Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:32:03 GMT

سطح همکاری اوقاف در مرمت بناهای تاریخی افزایش پیدا کند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۱۷۳۰

سطح همکاری اوقاف در مرمت بناهای تاریخی افزایش پیدا کند

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بخشی از بناهای تاریخی این استان وقفی است که برای بازسازی و مرمت این ابنیه نیازمند همکاری بیشتر اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان هستیم.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی در نشست کارگروه گردشگری شهرستان انار افزود: بیش از 700اثر ثبت ملی و هفت هزار اثر تاریخی در این استان وجود دارد اما اعتبارات مرمتی این استان پاسخگوی مرمت تمام بناهای تاریخی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه باید شرایط برای احیاء و مرمت بناهای تاریخی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود تصریح کرد: بدون شک با تغییر کاربری می توان علاوه بر اشتغالزایی زمینه پویایی و ماندگاری این قبیل بناها را فراهم آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: توسعه صنایع دستی و صنعت گردشگری باید در دستور کار مسئولان محلی قرار گیرد و در دوران خشکسالی و کمبود منابع آبی صنایع دستی و گردشگری می توانند جایگزین کشاورزی شود.
وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: از مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی حمایت می کنیم و در حال حاضر شرایط برای بیمه همه صنعتگران صنایع دستی و اعطای تسهیلات به فعالان این صنعت در سطح استان وجود دارد.
فرخی با بیان اینکه باید از ظرفیت معین های اقتصادی استفاده شود اظهار داشت: بدون شک می توان با کمک معین های اقتصادی زمینه رشد و پویایی و اشتغالزایی را فراهم آورد.
وی ادامه داد: شهرستان انار دارای 78 اثر تاریخی است که از این تعداد 50 اثر در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد که تلاش ها برای ثبت سایر آثار نیز ادامه دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به مجاورت شهرستان انار به استان یزد گفت: در تلاشیم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد مسیر گردشگری انار - یزد ایجاد و زمینه برای حضور بخشی از گردشگران یزد در شهرستان انار فراهم شود.
وی تصریح کرد: امیدواریم با افزایش سطح سرمایه گذاری در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انار شاهد رشد آمار گردشگران این شهرستان باشیم.
شهرستان انار در فاصله 210 کیلومتری شمال مرکز کرمان قرار دارد.
3029/7437

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي مرمت بناهاي تاريخي اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به ظرفیت مهم دریاچه گیلارلو این شهرستان در راستای جذب گردشگر اظهار کرد: فرمانداری شهرستان باید با همکاری سایر نهادهای دولتی یک جشنواره بزرگ در راستای معرفی این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی و تدوین کند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند، افزود: لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین لازم است که از اعتبارات شهرستانی برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه «تپه دیگه‌ور» نیز اعتبار تخصیص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید جز اولویت‌های اول در شهرستان گرمی باشد و اعتبارات ویژه برای این حوزه تخصیص داده شود.

کد خبر 6097075

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود