Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق نتایج یک تحقیق جدید زوال عقل از ۱۰ سال قبل از شروع بیماری قابل پیش بینی است. مشکل زوال عقل بعد از ۶۰ سالگی با از دست دادن مرحله به مرحله حافظه بروز می کند.

از دست دادن حافظه یکی از مشخصه های اصلی زوال عقل است اما افراد مبتلا به این بیماری با از دست دادن حس مسیریابی، احساسات و سایر ابعاد رفتارهای شناختی نیز روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال محققان دانمارکی دریافته اند که این مشکل زودتر قابل پیش بینی است و می توان به پیشگیری آن در افراد با ریسک بالا کمک کرد.

«روث فریک اشمیت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کپنهاگ، عنوان می کنند: «اگر افراد در معرض ریسک بالا ابتلا به زوال عقل نظیر افراد مبتلا به فشارخون بالا، دیابت، چاقی، افسردگی، کاهش شنوایی و افراد سیگاری بموقع تحت درمان و کنترل بیماری شان قرار گیرند می توان اقدامات پشگیرانه برای کاهش فاکتور پرخطر قبل از شروع بیماری انجام داد و بیماری را به تاخیر انداخت.»

در این مطالعه، داده های مربوط به ۱۰۴,۵۳۷ فرد دانمارکی بررسی شد. محققان توصیه می کنند افراد در معرض خطر بهتر است با پزشک شان برای پیشگیری از ابتلا به زوال عقل مشورت کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرپرست تیم درمان پزشک افسردگی پزشک چاقی درمان سرپرست تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند