Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعزیه‌خوانی را باید ایرانی‌ترین عزاداری اباعبدالله دانست که از دیرباز در بین ایرانیان رواج داشته است و در این قالب بسیاری از مقاتل بیان ‌شده است. بنابراین توجه به این بخش از عزاداری اباعبدالله بسیار مهم است. ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، ناصر امین‌زاده، رییس فرهنگسرای گلستان،ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، به مراسم تعزیه‌خوانی که به همت این مرکز برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت:برگزاری مراسمات تعزیه‌خوانی می‌تواند به افزایش دانش دینی مردم کمک زیادی بکند و آنان را با بسیاری از مفاهیم والای عاشورایی آشنا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که یکی از بهترین الگوهای عزاداری شیعیان و نیز موثرترین راههای که می توان درانتقال مفاهیم به مخاطب کمک کند، بهره گیری از زبان هنر و تلفیق آن با آموزه های اسلامی است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه8 به تاثیر فراوان هنر در انتقال و تبیین پیام به مخاطب اشاره کرد و  برگزاری سوگواره منطقه ای با موضوع فرهنگ عاشورا در قالب تعزیه را از جمله روش های موثر در تبیین اهداف عاشورا و قیام امام و مردم در نظر گرفت، چرا که به نظر می رسد از این رهگذر که ترکیبی از عزاداری و هنر است بهتر می توان مفاهیم بلند عاشورایی و ترویج آموزه های دینی را ضمن تعزیت به مقام شامخ اهل بیت به مخاطب منتقل کرد به همین منظور همزمان با دهه اول محرم، مراسم تعزیه‌خوانی سالار شهیدان در پارک فدک برگزار می‌شود. در این مراسم که به مدت 10 روز از ابتدای ماه محرم تا روز عاشورا ادامه‌ خواهد داشت، عاشقان به عزاداری امام حسین می‌پردازند.

وی ضمن اشاره به اهمیت توجه به تعزیه‌خوانی گفت: تعزیه‌خوانی را باید ایرانی‌ترین عزاداری اباعبدالله دانست که از دیرباز در بین ایرانیان رواج داشته است و در این قالب بسیاری از مقاتل بیان ‌شده است. بنابراین توجه به این بخش از عزاداری اباعبدالله بسیار مهم است. برگزاری مراسم های تعزیه‌خوانی که مجموعه ای از هنرهای مختلف به ویژه هنر نمایش را شامل می شود، می‌تواند به افزایش دانش دینی مردم کمک زیادی بکند و آنان را با بسیاری از مفاهیم والای عاشورایی آشنا کند.

ناصر امین‌زاده به نقش مراکز فرهنگی هنری کشور در ترویج فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و گفت: مراکز فرهنگی و هنری کشور به ویژه فرهنگسراها، بهترین محل برای تعامل با مخاطبین و انتقال بسیاری از مفاهیم فرهنگی و دینی است. فرهنگسرا به عنوان محلی که ارتباطی مستقیم با عامه مردم دارد، بیش‌ترین تاثیرگذاری را بر آنان گذاشته و طبیعتا مسئولیت بسیار بزرگی هم بر دوش آنها است. در فرهنگسرای گلستان، برحسب نیازی که احساس شد، بستر مناسبی برای انتقال مفاهیم عاشورایی با استفاده از هنر تعزیه به مردم منطقه فراهم کردیم که امیدواریم این مراسم مورد توجه قرار گیرد.

رییس اسبق فرهنگسرای فردوس در ادامه به بیان اینکه تعزیه بهرتین الگوی نمایشی و هنری است چون مردم آن را می بیینند و از آن خسته نمی شوند و آموزه های آن نیز ماندگار است چرا که گیرایی بیشتر و اثردهی بالاتری دارد افزود: مردم با تماشای تعزیه نسبت به سایر هنرها، صحنه های نمایش را از نزدیک به واقعیت حس کرده و با آن پیوند برقرار می کنند.

وی بیان کرد مفهومی که با یک عکس، طراحی ،فیلم و پویانمایی کوتاه زیبا قابل ارائه هست شاید در نوشتار نباشد.

رییس اسبق فرهنگسرای انقلاب گفت: باید از ظرفیت هنر در راستای ترویج مفاهیم فرهنگی و دینی خیلی بیش از این استفاده کرد.



مجلس تعزیه اباعبدالله الحسین(ع) با عنوان "روزهای واقعه" به همت فرهنگسرای گلستان و با مشارکت کانون کهربای تعزیه و موسسه فرهنگی و هنری توسعه هنرهای معاصر و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه8 در دهه اول محرم در مقبره الشهداء بوستان فدک ساعت 17 برگزار می شود.

منبع:نبأپرس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مردم کوهبنان در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

دریافت 268 MB کد خبر 6096365

دیگر خبرها

  • اریک تن هاخ: قطعا سرمربی مناسبی برای منچستریونایتد هستم
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • عزاداری مردم استان همدان، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • عزاداری مردم روستای «خمی» بردسکن در سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • عزاداری مردم کوهبنان در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • عزاداری مردم سنگر در سالروز شهادت امام صادق(ع)
  • عزاداری مردم زرند درسالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)