Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری تبریز و شهرداری آنکارا در زمینه های ساماندهی معضلات شهری مانند حاشیه نشینی، ترافیک و فضای سبز با هم همکاری می کنند.  به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،، شهردار تبریز درپی دعوت رسمی شهردار آنکارا عازم این شهر شد و طی نشست رسمی با وی دیدار و گفتگو کرد . 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در این دیدار ایرج شهین باهر شهردار تبریز، ضمن تشکر از دعوت رسمی و مهمان نوازی میزبان، به مشترکات دینی و زبانی و همچنین شرایط نسبتاً مشابه اقلیمی و فرهنگی هر دو شهر اشاره و بر افزایش ارتباطات در سطوح مختلف تاکید کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به دیدگاه و رویکرد عملیاتی مقامات آذربایجان شرقی برای بازآفرینی بافت حاشیه نشینی و رفع مشکلات کلانشهر تبریز افزود: برگزاری نشست های مشترک برای بهره گیری از تجربیات دو طرف در حوزه های شهرسازی و عمران، منابع انسانی، رفع حاشیه نشینی، ترافیک و فضای سبز بسیار مفید خواهد بود . 
شهین باهر موفقیت های شهرداری آنکارا در موضوعاتی چون ساماندهی حاشیه نشینی و حل معضل ترافیک و توسعه فضای سبز را تبریک گفته و انتقال این تجربیات را به شهرداری تبریز مهم و موثر دانست .     در ادامه این نشست، با توجه به رویداد تبریز 2018، برگزاری هفته تبریز در آنکارا و هفته آنکارا در تبریز و همچنین انجام اقدامات دیپلماتیک برای خواهرخواندگی بین دو شهر مورد بررسی قرار گرفت . 
در این نشست، ضمن تاکید بر لزوم افزایش سطح روابط و انتقال دانش و تجربیات مرتبط با توریسم و برنامه ریزی، توافقات اولیه برای انتقال توریست از کشور ترکیه به تبریز حاصل گردید . 
در این دیدار، مصطفی تونا، شهردار آنکارا نیز ضمن خوش آمد گویی و ابراز خوشحالی از این دیدار، شهر تبریز را یکی از تاریخی ترین شهرهای کشور جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه دانسته و علاقه مندی خود را برای حضور در تبریز ابراز کرد . 
وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در محلات حاشیه نشین شهری گفت: در محلاتی که قبلا حاشیه نشینی بوده و امروزه تخریب و به صورت بلند مرتبه سازی احداث شده اند گسست فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی بیداد می کند . 
تونا با بیان اینکه این معضل گریبانگیر شهری مانند آنکارا بود، بر مطالعه و اجرای طرح های جدید با رویکرد محله محور تاکید کرد . 
در حاشیه این دیدار شهردار تبریز و هیئت همراه از پروژه های سرمایه گذاری و بازآفرینی شهری و اقدامات انجام یافته شهرداری آنکارا بازدید و با شرکت های توانمند ترکیه برای مشارکت در پروژه های شهری مذاکراتی صورت گرفت . 
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آذربایجان شرقی اسلامی ایران ترکیه فضای سبز ناهنجاری رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد

افشین مظفری شهردار ایلام با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری در شهر ایلام در راستای توجه به مطالبات مردم بوده است، اظهار کرد: راه اندازی بازارچه مرکزی شهر ایلام با تاکید استاندار تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است، این پارکینگ در همان محل قدیمی در ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام تصریح کرد: تعیین تکلیف فرهنگ سرای شهر ایلام نیز به زودی نیز انجام می‌شود، در صورت عدم فعالیت سرمایه گذار قبلی به یک سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

مظفری یادآور شد: پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان شهر ایلام بوده است که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وی با بیان اینکه خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال ساماندهی است، افزود: نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده است.

شهردار ایلام بیان کرد: لاین غربی بام ایلام نیز به زودی ایجاد و بار ترافیکی این منطقه به خصوص برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر ایلام، مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مظفری با بیان اینکه تمام مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده است، گفت: هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری ایلام در سال جاری است که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی خواهد بود و مابقی آن هزینه‌های جاری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز