Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری اهواز پاسخگوی چرایی عدم تکمیل متروی اهواز باشد. ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سال 85 آغازگر پروژه‌ای بود که می‌توانست بخش زیادی از بحران ترافیکی شهر اهواز را بر دوش بکشد.

کارشناسان و مسئولان معتقد بودند "مترو" برای کلانشهر اهواز یک ضرورت است بنابراین پروژه راه اندازی قطار شهری اهواز در این سال کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه‌ای که نیمی بر عهده دولت و نیم دیگرش بر روی دوش شهرداری بود. پروژه بر اساس فاینانس با یکسری شرایط عجیب با شرکت ایرانی کیسون بسته شد تا جایی که به گفته عباس هلاکویی مدیرعامل سابق سازمان قطار شهری اهواز "گویا مسئولان در کانادا نشسته بودند و قرارداد امضا می‌کردند".

شرط عجیب این قرارداد حکم قرار دادن دادگاه کشور فرانسه بود و همین شرط هم سبب شده که پس از 12 سال در حالی که شرکت پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز به تعهدش پایبند نبوده و فاینانس را انجام نداده؛ خلع ید نشود چرا که گویا مسئولان اهوازی فرانسه را کشوری بر روی مریخ تصور میکنند و گرفتن حق خود را غیر ممکن می‌دانند.

پیمانکار دلیل عدم اجرای فاینانس را تحریم‌ها عنوان می‌کند و می‌گوید که LCهایتان را آزاد کنید تا من فاینانس را اجرا کنم.

در این میان شهرداری از نداشتن اعتبار کافی برای هزینه کرد در این پروژه مهم سخن می‌گوید و دولت نیز همچون کودکی لجباز درباره عدم پایبندی به تعهدات خود نیز می‌گوید "شهرداری به تعهداتش عمل کند".

راه اندازی مترو در این چند سال برای اهوازی‌ها رویایی دور از انتظار شده؛ همه این دلایل موجب شده که رسانه‌های استان اعم از مکتوب، بر خط و نیز صدا و سیما متروی اهواز را جزو دغدغه‌ها و اولویتشان قرار دهند.

صدا و سیمای استان خوزستان قرار است در هفته جاری میزگردی با حضور فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان، منصور کتانباف نصب شهردار اهواز و شهرام شاهین‌زاده مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز با هدف بررسی پروژه متروی اهواز برگزار کند.

آنچه که در این میان حائز اهمیت است غیبت شریعتی استاندار خوزستان در این میزگرد است. گرچه معاون وی حضور دارد اما شایسته‌تر این بود که شریعتی به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری اهواز پاسخگوی چرایی عدم تکمیل مترو باشد.

امید است تصمیم گیری‌ها به سمت و سویی سوق داده شود که عالی‌ترین نماینده دولت در باره پروژه ملی قطار شهری اهواز پاسخگوی دغدغه‌ها و مطالبات مردم شود.

انتهای پیام/ش

R41468/P1377/S6,57/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمال، شرق و ارتفاعات خوزستان و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق خوزستان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: همچنین از روز یکشنبه تا سه‌شنبه احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

سبزه زاری اظهار کرد: تا روز یکشنبه روند افزایش دما در خوزستان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در همین مدت نیز دمای هوای اهواز به حداکثر ۳۸.۳ و حداقل ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6089013

دیگر خبرها

  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت