Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@02:40:11 GMT

فروش کلیه در مناطق زلزله زده کرمانشاه برای ساخت خانه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۲۷۷۷

فروش کلیه در مناطق زلزله زده کرمانشاه برای ساخت خانه

  رییس شورای شهر سرپل‌ذهاب گفت: بدلیل گرانی مصالح ساختمانی، بسیاری از مردم فقط اسکلت خانه را بالا برده‌اند و بقیه کار متوقف شده‌است.

به گزارش ایلنا، سید مجتبی جاسمی در رابطه با آخرین وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه بیان داشت: وضعیت سرپل ذهاب با توجه به اینکه زمین‌لرزه مدام تکرار می‌شود، خوب نیست و مردم را از لحاظ روحی و روانی به هم ریخته است و وضعیت بسیار نامساعدی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: همچنین به دلیل گرانی مصالح ساختمانی، بسیاری از مردم فقط اسکلت خانه را بالا برده‌اند و بقیه کار متوقف شده‌است.
مردم توان ساخت خانه ندارند
جاسمی با اشاره به اینکه مردم توان ادامه ساخت ندارند، گفت: از طرفی بسیاری از ستاد‌هایی که به این منطقه آمدند، بنر‌هایی را در شهر نصب کردند؛ مبنی بر اینکه تا آخر با مردم زلزله‌زده هستیم. متاسفانه بسیاری از این ستاد‌ها در مناطق نماندند و اعلام کردند که می‌خواهیم از منطقه برویم و پرونده‌ها را تحویل بنیاد مسکن می‌دهیم، از طرفی قرار شده بود به مردم آهن بدهند، اما بسیاری از مردم آهن تحویل نگرفتند، در مجموع تعهداتی که قرار بود؛ عملیاتی شود به جایی نرسیده است.
شاید چند مدرسه به صورت نمادین افتتاح شود
او گفت: همچنین بعید می‌دانم که اکثر مدارسی که تخریب شده بود، تکمیل شده باشند. بیشتر مدارس در حال ساخت هستند، اما اول مهر تکمیل نمی‌شوند، البته شاید چند مدرسه به صورت نمادین افتتاح شود. برای بسیاری از مدارس از کانکس استفاده می‌شود از طرفی بسیاری از مستاجرین که قرار بود، زمین تحویل بگیرند همچنان زمین تحویل نگرفتند.   رییس شورای شهر سرپل‌ذهاب در رابطه با وضعیت بهداشت شهر گفت: بهداشت اصلا مناسب نیست، شهرداری هنوز پولی به ما نداده است که کاری انجام دهیم،‌ای کاش وزارت کشور بگوید؛ برای شهری مثل سرپل ذهاب چه خدماتی را ارائه کرده است. جاسمی گفت: قرار بود که شهرداری مجوز ساخت خانه‌های تخریبی را بدهد و وزارت کشور هزینه مجوز‌ها را به شهرداری بدهد، اما متاسفانه هیچ پولی برای این کار داده نشده است. امکانات شهرداری فرسوده و متعلق به زمان بازسازی است. از طرفی شهرداری بدهی بالغ بر دو میلیاردی دارد و از طرفی هم هیچ اعتباری به شورا داده نشد، حتی یک تانکر، لجن‌کش و آب‌پاش به ما ندادند؛ علاوه بر این هیچ بودجه‌ای هم به ما تعلق نگرفت.
مردم با هزینه خود آوربرداری کردند
او افزود: مردم با هزینه‌های خود آواربرداری کردند، برای هر آواربرداری از هر خانه نزدیک به دو میلیون تومان هزینه برای اجاره بیل مکانیکی و کمپرسی پرداخت کردند تا کار آواربرداری انجام شود. بنیاد مسکن باید این کار را انجام می‌داد، اما متاسفانه اعلام کردند که نمی‌توانیم و مردم کرمانشاه با قرض و وقوله کار آواربرداری را انجام دادند.
فروش کلیه برای ساخت خانه
جاسمی گفت: مردمی هستند که حاضرند کلیه خود را بفروشند تا کار ساخت و ساز را انجام دهند؛ این درد است. زلزله‌های پی در پی، روح و روان مردم را به هم ریخته است. قرار بود که به مردم تیرآهن بدهند، ولی بعد اعلام کردند که هیچ تیرآهنی حمل نشده است. رئیس شورای شهر سرپل ذهاب گفت: ۲۰ درصد مردم در خانه‌ها زندگی می‌کنند، شاید هم کمتر. زلزله‌هایی که اتفاق می‌افتد باعث شده که همین ۲۰ درصد دوباره به کانکس‌ها برود.   اسکلت بسیاری از خانه‌ها با زحمت بالا رفت، اما همین طور رها شده است. قیمت ملک نیز پایین آمده و بسیاری با همین قیمت‌ها خانه‌های خود را فروختند و به کرمانشاه مهاجرت کردند و با این پول ناچیز در کرمانشاه خانه رهن کردند. جاسمی گفت: یکی از مشکلات بحث بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در شهرستان سرپل‌ذهاب است، متاسفانه این امر بیداد می‌کند، مشکلات شهرک صنعتی نیز مطرح است که در آن تعدادی هم کشته شدند، متاسفانه هیچ کار عملیاتی و اجرایی صورت نگرفته است و موجب بیکاری جوانان شده است.

او افزود: بنیاد مسکن باید از جوانان تحصیلکرده شهرستان استفاده می‌کرد، اما این اتفاق نیفتاد. برخی از مسئولان بنیاد مسکن حتی جواب تلفن نمی‌دهند تا بتوانیم مشکلات مردم را منعکس کنیم. برخی مسئولان شهر هم برای حفظ سمت خود از اینکه بگویند در این شهرستان چه می‌گذرد امتناع می‌کنند. متاسفانه آن‌ها به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده‌اند. ر   ییس شورای شهر سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: منکر خدمات دولت نیستیم، اما بررسی کنند چند بند از مصوبات جلسات اجرایی شده و خروجی داشته است. اکثر روستا‌های سرپل‌ذهاب آب آشامیدنی ندارند و با تانکر به آن‌ها آبرسانی می‌شود؛ همچنین ۸۰ درصد از زیرساخت‌های شهری تخریب شده و آسیب دیده است. مردم سرپل با کمبود ماسه مواجه هستند، اما بدلیل تخریب کارخانه سنگ‌شکن شهرداری تامین آن امکانپذیر نیست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مناطق زلزله زده کرمانشاه فروش کلیه سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری، کتابخانه‌ها را نیاز ضروری برای داشتن یک جامعه زنده و پویا عنوان کرد و گفت : از هیچ تلاشی برای توسعه کتابخانه‌ها دریغ نمی‌کنیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و استان گفت: قطعا ساخت کتابخانه یک اولویت ضروری است، اما در شرایط فعلی وقتی در کنار سایر اولویت‌های دیگر قرار می‌گیرد شاید نتوانیم آنطور که باید به آن اعتبار اختصاص دهیم.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از عملکرد دولت قبل در افتتاح نمایشی پروژه‌ها، گفت: متاسفانه اقداماتی در سال‌های گذشته صورت گرفته که بار مالی آن در حال حاضر به استان تحمیل می‌شود و همین امر موجب شده مجبور شویم این کار‌های برزمین مانده و مهم را اولویت قرار دهیم.

صحرایی گفت: بطور مثال در گذشته جشن «پایان بازسازی مناطق زلزله زده» را برگزار کردند، درحالیکه کلی پروژه نیمه کاره از زلزله باقی مانده بود. برپایی این جشن مقارن شد با حذف ردیف اعتباری بازسازی مناطق زلزله استان در بودجه کشور و همین امر موجب شده نتوانیم برای ادامه بازسازی اعتبار بگیریم.

صحرایی گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته برای تکمیل ساختمان‌های دولتی نیمه کاره در این مناطق حداقل به ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و این درحالیست که دستمان در این شرایط به جایی بند نیست.

استاندار کرمانشاه گفت: اقدام دیگر بحث تاخیر در بازسازی فرودگاه کرمانشاه بود. فرودگاهی که می‌توانست با ۸۰ میلیارد تومان بازسازی شود و محلی برای تردد مردم، گردشگران و تجار شود، به دلایل سیاسی و انتخاباتی، انجام کار را به تاخیر انداخته و یک باند مچاله شده برایمان به جا گذاشتند که با وجود اینکه تاکنون ده‌ها میلیارد تومان خرج آن کرده ایم، اما هنوز کار آن تمام نشده و بازهم اعتبار می‌خواهد.

صحرایی به راه آهن ملایر-کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه هم درحالی افتتاح شد که کلی نواقص در خط آن وجود داشت و قطار به دلیل جوش کاری‌های نهایی که انجام نشده نمی‌تواند در برخی قسمت‌های مسیر با سرعت بیشتر از ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و برای رفع این نواقص حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه گفت: در این شرایط مجبور به اولویت بندی هستیم تا پروژه‌های ضروری را به سرانجام برسانیم، اما این به معنی نیست که کتابخانه‌ها را رها کنیم.

وی با اشاره به سفر دور دوم هیات دولت به استان، گفت: باید برای این سفر آماده شویم و به نظر می‌رسد یکی از پروژه‌های قابل طرح در این سفر، پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه باشد.

صحرایی از مسئولین نهاد کتابخانه‌های استان خواست تا پروژه کتابخانه‌های نیمه کاره در مناطق زلزله‌زده را هم در اولویت‌های بعدی برای طرح در این سفر قرار دهد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم پیگیری یک رویکرد ترکیبی در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: در این رویکرد ترکیبی هم باید به مباحث فیزیکی و عمرانی در حوزه کتاب و کتابخوانی توجه شود و هم به مسائل نرم افزاری این حوزه پرداخت شود.

صحرایی گفت: در رویکرد ترکیبی، بخشی از کار پیگیری پروژه‌های عمرانی حوزه کتابخانه هاست. در این بخش می‌توان از ظرفیت سایر مراکز هم استفاده کرد، بطور مثال می‌توان در مناطق زلزله زده از ظرفیت مساجد در حوزه کتاب و کتابخوانی بهره گرفت.

استاندار کرمانشاه گفت: بخش دیگر کار در این حوزه باید در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی متمرکز شود. نباید معطل تکمیل زیرساخت‌ها باشیم و بعد از آن سراغ ترویج فرهنگ کتابخوانی برویم. باید از همین حالا اقدام کنیم و اگر تعداد مراجعان کتابخانه‌ها افزایش یابد قطعا مسیر برای ساخت کتابخانه‌های بیشتر هموار می‌شود.

صحرایی گفت: در این مسیر باید در و دیوار شهر هم فرهنگ کتابخوانی را تبلیغ کند و نیاز است که در این زمینه نهاد کتابخانه‌ها با شهرداری‌ها همکاری ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات باید رویداد‌ها و مسابقات خاص در حوزه کتاب و کتابخوانی توسعه یابد. همچنین باید چندین کتاب خاص بطور شاخص و از طرق مختلف در طول سال در سطح جامعه معرفی شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز