گلچین مداحی ویژه شب ششم محرم ۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۶۷۹۸
به گزارش خبرنگارتکیه حسینی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان، گلچینی از مداحی ذاکران اهلبیت (ع) با نوای حنیف طاهری، محمدرضا طاهری، حسین طاهری،حمد حسین پویانفر ویژه شب ششم محرم ۹۷ در اینجا آماده دریافت است.
گلچین مداحی ویژه شب ششم محرم ۹۷ با نوای حنیف طاهریتو خواستی کمی ز کار عشق
دانلودیا امین الرحمان
دانلودشده غرق خون برابرم
دانلوددر حسن رخ خوبان
دانلودقاسم از خیمه
دانلودمی بلا ،ساغر بلا
دانلود گلچین مداحی ویژه شب ششم محرم ۹۷ با نوای محمد حسین پویانفرعمریست دم به دم ز غمت دم به دم
دانلودتو مثل من سر کویت هزارها داری
دانلودپیر داره میاد نفسگیر داره میاد
دانلودبزرگتر از داغ تو داغی نیست
دانلودای تازه داماد من ای شاخ شمشاد من
دانلودتازه داماد من قاسم قرص ماه حسن قاسم
دانلودبه سر هوای حسین به لب نوای حسین
دانلود گلچین مداحی ویژه شب ششم محرم ۹۷ با نوای محمدرضا طاهری و حسین طاهریمناجات با امام زمان عج
دانلودروضه حضرت قاسم
دانلودروضه با نوای محمدرضا طاهری
دانلودماشاالله یابن کریم
دانلودعموببینازنفسفتادم
دانلودرجز خوانی
دانلودانتنکرونی فانابن الحسن
دانلودشعر خوانی پیمان طالبی
دانلودسخنرانی شب ششم محرم ۹۷
حجت الاسلام عالی
دانلودحجت السلام کاشانی
دانلود حجت الاسلام صفاری دانلوداکبر مولایی
دانلود در حال بروز رسانی.بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: محرم97 محرم مناسبت های مذهبی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جزئیاتی درباره حریم تئاتر شهر/ اجرای ١١٠ نمایش از خرداد ١۴٠١ ﺗﺎﮐﻨﻮن
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکم خرداد ۱۴۰۱ محمدجواد طاهری با حکم کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی به سمت مدیریت مجموعه تئاتر شهر منصوب شد. از آن دوره تاکنون نقدهای زیادی در ارتباط با نحوه عملکرد طاهری در تئاتر شهر از سوی رسانهها مطرح شده است، برخی اتفاقات مثبت، ازجمله کلنگزنی حریم مجموعه تئاتر شهر در دوره مدیریت طاهری رخ داده است. در ارتباط با شفافسازی فعالیتهای مدیریت این مجموعه با محمدجوادطاهری، مدرس، کارگردان، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون به گفتوگو نشستیم که مشروح آن را میخوانید:
آنا: اوﻟﯿﻦ سوال درباره ﻋﻤﻠﯿﺎتﻫﺎیﻋﻤﺮاﻧﯽ در ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ تئاتر شهر اﺳـﺖ، ﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ اﻧﺠﺎم ﺷـﺪه و قسمتهایی ﻫﻤﯿﻨﻄﻮر ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪه اﺳـﺖ، ﻣﺎﻧﻨﺪ راﻫﺮوی زﯾﺮزﻣﯿﻦ ﮐﻪ اﻧﺠﺎم ﺷـﺪه و ﻣﺸـﮑﻞ ﺑﻮی ﻧﺎﻣﻄﺒﻮع ﺑﮏ اﺳـﺘﯿﺞ ﺳـﺎﻟﻦ ﺳـﺎﯾﻪ ﮐﻪ ﻫﻤﯿﻨﻄﻮر ﻣﺎﻧﺪه اﺳﺖ.
طاهری: وضـﻌﯿﺖ ﺧﺮاﺑﯽ راﻫﺮوﻫﺎی ﭘﺎﯾﯿﻦ اوﻟﯿﻦ ﭼﯿﺰی ﺑﻮد ﮐﻪ ﺗﻮﺟﻪام را ﺟﻠﺐ کرد و ﺑﺮای اﻧﺠـﺎم اﯾﻦﮐـﺎر از ﻣﻌـﺎوﻧـﺖ ﻋﻤﺮاﻧﯽ وزارت خانه پیگیری را آغاز کردیم و ﺗﻮاﻧﺴــــﺘﯿﻢ ﺑﻮدﺟـﻪ ﻣﺤﺪودی را اﺧﺘﺼــﺎص ﺑﺪﻫﯿﻢ ﮐﻪ آن ﻫﻢ ﻓﺎزﺑﻨﺪی ﮐﺮدﻧﺪ و دوﻣﯽ ﺳـﺮوﯾﺲﻫﺎی ﺑﻬﺪاﺷــﺘﯽ ﺳـﺎﻟﻦ اﺻـﻠﯽ تئاترشهر ﺑﻮد ﮐﻪ ﻣﺘﺎﺳـﻔﺎﻧﻪ ﺧﯿﻠﯽ وﺿـﻌﯿﺖ ﻧﺎﻣﺴـﺎﻋﺪی را داﺷـﺖ ﮐﻪ اﯾﻦ دو ﻣﻘﻮﻟﻪ در اوﻟوﯿـﺖ ﻗﺮار ﮔﺮﻓـﺖ، ﺑﺮ ﺣﺴـﺐ ﺑﻮدﺟﻪای ﻣﺤـﺪود ﮐـﻪ ﺳـﺎﻻﻧـﻪ وزارﺗﺨﺎﻧـﻪ ﺑﺮای ﻣﺠﻤﻮﻋـﻪ تئاترشهر ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻣﺎ ﻓﺎز ﺑﻨﺪی ﮐﺮدﯾﻢ.
به هر حال از ﻋﻤﺮ اﯾﻦ ﺑﻨـﺎ 51 ﺳــﺎل ﻣﯽﮔﺬرد و ﻗﻄﻌﺎ اﺳـﺘﻬﻼک زﯾﺎدی دارد و ﻣﺴــﺌﻮﻟﯿﻦ ﭼﻪ وزارﺗﺨﺎﻧﻪ و چه ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ وﯾﮋهﺗﺮی داﺷـﺘﻪ ﺑﺎﺷـﻨﺪ ﺗﺎ اﯾﻦ ﻣجموعه ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﯿﺸـﺘﺮی ﺧﻮدش را ﺑﻪ روز ﮐﻨﺪ. ﻓﺎرغ از دوﻟﺖﻫﺎ ﺳـﯿﺴـﺘﻢ ﮐﺎری ﮐﻪ در ﮐﺎر اداری وﺟﻮد دارد ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﭘﯿﮕﯿﺮی اﺳـﺖ، ﯾﮏ ﻣﺪﯾﺮ ﺑﺎﯾﺪ دﻏﺪﻏﻪاش ﺑﺎﺷـﺪ و ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﺑﺎ اﻓﺮاد ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار در ﺗﺨﺼـﯿﺺ ﺑﻮدﺟﻪ ارﺗﺒـﺎط بگیرد. ﭘﯿﮕﯿﺮی ﻣﺪﯾﺮ در ﻫﺮ ﺑﺨﺶ ﻻزم اﺳـﺖ ﺑﺮای ﭘﯿﺸـﺒﺮد ﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ اﻧﺠﺎم ﺷـﻮد. ﻣﻦ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﻫﺴـﺘﻢ ﮐﻪ اﮔﺮ اﯾﻦ ﭘﯿﮕﯿﺮی ﺑﺮای تئاتر ﮐﺸــﻮر اﻧﺠﺎم ﻣﯽﺷـﺪ ﻣﺎ اﻻن ﺑﺎ ﯾﮏ ﺑﻮدﺟﻪ ﻣﺤﺪود و ﻧﺎﭼﯿﺰ ﺑﺮای تئاتر ﻣﻮاﺟـﻪ ﻧﺒﻮدﯾﻢ.
آنا: در ﻣﻮرد ﻧﻤﺎﯾﺶﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ در ﺳـﻄﺢ ﺗﻤﺎﺷـﺎگر ﻓﺮﻫﯿﺨﺘﻪ نیست ﻣﯽداﻧﯿﻢ ﮐﻪ در ﺳـﺎل ﮔﺬﺷـﺘﻪ ﭼﻨﺪ اﺟﺮا از اﯾﻨﮕﻮﻧﻪ در تئاترشهر داﺷـﺘﯿﻢ، اﺟﺮاﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻫﻢ از ﺟﻨﺒﻪ ﮔﯿﺸـﻪ و ﻫﻢ ﻣﺤﺘﻮا و ارزش ﻫﻨﺮی ﺷـﮑﺴـﺖ ﺧﻮرده اﺳـﺖ، ﺷـﻤﺎ ﮐﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ اﻋﺘﻘﺎد دارﯾﺪ ﭼﺮا اﯾﻦ ﻧﻤﺎﯾﺶﻫﺎ اﺟﺮا ﺷـﺪ؟ آﯾﺎ ﻓﺸـﺎری از ارﮔﺎن و ﯾﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﺧﺎﺻـﯽ ﺑﻮد ﯾﺎ اﻧﺘﺨﺎب ﺧﻮدﺗﺎن ﺑﻮد؟
طاهری: از ﺧﺮداد ١۴٠١ ﺗﺎﮐﻨﻮن ﺑﺎﻟﻎ ﺑﺮ ١١٠ اﺟﺮا در تئاترشهر داﺷـﺘﻪاﯾﻢ، ﻗﻄﻌﺎً ﺗﻌﺪادی از اﯾﻨﻬﺎ اﯾﺪهآل ﻧﯿﺴـﺖ، آﺳـﯿﺐ ﺷـﻨﺎﺳـﯽ آن ﺑﻪ ﻋﻬﺪه ﻣﻦ ﻧﯿﺴـﺖ وﻟﯽ ﺗﻤﺎﺷـﺎﮔﺮی ﮐﻪ ﺳﻠﯿﻘﻪاش ﺑﻪ ﺳﻄﺢ رﺳﯿﺪه اﺳﺖ و ﻣﯽﺧﻮاﻫﺪ تئاتری را روی ﺻﺤﻨﻪ ﺑﺒﯿﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﺳـﻄﺤﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﯽﭘﺮدازد و ﻧﻤﯽﺧﻮاﻫﺪ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﺪ اﯾﻦ آﺳـﯿﺐ ﺑﻪ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪان ﺟﻮان ﻫﻢ ﺳـﺮاﯾت ﮐﺮده، اﯾﻦ ﺳﻄﺤﯽ ﻧﮕﺮی در تئاتر ﻫﻢ ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪه اﺳﺖ.
آنا: ﺷﻤﺎ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﯾﯿﺪ ﮐﻪ در اﯾﻦ ﯾک ﺴﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ در تئاتر شهر تئاتر ﻓﺮﻣﺎﯾﺸﯽ ﻧﺪاﺷﺘﯿﺪ؟
طاهری: اﻧﺼـﺎف را در ﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ، ﺳـﻔﺎرش ﺷـﺪه اﺳـﺖ وﻟﯽ اﺻـﺮار ﺑﺮ اﻧﺠﺎم ﻧﺒﻮد، ﻣﻦ ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﮐﺮدهام و ﻫﻤﮑﺎری ﻫﻢ ﺷـﺪه اﺳـﺖ، ﻣﺨﺼـﻮﺻﺎً اﯾﻦ ﻫﻤﮑﺎری از ﺳـﻮی ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻫﻨﺮی، دﮐﺘﺮ ﺳـﺎﻻری انجام شده، ﭼﻮن ﻣﻌﺘﻘﺪم تئاترشهر ﻣﺤﻞ اﺟﺮای ﺣﺮﻓﻪای ﮐﺸـﻮر اﺳــﺖ و ﺣﺮﻓﻪایﺗﺮﯾﻦ اﻓﺮاد ﺑﺎﯾﺪ ﺑﯿﺎﯾﻨﺪ. وﻟﯽ اﯾﻦ روزﻫﺎ ﺷـﺎﻫﺪ ﮔﺴـﺴـﺖﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴـﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﻣﺠﺎﻟﯽ ﺑﺮای اﻓﺮادی ﮐﻪ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺣﺮﻓﻪای ﺷﺪن ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ، اﯾﺠﺎد ﻣﯽﮐﻨﺪ.
آنا: اﻣﺎ ﺷﻤﺎ در ﻫﻤﯿﻦ ﻓﻀﺎی ﻏﯿﺮﺣﺮﻓﻪای، «ﺟﺸﻨﻮاره ﻫﻢآﻏﺎز» را ﺑﺮﭘﺎ ﮐﺮدهاﯾﺪ.
طاهری: اﮔﺮ ﻧﮕﺮان آﯾﻨﺪه تئاتر ﺑﺎﺷــﯿﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﻓﻀــﺎﯾﯽ را اﯾﺠﺎد ﮐﻨﯿﻢ تا ﺟﻮاﻧانی ﮐﻪ اﺳــﺘﻌﺪاد دارﻧﺪ، ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺧﻮدﺷﺎن را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺣﺮﻓﻪای روی ﺻـــﺤﻨﻪ ﺑﺒﺮﻧﺪ وﻟﯽ اﯾﻦ ﻧﮕﺮاﻧﯽ ﺑﺮای آن اﺳـــﺖ ﮐﻪ ﮐﺎرﮔﺮداﻧﺎﻧﯽ ﺧﻮش آﺗﯿﻪ ﺑﺮای ﻓﺮدای تئاتر ﮐﺸـــﻮر ﺳـــﺎﺧﺘﻪ ﺷـــﻮﻧﺪ ﭘﺲ از ﻣﯿﺎن ١٨٠ ﻃﺮح ﭘﯿﺸـــﻨﻬﺎدی ۵۵ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﺎزﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽرﺳـﺪ و ٢٠ اﺛﺮ ﺑﻪ ﺟﺸـﻨﻮاره راه ﭘﯿﺪا ﻣﯽﮐﻨﺪ و ١۴ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺑﺮای اﺟﺮا در ﻧﯿﻤﺴـﺎل اول در تئاترشهر اﺟﺮای ﻣﺤﺪود ﺧﻮاﻫﻨﺪ داﺷـﺖ، ﺷـﺎﯾﺪ از اﯾﻦ ﮔﺮوه دو ﯾﺎ ﺳـﻪ ﮐﺎرﮔﺮدان ﺑﺮای آﯾﻨﺪه تئاتر ﮐﺸـﻮر ﮐﺸـﻒ ﺷـﻮﻧﺪ. اﯾﻦ ﻓﺮصت ﺑﺎﯾﺪ داده ﺷـﻮد و ﺟﺸـﻨﻮاره ﻫﻢ آﻏﺎز ﭼﻨﯿﻦ ﻓﺮﺻﺘﯽ ﺑﻮد.
آنا: اﮔﺮ ﺟﺸﻨﻮاره داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽﺷﺪ، ﻧﯿﺎزی ﺑﻪ ﺟﺸﻨﻮاره ﻫﻢآﻏﺎز ﺑﻮد؟
طاهری: ﻧﯿﺎز ﻧﺒﻮد، ﺟﺸﻨﻮاره داﻧﺸﺠﻮﯾﯽ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﺷﺪ و ﺑﺎﯾﺪ اﻓﺴﻮس ﺧﻮرد و اﯾﻦ ﺑﺎر ﺷـﺎﯾﺪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﻪ دوش ﻣﺎ ﻣﯽاﻓﺘﺎد وﻟﯽ اﺣﺴــﺎس ﺧلئی ﮐﻪ ﮐﺮدﯾﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﭘﺮ ﻣﯽﺷـﺪ و اﻣﯿﺪوارم فرصت ﺑﻪ اﯾﻦ ﺟﻮاﻧﺎن داده شود تا این خلأ کمی پر شود.
آنا: ﻣﻮﺿـﻮع ﻣﻬﻢ دﯾﮕﺮ، ﻣﺴـﺌﻠﻪ ﺣﺮﯾﻢ تئاترشهر اﺳـﺖ ﮐﻪ ﻣﻨﺘﻘﺪان زﯾﺎدی دارد، ﺧﯿﻠﯽ از ﻧﻘﺪﻫﺎ ﭘﯿﺮاﻣﻮن اﯾﻦ ﻣﻮﺿـﻮع اﺳـﺖ ﮐﻪ از ورود ﻫﻨﺮﻣﻨﺪان ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﺧﻮاﻫﺪ ﺷـﺪ و ﯾﺎ ﻓﺎﺻـﻠﻪای ﺑﯿﻦ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪان و ﻣﺨﺎﻃﺒﯿﻦ و تئاتر شهر اﯾﺠﺎد ﺷـﻮد، ﮔﺮوﻫﯽ دﯾﮕﺮ ﮔﻤﺎن ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ اﻣﺮی ﺳـﯿﺎﺳـﯽ اﺳـﺖ، ﺣﺎﻻ ﺑﺎ وﺟﻮد اﯾﻦ ﺳـﺎزه ﮐﺎرﮔﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﻫﻢ رﻓﺖ و آﻣﺪ ﺳـﺨﺖ ﺷـﺪه اﺳـﺖ و ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ورودی ﺑﺮای ﺻﺤﻦ تئاترشهر ﺗﻌﺒﯿﻪ ﺷﺪه و از ﺳﻮﯾﯽ دﯾﮕﺮ ﻗﺴﻤﺘﯽ از ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن را ﭘﺸﺖ ﺧﻮد ﭘﻨﻬﺎن ﮐﺮده اﺳﺖ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﺷﻔﺎف ﺳﺎزی اﺳﺖ.
طاهری: ﻫﯿﭻ ﻣﺤﺪودﯾﺘﯽ ﺑﺮای ﺣﻀــﻮر ﻫﻨﺮﻣﻨﺪان در ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ تئاترشهر ﻧﯿﺴــﺖ، در ﻃﺮح ﻧﻬﺎﯾﯽ ﭘﻨﺞ ورودی ﻃﺮاﺣﯽ ﺷــﺪه اﺳـﺖ ﮐـﻪ ﻣﺤـﺪودﯾﺘﯽ ﺑﺮای ورود و ﺧﺮوج اﻓﺮاد ﻧﯿﺴـﺖ، ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ در ﻃﺮح در ﺣﯿﺎط تئاترشهر ﻓﻀـﺎی ﭘﺎﺗﻮﻗﯽ درﺳـﺖ دﯾﺪهاﯾﻢ و اﻓﺮاد ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻋﻀـﻮﯾﺖ در ﺑﺎﺷـﮕﺎه تئاترشهر از اﯾﻦ ﻓﻀﺎ اﺳـﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ، ﺗﻤﺎﺷـﺎﮔﺮ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺑﻠﯿﺖ و ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﺑﻖ ﮐﻪ وارد ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻣﯽﺷﺪﻧﺪ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ وارد ﻣﺤﻮﻃﻪ ﺷﻮﻧﺪ.
اوﻟﯿﻦ دﺳـﺘﺎورد ﺣﺮﯾﻢ، ﺑﺤﺚ ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ تئاترشهر اﺳـﺖ در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ از ﺑﺮداﺷـﺘﻪ ﺷــﺪن ﺣﻔﺎظ تئاترشهر اوﻟﯿﻦ ﭼﯿﺰی ﮐﻪ ﻣﯿﺒﯿﻨﯿﻢ اﺣﺪاث ﻣﺘﺮو در ﺣﺮﯾﻢ اﺳــﺖ و ﺑﻪ ﻧﻤﺎی ﺑﺼــﺮی تئاترشهر ﺧﺪﺷــﻪ وارد ﻣﯽﮐﻨﺪ، اﮔﺮ آن ﺣﻔﺎظ ﺑﺮداﺷﺘﻪ ﻧﻤﯽﺷـﺪ، باید اﺟﺎزه ﻣﯽﮔﺮﻓﺘﻨﺪ و ﻃﺒﻌﺎً اﺟﺎزه ﻫﻢ ﺻﺎدر ﻧﻤﯽﺷــﺪ، ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﭼﻪ ﻫﺰﯾﻨﻪای داﺷــﺖ، ﺗﺤﺼـﻦ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪان ﺑﺮای ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از اﺣﺪاث ﻣﺘﺮو و ﻋﺪم ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽﺷـﺎن، در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻗـﺪرت را داﺷﺘﻨـﺪ وﻟﯽ آن را واﮔـﺬار ﮐﺮدﻧـﺪ، در ﻫﻤﯿﻦ ﻣـﺪت میبینیم ﮐـﻪ ﻫﺮ ارﮔـﺎﻧﯽ ﺑـﺪون ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﺎ تئاترشهر ﺑﻪ ﺧﻮدش اﺟﺎزه ﻣﯽداد در ﻧﺰدﯾﮑﺘﺮﯾﻦ ﻣﮑﺎن ﺑﻪ در اصـﻠﯽ تئاترشهر اﺳــﺘﯿﺞ ﺑﺰﻧﺪ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮا ﮐﻨﺪ، ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻪ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ دارد ﮐﺎری ﻧﺪارﯾﻢ، ﻣﻬﻢ اﯾﻦ اﺳـﺖ ﮐﻪ در ﺣﺮﯾﻢ تئاترشهر اﻧﺠﺎم ﺷـﺪه اﺳـﺖ.
اﯾﻦ ﻣﺒﺤﺚ ﺣﻔﻆ ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ تئاترشهر اﺳـﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺨﺎﻟﻔﯿﻦ ﺑﻪ آن ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﻨﺪ، ﻣﻮﺿـﻮع دوم آﺳـﯿﺐﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳـﺖ، تئاترشهر ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﺗﺠﻤﻊ اﻓﺮاد ﻧﺎﻫﻨﺠﺎر اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و اﯾﻦ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪه اﺳﺖ ﺗﺎ اﻣﻨﯿﺖ این مکان ﻣﺨﺘﻞ ﺷﻮد و ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﯿﻢ اﻧﺘﻈﺎر داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮ ﺑﺪون ﻧﮕﺮاﻧﯽ از ﺣﻀﻮر اﻓﺮادی ﮐﻪ اﯾﺠﺎد درﮔﯿﺮی ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ و ﻣﺼــﺮف ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر و ﻏﯿﺮه دارﻧﺪ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎی تئاتر ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺷــﺎﻫﺪ ﺣﻀـﻮر کارتنخوابها و آﺳـﯿﺐ ﺑﻪ ﺳـﺎﺧﺘﻤﺎن تئاترشهر، از آﺗﺶ اﻓﺮوزی ﺗﺎ دزدﯾﺪن ﮐﺎﺷـﯽ و دﺳـﺘﮕﯿﺮه، ﺑﻮدﯾﻢ و ﺣﻀـﻮر دﺳـﺘﻔﺮوﺷـﺎن ﮐﻪ در ﺣﺎل ﭘﯿﺸـﺮوی ﺑﻮدﻧﺪ و ﺣﺘﯽ داﺧﻞ ﺣﯿﺎط ﺗئاﺗﺮﺷﻬﺮ ﺑﺴﺎط ﻣﯽﮐﺮدﻧﺪ، آﯾﺎ اﯾﻨﻬﺎ را ﻧﺪﯾﺪیم ﮐﻪ ﺣﺎﻻ ﻣﻌﺘﺮﺿﯿﻢ؟ ﻃﺮح ﻫﻢ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘـﻪ از ﻣﻌﻤـﺎری ﺧﻮد ﺑﻨـﺎ و ﻣﻌﻤـﺎری اﯾﺮاﻧﯽ اﺳﺖ و ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﻢ ﮐـﻪ ﺑﻌـﺪﻫـﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﻢ از اﯾﻦ ﻃﺮح دﻓﺎع ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ در ﯾﮑﯽ از ﺷــﻠﻮﻏ ﺘﺮﯾﻦ ﭼﻬﺎرراهﻫﺎی ﮐﺸــﻮر ﺗﻮاﻧﺴـﺘﯿﻢ ﯾﮏ ﻣﮑﺎن را ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﯿﻢ.
آنا: ﺳـﺎل ﮔﺬﺷـﺘﻪ، اﺟﺮاﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ در ﺳـﺎﻟﻦﻫﺎی دﯾﮕﺮ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻮدﻧﺪ ﺑﺮای اﺟﺮای ﻣﺠﺪد ﺑﻪ تئاترشهر آﻣﺪﻧﺪ و اﯾﻦ در ﺣﺎﻟﯽ اﺳــﺖ ﮐﻪ تئاترشهر ﻫﻤﯿﺸــﻪ ﻣﻮﻟﺪ ﺑﻮده و ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ تئاتری در اﯾﻦ ﻣﮑﺎن ﻣﻮﻓﻖ ﻣﯽﺷـﺪ ﺑﺮای اﺟﺮای دوم ﺑﻪ ﺳـﺎﻟﻦﻫﺎی دﯾﮕﺮ ﻣﯽرﻓﺖ، آﯾﺎ اﯾﻦ روﻧﺪ در ﺳـﺎل آﯾﻨﺪه ﻫﻢ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد ﯾﺎ ﺧﯿﺮ؟
طاهری: اﻣﯿﺪوارم ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﭘﺎرﺳـﺎل روﯾﮑﺮد ﻣﺎ اﯾﻦ ﺑﻮد ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﺗﻔﺎﻗﺎت ﻧﯿﻤﺴﺎل ﮔﺬﺷـﺘﻪاش و ﻓﺎﺻـﻠﻪ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﺨﺎﻃﺐ از تئاتر ﺑﺘﻮاﻧﯿﻢ در تئاترشهر ﻣﺨﺎﻃﺐ و ﮔﺮوهﻫﺎی تئاتری را آﺷـﺘﯽ ﺑﺪﻫﯿﻢ. ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ دﻟﯿﻞ ﺳـﯿﺎﺳـﺘﻢ ﺑﺮ اﯾﻦ ﺷـﺪ ﮐﻪ آﺛﺎر ﻣﻮﻓﻖ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻃﺐ آن را ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ اﺳـﺖ را دﻋﻮت ﮐﻨﻢ ﺑﺮای اﺟﺮا در تئاترشهر و اﯾﻦ اﺗﻔﺎق اﻓﺘﺎد و ﭼﺮخ تئاتر دوﺑﺎره ﺑﻪ ﮔﺮدش درآﻣﺪ و دوﺑﺎره ﺷـﺎﻫﺪ ﺗﻘﺎﺿـﺎی ﻫﻨﺮﻣﻨﺪان ﺑﺮای اﺟﺮا ﺑﻮدﯾﻢ، از آﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﺘﻘﺪم تئاتر ﺑﺪون ﺗﻤﺎﺷـﺎﮔﺮ ﻣﻌﻨﯽ ﻧﺪارد، در ﺳـﺎل ﺟﺪﯾﺪ آﺛﺎری ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷــﺪهاﻧﺪ اﮔﺮ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺗﻤﺎﺷــﺎﮔﺮ ﺧﻮدﺷــﺎن را ﺑﻪ ﺳـﺎﻟﻦ ﺑﯿﺎورﻧﺪ اﻣﮑﺎن اداﻣﻪ اﺟﺮا را ﺧﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ، در ﺗﻔﺎﻫﻢ ﻧﺎﻣﻪ ﺟﺪﯾﺪ تئاترشهر ﺑﺎ ﮔﺮوه ١٢ اﺟﺮا در اﺧﺘﯿﺎر ﮔﺮوه ﻣﯽﮔﺬارﯾﻢ و اﮔﺮ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ اﯾﻦ ١٢ اﺟﺮا از ۶٠ درﺻﺪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺳﺎﻟﻦ ﮐﻤﺘﺮ ﺑﻮد، ﭘﺮﭼﻢ را ﺑﻪ ﮔﺮوه دﯾﮕﺮی واﮔﺬار ﻣﯽﮐﻨیم و در اﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺷـﺎﯾﺪ اﺛﺮ آﻣﺎدهای ﮐﻪ در ﺳـــﺎﻟﻦ دﯾﮕﺮی ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻮده اﺳـﺖ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ آن اﺟﺮا ﺑﺸﻮد و ﺗﮑﺮار ﻣﯽﮐﻨﻢ ﺷــﺎﯾﺪ اﯾﻦ روزﻫﺎ ﮐﻪ اﮐﺜﺮ درآﻣﺪ ﮔﺮوهﻫﺎی تئاتر از ﮔﯿﺸﻪ اﺳﺖ ﻧﺒﺎﯾﺪ اﺟﺎزه ﺑﺪﻫﯿﻢ اﯾﻦ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﮔﺴﺴﺘﻪ ﺷﻮد.
آنا: ﺑﺎ ﺗﺸـﮑﺮ از وﻗﺘﯽ ﮐﻪ در اﺧﺘﯿﺎر ﻣﻦ ﮔﺬاﺷـﺘﯿﺪ ﺑﺮای اﯾﻦ ﺷـﻔﺎفﺳـﺎزی، اﮔﺮ ﺣﺮﻓﯽ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪه اﺳﺖ ﺑﻔﺮﻣﺎﯾﯿﺪ.
طاهری: اﻣﺮوز ﮐﻪ دوﺑﺎره اﻗﺒﺎل ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮ را ﺣﺘﯽ ﺑﻪ تئاتر ﺑﯿﺸـﺘﺮ از ﺳـﯿﻨﻤﺎ دارﯾﻢ ﻧﯿﺎز دارﯾﻢ دﺳـﺖ ﺑﻪ دﺳــﺖ ﻫﻢ ﺑﺪﻫﯿﻢ و از اﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ اﺳـﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ ﺑﺘﻮاﻧﯿﻢ ﺑﻪ ﻫﺪف ﺗﻮﺳــﻌﻪ تئاتر ﺑﯿﺸـﺘﺮ ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﻮﯾﻢ.
انتهای پیام/