Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: به طور مجدد از قوه قضاییه خواستیم تا در اعلام نظر نهایی‌شان تسریع کنند و امید است که این لایحه به مجلس برود.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار ، در بازدید از اورژانس اجتماعی شهرکرد، اظهار کرد:  اورژانس اجتماعی در سطح کشور در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت ایجاد شده و دارای بیش از ۴۰۰ مرکز در کشور و شش مرکز در چهارمحال و بختیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته مهم این است که باید در زمینه اورژانس اجتماعی اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند که خدماتی به عنوان اورژانس اجتماعی وجود دارد و هرکجا همسرآزاری، کودک آزاری یا مسائلی همچون خودکشی صورت گرفت به آن مراجعه کنند.

ابتکار ادامه داد: افرادی که در جریان این وقایع قرار می‌گیرند مسئولیت دارند آن را به اورژانس اجتماعی اطلاع دهند که اگر این اقدام را انجام ندهند ممکن است به نوعی شریک جرم تلقی شوند.

وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی ۱۲۳ نوعی مداخله موثر در پیشگیری از این وقایع است.

معاون رییس جمهور در خصوص اقدامات دولت در این زمینه، تاکید کرد: به طور خاص در برنامه‌ها حمایت از اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در سراسر کشور وجود دارد و برنامه‌ها و حمایت‌های خاصی با همکاری سازمان بهزیستی در سال گذشته داشتیم و امسال نیز خواهیم داشت.

وی گفت: در آسیب‌های اجتماعی نیز دولت برنامه‌های کلان دارد و در موضوعاتی همچون اعتیاد و سایر موضوعاتی که در کشور وجود دارد فعالیت‌هایی به ویژه در بحث اشتغال در حال انجام است.

ابتکار اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله جدی در بحث خانواده و زنان مسئله اشتغال پایدار و نیاز به‌کار دختران جوان است که تلاش‌هایی در حال انجام است.

وی افزود: در مسائل حقوقی خشونت و ابعاد مختلف که یکی از مهم‌ترین آنان مسائل اشتغال است برای خانواده و زنان اقداماتی در حال انجام است.

ابتکار در خصوص لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: به طور مجدد از قوه قضاییه خواستیم تا در اعلام نظر نهاییشان تسریع کنند و امید است که این لایحه به مجلس برود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه با ابتکار پلیس

به گزارش خبرنگار مهر سردار مهدی حاجیان در مراسم افتتاحیه نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه که شامگاه سه شنبه برگزار شد، با ابراز خرسندی از ایجاد مدرسه طرح ترافیک کرمانشاه اظهار کرد: موضوع ترافیک یک موضوع اجتماعی است که اگر فرهنگ آن را رعایت نکنیم با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: فرهنگ ترافیک جزو آن دسته از مسائلی است که اگر از همان سنین ابتدایی آموزش‌های لازم در خصوص آن ارائه شود فرد در بزرگسالی می‌آموزد که در هر شرایطی ملزم به رعایت قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به حوزه رانندگی است.

سردار حاجیان با اشاره به فوت ۴۸۵ نفر در سوانح رانندگی سال گذشته در جاده‌های درون و برون شهری استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در این حوادث همچنین بیش از ۵۱۰۰ نفر هم زخمی شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یاداوری کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۵۰ فقره تصادف خسارتی نیز در راه‌های درون و برون شهری کرمانشاه به وقوع پیوست تا جدی تر از همیشه به فکر رفع نواقص و کاهش سوانح رانندگی باشیم.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم مردم، دانش آموزان و خانواده‌های آنان برای کاهش سوانح رانندگی گفت: ایجاد مدرسه طرح ترافیکی و آموزش دانش آموزان قطعاً کمک خواهد کرد که در سال‌های آتی شاهد کاهش معنادار تصادفات و در عین حال افزایش فرهنگ ترافیکی در استان باشیم.

سردار حاجیان در پایان از همراهی اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری برای کمک به پلیس در اجرای مدرسه طرح ترافیک قدردانی کرد و گفت: این اقدام حرکت جدیدی در سطح کشور محسوب می‌شود و قطعاً نتایج آن باعث جلوگیری از بسیاری آسیب‌ها از جمله کاهش سوانح رانندگی خواهد شد.

کد خبر 6099987

دیگر خبرها

  • تلاش معاونت امور زنان و خانواده در ارتقاء سطح اجتماعی بانوان
  • واکنش شولتز به حملات علیه سیاستمداران آلمانی
  • فقر پژوهش در حوزه خشونت سیاسی
  • آغاز به کار نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه با ابتکار پلیس
  • ۹ سال انتظار برای تشکیل نهاد حامی کودکان کافی نیست؟/ پلیس اطفال و نوجوانان پشت چراغ سبز مجلس
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند