Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@17:19:01 GMT

پلمب دفتر سازمان منطقه آزاد ارس در تبریز

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۶۸۰۱

دفتر سازمان منطقه آزاد ارس در تبریز توسط شهرداری تبریز پلمب شد.

به گزارش ایسنا  شنبه - ۲۴ شهریور - دفتر منطقه آزاد ارس واقع در چایکنار نرسیده به میدان صاحب‌الامر به استناد به بند ۲۴ ماده ۵۵ و تبصره ۳ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها توسط شهرداری منطقه ۱۰ تبریز لاک مهر شده است.

مدیر املاک منطقه آزاد ارس در این رابطه به ایسنا گفت: دفتر تبریز سازمان منطقه آزاد ارس در خانه ثقةالاسلام واقع شده که این خانه تاریخی در زمان ریاست آقای نجفی خریداری و مرمت شده است، همچنین بر اساس اعلام شهرداری و میراث فرهنگی، این خانه تاریخی باید با «کاربری فرهنگی» مورد استفاده قرار گیرد که ما هم در این راستا کالاهای فرهنگی همچون صنایع دستی در این ساختمان قرار داده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول داشاد ادامه داد: باتوجه به ادعایی مبنی بر اینکه از این ساختمان به عنوان مرکز تجاری و فروش صنایع‌دستی استفاده می‌شود، کالاهای فرهنگی را از آن ساختمان خارج کردیم و دفتر تبریز تنها در برخی موارد برای برگزاری جلسات فرهنگی مورد استقاده قرار می‌گرفت که این بار هم مدعی شدند کاربری این ساختمان به اداری تغییر یافته و در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، جریمه‌ی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای سازمان منطقه آزاد ارس تصویب شد.

وی ادامه داد: بعد از شکایت سازمان منطقه آزاد ارس، شعبه ۲۴ دیوان عدالت رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ را نقض کرد، اما شهرداری بار دیگر بدون دعوت از مسئولان ارس، رأی اولیه را تأیید کرد؛ این در حالیست که طبق قانون شهرداری باید با مدنظر قرار دادن حکم دیوان عدالت در رأی خود تجدید نظر می‌کرد.

داشاد تصریح کرد: رأی شهرداری به دفتر مرکزی منطقه آزاد واقع در جلفا ابلاغ نشده است و ما موضوع را به شهردار تبریز و استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرده‌ایم.

وی مطرح کرد: اکنون تمامی نیروهای دفتر تبریز به دفتر مرکزی واقع در منطقه آزاد ارس منتقل شدند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعلی داوود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: واردات قطعی این خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند دیگر توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات ذیل رویه گمرکی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، جزیره کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

داوود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ شده و خودروهای یادشده دارای استانداردهای بین المللی (جی. سی. سی) و (سی. سی. سی) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ هستند که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو. ایکس و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و در روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

کد خبر 6097567 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شناگر قشم در رقابت‌های شنای آزاد کشور خوش درخشید
  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی