Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@19:19:41 GMT

افتتاح پروژه ستاره خلیج فارس تیری بر قلب دشمن بود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۰۳۳۷

افتتاح پروژه ستاره خلیج فارس تیری بر قلب دشمن بود

تبریز - ایرنا - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با تاکید بر توانمندی های اقتصادی کشور در حوزه های مختلف، گفت: افتتاح و بهره برداری از پروژه عظیم ستاره خلیج فارس تیری بر قلب دشمن بود.

سردار عبادالله عبداللهی شنبه شب در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریم دشمنان علیه نظام اسلامی، بهره برداری از ستاره خلیج فارس نشان داد جمهوری اسلامی بدون وابستگی به دول خارجی به راحتی می تواند با تکیه بر توانمندی های داخلی و نیروی انسانی ماهر و متخصص به دستاوردهای بزرگی دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: توکل به خدا، همدلی و نیروی انسانی جهادی از عوامل مهم موفقیت اجرای طرح های گوناگون اقتصادی و اجتماعی است که با تکیه بر آنها نیروهای قرارگاه خاتم توانستند در شرایط سخت و دشوار کارها را به سرانجام برسانند.
سردار عبداللهی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های بسیار مناسب همچون نیروی انسانی است که می توانند کارهای عظیمی انجام دهند، بهره برداری درست و به هنگام از این مزیت ها را عامل پیشرفت کشور دانست.
وی ادامه داد: در بحث گاز و استخراج این منبع خدادادی مشکلاتی وجود داشت که با راه اندازی فازهای 15 و 16 توانستیم مشکل را حل کنیم که اکنون 105میلیون مترمکعب گاز استخراج، شیرین سازی و به شبکه ملی تزریق می شود.
سردار عبداللهی گفت: در زمینه تولید بنزین نیز کارها بر عهده شرکت های خارجی بزرگی چون توتال بود که با آغاز تحریم ها از کشور خارج شدند و قرارگاه خاتم با حضور در پای کار میدان داری کرد که با بهره برداری از فاز نخست ستاره خلیج فارس روزانه 30میلیون لیتر بنزین تولید می شود که با بهره برداری از فاز دوم آن این میزان به 42 میلیون لیتر خواهد رسید.
وی با بیان اینکه هر جا قرارگاه خاتم خدمت به مردم و کشور را نیاز دیده وارد میدان شده است، از وجود 200هزار نیروی تخصصی و مردمی در این قرارگاه خبر داد که در عرصه های مختلف وارد شده و طرح های بزرگی را به ثمر می نشانند.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه جهادگران قرارگاه خاتم الانبیا با همان روحیه دوران دفاع مقدس تلاش می کنند، گفت: این تلاش های شبانه روزی موجب پیشرفت کشور و الگویی برای سازندگی و عمران می شود.
مجید خدابخش با اشاره به مشارکت قرارگاه خاتم در طرح های عمرانی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: دستگاه دوم Tbm قطار شهری تبریز به کشور وارد و ترخیص شده و آماده آغاز کار با حضور جهادگران قرارگاه خاتم است.
وی، تکمیل پروژه مهم قطار شهری تبریز، ساخت بیمارستان یکهزار تخت خوابی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تکمیل پارک موزه دفاع مقدس، تالار بزرگ شهر، انتقال آب از زرینه رود به تبریز و چندین طرح دیگر را از طرح های مهم قرارگاه خاتم الانبیاء برشمرد که در آذربایجان شرقی در حال اجراست.
خدابخش به مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه آزادراه مراغه - هشترود اشاره کرد و افزود: 20 درصد این طرح را قرارگاه خاتم الانبیا بر عهده گرفته بود که اجرا شده و آسفالت ریزی بخشی از آن نیز در دست اجرا است.
3038/6183

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد قرارگاه خاتم سپاه ستاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رییس‌السادات صبح سه‌شنبه در نشست منطقه دو نظام‌های بهره‌برداری که به میزبانی استان فارس در حال برگزاری است گفت: نشست‌های منطقه‌ای و انجام بازدید کارشناسی در استان‌های مختلف سبب افزایش تعاملات و انتقال تجربیات شده و انتظار می‌رود انجام فعالیت‌ها به صورت شبکه‌ای از سطح ملی تا شرکت انجام شود تا شاهد افزایش قدرت و موفقیت بیش از پیش در اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی‌های تولید باشیم.

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی ایران با بیان اینکه افزایش تعاملات، تبادل تجربیات و اطلاعات راهی مؤثر برای هم افزایی در توانمندسازی نظام‌های بهره‌برداری محسوب می‌شود ادامه داد: اجرای الگوی نظام‌های بهره‌برداری در بخش کشاورزی برای افزایش بهره‌وری منابع آب و خاک امری ضروری است؛ بنابراین باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

گفتنی است مسؤولان نظام بهره‌برداری و مدیران عامل استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد در دومین روز از حضور در استان فارس از پروژه‌های شاخص شبکه تعاونی تولید روستایی فارس از جمله مجتمع انباری شهید سردار سلیمانی بازدید کردند.

کد خبر 6099293

دیگر خبرها

  • خط لوله تبریز - ارومیه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح پروژه ملی آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در ساوه
  • پایان کار پایانه شرق در تهرانپارس تا پاییز/ پایانه جدید خرداد افتتاح می‌شود
  • طرح سامانه گرمسیری ایلام مصداقی از توانمندی های جوانان است
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود