Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@18:08:46 GMT

یک شرکت دامپروری به جمع فرابورسی‌ها پیوست

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۲۰۲۵

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، شرکت کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرمدره(سهام عام) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان یکصد و هشتاد و دومین نماد معاملاتی(یکصد و سومین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

این شرکت که در روز 25 آذرماه سال گذشته پذیرش و در 11 شهریور امسال نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده، با نماد معاملاتی "زدشت"، گروه زراعت و خدمات وابسته و زیرگروه کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته روی تابلوی فرابورس رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌افزاید: مجتمع کشت و صنعت خرمدره در محدوده‌ای به وسعت حدود 1125 هکتار در دشت خرمدره تولیدکننده انواع محصولات کشاورزی و دامپروری بوده و زیرمجموعه شرکت هلدینگ کشاورزی و دامپروری پارس بنیاد مستضعفان می‌باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد قطب آجیل ایران می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، سید جمال حسینی اظهار کرد: در حال حاضر دیدگاه کشور ما در مورد آجیل و خشکبار از کالای سنتی و لوکس به کالای ضروری تغییر کرده است و دانش و آگاهی مردم در این مورد افزایش یافته و سلامت محصول برای همه مشخص است و فرهنگ مصرف تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد افزود: یکی از مهمترین مشکلات ما پایین بودن نرخ بهره‌وری در بخش کشاورزی است جهت ارتقای صنعت در بخش صادرات و مصرف داخلی دچار مشکلاتی هستیم، محصولات کشاورزی ما تجاری سازی نمی‌شود و سهولت در تجارت نداریم.

وی گفت: خراسان رضوی محصولات انحصاری زیادی نسبت به کل دنیا دارد و صنعت آجیل و خشکبار در حوزه فعالیت در بازار مقام دوم را در کشور دارد به طوری که در حال حاضر ۸۰۰ صنف دارای پروانه کسب در این حوزه در مشهد فعالیت می‌کند.

آجیل و خشکبار در مسیر صنعتی شدن

در ادامه مسعود نجفی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی اظهار کرد: در آستانه برگزاری سومین رویداد استارتاپی در مسیر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی با همکاری اتحادیه آجیل و خشکبار استان با نگاه صنعتی با توجه به مزیت‌هایی که در کشور و استان دارد به سمت صنعتی شدن این حوزه پیش می‌رویم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی افزود: با توجه به تصمیم گیری در جهت  برگزاری نخستین رویداد ملی عرضه و تقاضای  صنعت آجیل  و خشکبار (ناتک) مشکلات صنعت آجیل و خشکبار  با چند عنوان مشخص در حضور اعضا کارگروه رویداد مطرح و ارزیابی شد.

وی گفت: خشک کردن آجیل و خشکبار، استفاده از سیستم‌های دقیق و هوشمند در طول فرایند فراوری آجیل، روش‌های جدید رفع آلودگی و میکروب زدایی، استفاده از ضایعات آن و استفاده از افزودنی‌های مجاز به منظور ایجاد طعم و.... مشکلاتی بود که طبق آن‌ها فراخوان صادر شد و طرح و ایده‌های مختلفی به دبیرخانه رویداد واصل شد.

نجفی بیان کرد: حدود ۲۵ ایده پذیرفته شد و در طول سه روز بصورت حضوری توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و سرانجام ۷ طرح و ایده در محل اصلی رویداد در حضور صنف آجیل و خشکبار از سراسر کشور عرصه خواهد شد و امید است که دستاورد آن انتقال دانش فنی و عقد قرارداد باشد.

دیگر خبرها

  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • درخواست«میقاتی»برای تشدیدفشار جهانی ضداسرائیل برای پذیرش صلح حماس
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی