعالیتی نداشتند، بلکه کارشکنی هم تا آن اندازه که می‌‌توانستند می‌‌کردند و الآن هم هر مقدار که بتوانند می‌‌کنند، یک موی شما بر همۀ آن‌ها ترجیح دارد.

والعاقبه للمتقین

صفورا ترقی

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ملت ایران سید حسن خمینی امام خمینی انتخابات ازدواج مجمع روحانیون مبارز سید احمد خمینی فضای مجازی انقلاب انقلاب سید احمد خمینی عزاداری ملت ایران وی آی پی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

 
 

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟