Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار قزوين گفت: توسعه گلخانه ها در کنار اجراي طرح هاي آبياري نوين مهم ترين اولويت کشاورزي استان است.

به گزارش ايرنا، منوچهر حبيبي روز يکشنبه در حاشيه بازديد از چند واحد کشاورزي در شهرستان هاي تاکستان و بويين زهرا افزود: کم آبي کشاورزي استان را به خطر انداخته است بنابراين بايد با تسريع در اجراي گلخانه ها اين تهديد را رفع کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطر نشان کرد: تسهيلات بانکي کم بهره در نظر گرفته شده در اين حوزه بي سابقه است و متقاضيان سرمايه گذاري مي توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزي در صورت داشتن شرايط لازم از اين مزايا بهره مند شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري قزوين گفت: تمام بانک ها و دستگاه هاي اجرايي ذيربط ملزم به همکاري با سرمايه گذاران اين بخش هستند.
حبيبي در بخش ديگري از صحبت هاي خود اظهار داشت: نمي توانيم زمان را از دست داده و منتظر اتمام ذخاير آب هاي زير زميني در قزوين باشيم و از اين جهت تمام همت خود را در جهت استفاده صحيح از اين نعمت خدادادي بايد به کار بگيريم.
رييس سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين نيز در اين بازديد گفت: آب سرمايه ملي است و بايد با استفاده صحيح از آن، فرصت استفاده مطلوب از اين نعمت بزرگ را در اختيار آيندگان نيز قرار دهيم.
فاطمه خمسه افزود: سازمان جهاد کشاورزي هيچ محدوديتي در توسعه گلخانه ها نداشته و از طرح هاي مربوط به اين بخش به شکل دوچندان حمايت مي کند.
وي با بيان اينکه دولت بيشترين توان خود در حوزه کشاورزي معطوف به اجراي طرح هاي آبياري نوين کرده است، خاطر نشان کرد: بيشترين تسهيلات سازمان جهاد کشاورزي به اين حوزه اختصاص دارد.
خمسه يادآور شد: تاکنون حدود 45 هزار هکتار از مزارع و باغات استان قزوين به روش هاي نوين آبياري تجهيز شده اند.
اين مسدول، مديريت بهينه منابع آبي در بخش کشاورزي را از اولويت هاي استان دانست و گفت: از آنجا که 91 درصد مصرف آب قزوين به کشاورزي اختصاص دارد براي کاهش کشت محصولات پر آب بر اقدام کرده ايم و در اين راستا امسال کشت گوجه فرنگي در استان 2 هزار هکتار کمتر از سال گذشته بود.
6104*3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت:این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود:همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد:میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان