Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:20:58 GMT

طرح جامع افزایش بهره وری انرژی در دستور کار قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۶۲۱۹

طرح جامع افزایش بهره وری انرژی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل تبادار در جلسه ارایه راهکارهای  جامع بهره وری انرژی در دستگاه های دولتی که توسط دانشگاه شیراز مطرح شده است، انرژی های مصرفی همچون آب و برق را از مهمترین سرمایه های عام دانست و افزود: این سرمایه ها هر روز با تنگناهای بیشتری مواجه می شوند بنابراین افزایش بهره وری انرژی به عنوان یکی از مولفه های توسعه پایدار باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق، گفت: در حال حاضر ۱۸ درصد از برق مصرفی کشور به وسیله آب سدها تامین می شود بنابراین اگر صرفه جویی در آب وجود داشته باشد ضریب اطمینانی برای تامین این ۱۸ درصد برق ایجاد خواهد شد.

تبادار با بیان اینکه بکارگیری روش های جامع بهره وری انرژی باید پیش از این در دستور کار قرار می گرفت، بر لزوم اجرایی شدن این راهکارها در اسرع وقت تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه راهکارهای بهره وری انرژی باید در قالب یک طرح جامع ارایه شود، افزود: این طرح جامع باید همه روش ها و طرح های پراکنده را در بر بگیرد و با در نظر گرفتن همه جوانب، نقشه راه دستیابی به هدف نهایی را ترسیم کند.

استاندار فارس گفت: اگر چنین برنامه جامع و کلانی تدوین شود به رغم کمبود اعتبارات موجود گام های موثری در زمینه بهره وری انرژی برداشته خواهد شد.

تبادار با بیان اینکه ادامه یافتن کارهای بزرگ ضامن اثربخشی هر چه بیشتر این کارها است، اظهارکرد: متاسفانه بسیاری از امور مهم تنها در زمان بحران اجرا می شوند و پس از آن پیگیری و مداومت لازم برای رسیدن به نتایج پایدار در دستور کار قرار نمی گیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه این استان رتبه دوم صرفه جویی برق در تابستان گذشته را کسب کرده است، گفت: ممیزی برق با در نظر گرفتن حداقل ها در تابستان گذشته سبب شد بیش از ۲۰۰ مگاوات در پیک مصرف برق استان فارس صرفه جویی شود.

تبادار با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای صرفه جویی در مصرف برق توسط دستگاه های اجرایی استان، افزود: در حالی که میزان برق مصرفی سالانه دستگاه های اجرایی استان فارس در سال گذشته ۱۲ میلیون مگاوات بوده، در سال جاری و پس از انجام ممیزی های حداقلی این میزان با کاهش یک میلیون مگاواتی رو به رو شده است.

وی اضافه کرد: تنها مصرف برق استانداری فارس در مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است.

استاندار فارس با تقدیر و تشکر از مردم استان فارس در صرفه جویی مصرف برق، تاکید کرد: بدون تردید همکاری و همراهی مردم در صرفه جویی برق مصرفی یکی از مهمترین  دلایل موفقیت در امر کاهش مصرف برق بوده است.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی دانشگاه شیراز و آمادگی تیم ارایه دهنده این طرح ، خواستار هماهنگی این گروه با دستگاه های اجرایی مربوطه و دستیابی به طرح جامع و عملیاتی افزایش بهره وری انرژی شد.

کد خبر 4403966

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری فارس بهینه سازی انرژی شیراز مردم علیه احتکار ماه محرم کرمانشاه بوشهر خبرگزاری مهر مشهد گرگان شهرکرد مجلس شورای اسلامی شیراز بیرجند احتکار خرم آباد خطبه های نماز جمعه یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی انجام گیرد، آموزش و استقرار منجیان غریق، پوشش مناطق خطرآفرین، رعایت موازین شرعی و قانونی از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کیا عاشوری امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد ساماندهی سواحل شهرستان که در بخش خشکبیجار برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و آغاز فعالیت طرح‌های سالم‌سازی در نیمه خردادماه اظهار کرد: شهرستان رشت با ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی از ۱۰ روستای ساحلی بخش‌های خشکبیجار و لشت نشا برخوردار است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی انجام گیرد، آموزش و استقرار منجیان غریق، پوشش مناطق خطرآفرین، رعایت موازین شرعی و قانونی از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع از عمده مسائلی است که در این ایام باید به آن پرداخته شود، داشتن مناطق دیدنی و امکان میزبانی از هموطنان و گردشگران در عمده ایام سال، ظرفیت و فرصت استثنایی برای معرفی شایسته رشت فراهم آورده که باید به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات ناجیان غریق، تصریح کرد: سال گذشته تمامی مطالبات ناجیان غریق پرداخت شد، البته تلاش‌های شوراهای اسلامی و دهیاران این مناطق انکارناپذیر است که جای قدردانی دارد، امسال باید یک شناگاه در این مناطق ایجاد شود.

عاشوری با تاکید بر اینکه شوراها و دهیاران با استقرار امکانات و آلاچیق‌های سنتی از ظرفیت‌های گردشگری مناطق خود استفاده کنند، گفت: انتظار داریم برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های دریا با هدف ترویج عفاف و حجاب و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی با همکاری دستگاه‌های متولی تقویت شود.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سواحل شهرستان رشت ادامه داد: برای توسعه بخش گردشگری در سواحل شهرستان رشت جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار گرفته و فرمانداری شهرستان نیز قطعا همکاری لازم را در جذب و حمایت از سرمایه‌گذار در برنامه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۶۰ نقطه حادثه‌خیز در سواحل رشت شناسایی شده و تحت پوشش قرار دارد، گفت: نیاز است صدا و سیما نسبت به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص سواحل در سطح کلان اقدام کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت