Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرد.

علی اکبر اختری، رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص بین المللی شدن این دانشگاه گفت: معاونت دانشجویی در سال گذشته چندین بار از دانشگاه صنعتی کرمانشاه بازدید کرد و امکانات آزمایشگاه و کلاس ها، سطح کیفی آموزش، شرایط علمی و تعداد رشته‌ها و هیات علمی دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و اکنون نزدیک به سه ماه است که این دانشگاه بین المللی شده و دانشجوی خارجی می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختری افزود: دانشگاه صنعتی کرمانشاه در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی بین المللی می‌پذیرد و پس از انجام مصاحبه علمی و اعلام پذیرش یا عدم پذیرش اقدام به ثبت نام این دانشجویان می‌کند.
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به شرایط جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه اظهار داشت: دانشجو‌یان خارجی باید متقاضی یکی از رشته‌های موجود در دانشگاه باشند و ثبت نام این افراد همزمان با ورودی‌های جدید صورت می‌گیرد؛ البته برای آموزش این دانشجویان از ظرفیت خود دانشگاه استفاده می‌شود و قرار نیست که برای آن‌ها کلاس‌های مجزایی برگزار شود.
وی در خصوص نرخ شهریه دانشجویان خارجی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نرخ شهریه دریافتی از دانشجویان بین المللی را تعیین می‌کند و ما براساس آن نسبت به اخذ شهریه از این افراد اقدام می‌کنیم. شهریه این دانشجویان دلاری است، اما با توجه به شرایط کنونی اقتصاد ایران، هیات امنایی دانشگاه تصمیم به اخذ ریالی شهریه گرفته است.
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه اضافه کرد: اکثر دانشگاه‌های بین المللی در هر ترم ۴ هزار دلار از دانشجویان خارجی دوره کارشناسی، شهریه اخذ می‌کنند؛ اما دانشگاه صنعتی کرمانشاه کف این مبلغ را در نظر گرفته و این امکان را فراهم کرده که حتی پرداخت‌ها به صورت ریالی انجام شود.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه این آمادگی را دارد که دانشجوی مشترک نیز پرورش دهد و امیدوار است که بتواند دانشجویان خارجی را از کشور‌های دانمارک، ترکیه، هلند و پرتقال جذب کند و محدودیتی برای حضور ملیت‌های مختلف در این دانشگاه وجود ندارد.
اختری با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه، باید ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در کشور داشته باشیم، گفت: اکنون این آمار کمتر از ۲۰ هزار است و فاصله زیادی با این هدف داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه های بین المللی دانشجوی خارجی دانشگاه صنعتی کرمانشاه معاونت دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی، در روزهای اخیر و انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین دانشگاهیان استان کرمانشاه، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده و سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا قویاً محکوم می‌نمایند.

در همین راستا، تجمع بزرگ دانشگاهیان استان کرمانشاه در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود.

از عموم جامعه فرهیخته دانشگاهی استان کرمانشاه برای شرکت در این تجمع دعوت می‌شود.

این تجمع یکشنبه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در دانشگاه رازی، مسجد حضرت امام خمینی (ره) و در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6090485

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز