Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوآ، «گائو فنگ»، سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد اقدامات یکجانبه آمریکا در زمینه اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالاهای چینی، مشکل کسری تجاری واشنگتن را حل نمی‌کند.

این مقام چینی در کنفرانس خبری اظهار داشت نوسانات مازاد یا کسری تجاری آمریکا از سوی کاخ سفید تعیین نمی‌شود بلکه بازار است که آن را تعیین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود علی‌رغم آغاز جنگ تجاری، مازاد تجاری چین با آمریکا در هشت ماه اول سال جاری میلادی، 7.7 درصد [معادل 181 میلیارد دلار] افزایش داشته است. این مقام همچنین از رشد 6.5 درصدی صادرات کالاهای چینی به آمریکا خبر داد. وی علت افزایش صادرات کالاهای چینی به آمریکا را افزایش تقاضا در این کشور عنوان کرد.

به گفته گائو، کسری تجاری آمریکا با نرخ پایین پس انداز، وضعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره و کنترل این کشور بر صادرات کالا به چین در ارتباط است.

این مقام وزارت بازرگانی چین خطاب به کاخ سفید اعلام کرد تعرفه های یکجانبه مشکل را حل نمی کند و برای اطمینان از توسعه سالم و پایدار تجارت، رویکرد عملی و دوجانبه مورد نیاز است.

تعرفه های یکجانبه دولت ترامپ، چین، کانادا، مکزیک، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها  را مجبور به اعمال تعرفه های تلافی‌جویانه علیه آمریکا به ویژه در بخش کشاورزی کرده است.

تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا از ماه مارس سال جاری میلادی پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را افزایش داد، شدت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکا اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است