Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کنایه ضرغامی ماجرای احمدی‌نژاد-شبستری

عزت‌الله ضرغامی با انتشار تصویر معروف نشستن آیت‌الله شبستری در کنار محمود احمدی‌نژاد در توئیترش نوشت: اگر این حالت نشستن اتفاقی نیست ، جای صندلی آقایان را عوض کنید. به همین سادگی!اجمالاً سطح مطالبات ما از مجمع تشخیص، همین اندازه است!مجمع، محل تضارب آراء و گفتگوی سازنده و فراجناحی بین بزرگان جامعه است. نباید چنین پیام‌هایی از آن به بیرون درز کند.

سوال فیفا از فدراسیون: حضور زنان در ورزشگاه چه شد؟

فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است تا راهی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها پیدا کند. گفته می‌شود این تلاش‌ها نتیجه پیگیری مداوم مدیران فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) است. آن‌ها پیش از این از مسئولان فدراسیون ایران خواسته بودند که در پروسه‌ای آرام و بدون تنش، امکان ورود زنان به ورزشگاه‌ها را فراهم کند. با شروع فصل جدید لیگ‌برتر ایران، فیفا به‌دنبال نشانه‌هایی بود که ثابت کند تحول تازه‌ای در ماجرای ورود زنان ایجاد شده است. ۶ هفته از لیگ گذشته، اما با وجود برخی پیگیری‌ها، فدراسیون هنوز نتوانسته در عمل قدمی بردارد. مدیران وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با رسانه‌ها از میل وافرشان برای تغییر شرایط فعلی حرف زده‌اند، اما حتی نامه وزیر و تأکید ضمنی رئیس‌جمهور در جواب این نامه هم، تغییر محسوسی ایجاد نکرده است. برخی منابع می‌گویند تنها راه نجات فدراسیون از بن‌بست فعلی، امکان ورود خانم‌ها در بازی‌های دوستانه تیم ملی است؛ تقریبا شبیه به همان اتفاقی که در والیبال افتاد. اگر این راهکار به تأیید برسد، احتمالا در نخستین بازی بعدی تیم ملی (شاید مقابل بولیوی) تعداد محدودی از خانواده بازیکنان و کارمندان فدراسیون اجازه ورود پیدا کنند./آی اسپورت

دستگیری یک جاسوس در مشهد

معاون دادستان مشهد گفت: شخصی که برای کشوری متخاصم اقدام به جمع‌آوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف کرده بود در مشهد دستگیر شد. قاضی حسن حیدری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: شخصی که برای کشوری متخاصم جمع‌آوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف می‌کرد در تور اطلاعاتی ما قرار گرفته و دستگیر شد. معاون دادستان مشهد با اشاره به اینکه این فرد در مشهد دستگیر شده است، بیان کرد: پس از دستگیری ضمن صدور قرار برای متهم،پرونده متهم به دادگاه رفت که در تجدید‌نظر "7 سال محکومیت قطعی" برای وی لحاظ شده است.

حاجی دلیگانی: ناطق پیام داده که دیگر از آخوندی حمایت نمی‌کند

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: ناطق نوری عنوان کرده که دیگر از عباس آخوندی حمایت نخواهد کرد. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، گفت: علی اکبر ناطق نوری در پیغامی به رئیس جمهور عنوان کرده که دیگر از عباس آخوندی با عنوان وزیر راه و شهرسازی حمایت نخواهد کرد و خبر این پیغام‌ها به نمایندگان مجلس هم رسیده است. وی افزود: ناطق نوری گفته که رئیس جمهور هر تصمیمی که می‌خواهد درخصوص وزیر راه و شهرسازی اتخاذ کند. نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس گفت: عملکرد آقای آخوندی به صورتی بوده که دیگر جای دفاعی باقی نمی‌ماند؛ مردم امروز بسیار از وضعیت مسکن گلایه دارند و وزارتخانه تحت امر وزیر هیچ اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهد.

احضار برخی اعضای شورای شهر به قوه قضائیه

محسن هاشمی گفت: در یکسال گذشته اعضای شورای شهر تهران به خاطر مصاحبه‌هایی که می‌کردند به قوه قضاییه احضار می‌شدند و اعضای شورای شهر تهران به این روش قوه قضاییه اعتراض دارند و اگر شکایت خصوصی از آن‌ها می‌شود قوه قضاییه می‌تواند ورود کند.اعضا نگران هستند که با این شیوه نتوانند به وظایف خود عمل کنند.

کیهان به عارف: از گوگوش خلاص شدی که می روی سراغ خانواده شهید؟

کیهان نوشت:رئیس فراکسیون امید به دیدار یک خانواده شهید رفت.دکتر محمدرضا عارف با تجلیل از همسر شهید سلطان زاده، گفت:شهیدان بیشترین هزینه را برای انقلاب و آرمانهایشان پرداختند. جان شهیدان خیلی ارزشمند بود ولی هزینه‌ای که خانواده‌های شهید پرداختند کمتر از آن چیزی نیست که شهیدان پرداختند.این تجلیل از خانواده شهدای انقلاب -که کار درستی هم هست- در حالی است که آقای عارف اخیراً از دو تن از عناصر ضد انقلاب تمجید کرده بود. او در دیدار 27 مرداد اعضای انجمن اندیشه و قلم گفته بود: «مزیت گفتمان اصلاحات جذب حداکثری است؛ این مثال مردمی درباره اصلاحات که از «سروش تا گوگوش» را شامل می‌شود، صحیح است و ما نمی‌توانیم کسی را حذف کنیم.این تعبیر که جبهه اصلاح‌طلبان، از سروش تا گوگوش را شامل می‌شود، در حالی است که سروش پس از خروج از کشور، مدتی عضو اتاق فکر سبز در لندن بود اما نهایتاً منکر رسالت پیامبر اعظم(ص) شد و وحی الهی را «نعوذبالله» رویاهای شاعرانه توصیف کرد.اصلاح‌طلب توصیف کردن خواننده کاباره‌ای رژیم طاغوت هم تهمتی است که با چند من سریش هم به گوگوش نمی‌چسبید. وی با کمک سلطنت‌طلبان آمریکایی، شبکه ضد دینی و ضد اخلاقی من و تو را راه‌اندازی کرد و به تازگی، ترانه‌ای مبتذل علیه 40 سالگی انقلاب اسلامی خواند.

تازه‌ترین آمار از ورود گردشگران خارجی به ایران

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری:عراقی‌ها با یک میلیون و 263 هزار نفر درصدر جدول گردشگران ورودی به ایران قرار دارند. جمهوری آذربایجان با 619 هزار و 570 نفر، افغانستان با حدود 400 هزار نفر و ترکیه با 330 هزار نفر به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند و این مدت بیشترین رشد را داشته‌اند/ ایسنا

انتقاد تند دختر آیت‌الله خزعلی از برادرش

انسیه خزعلی دختر مرحوم آیت الله خزعلی در باره رفتار مهدی خزعلی گفت:همیشه پدرم با او بحث و گفت‌وگو می‌کردند که من سبک زندگی تو را قبول ندارم و هر چه هم دلیل و برهان بیاوری که این اموال را از راه حلال کسب کرده‌ای، قبول نمی‌کنم و می‌دانم این شیوه زندگی تو برای مردم سؤال‌برانگیز است.تو باید جوری زندگی کنی که مردم احساس نکنند به دلیل اینکه پسر من هستی، از امتیازات ویژه‌ای برخورداری، چون هر چه هم بگویی کارهایت ربطی به انتساب تو به من ندارد، مردم باور نخواهند کرد و به نظام و مسئولان بدبین خواهند شد. نهایتاً هم رفتار‌های برادرم موجب شد پدر آن موضع‌گیری‌های تند را بکنند/روزنامه جوان

چند نفر در حج ۹۷ فوت کردند؟

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر:با ورود آخرین کاروان حجاج به کشور در بامداد امروز یکشنبه عملیات پزشکی حج ۹۷ به پایان رسیده است،در حج امسال ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و این آمار نسبت به ۳۰ فوتی در حج سال گذشته با کاهش محسوس همراه بوده است.

محسن هاشمی درباره بازنشستگی شهردار تهران چه گفت؟

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره رفتن محمدعلی افشانی شهردار پایتخت به علت بازنشستگی توضیحات مفصلی را در جمع خبرنگاران ارائه کرد.طبق توضیحات محسن هاشمی و ابلاغ قانون منع اشتغال بازنشستگان، شورای شهر معتقد است این قانون شامل افشانی نمی شود با این حال باید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی یا دیوان محاسبات درباره تطبیق این قانون با وضعیت افشانی اظهارنظر کنند. هاشمی درباره نامه اش به وزیر کشور برای تعیین تکلیف شهردار تهران هم توضیح داد متن نامه آماده است ولی استدلال های دیگری را به آن می افزاییم و به وزیر کشور می دهیم تا تعیین تکلیف برای شهردار صورت گیرد.

تعدادی از استانداران جابه‌جا می‌شوند

رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور :ما منتظر بودیم قانون جدید منع به‌کارگیری بازنشستگان به ما ابلاغ شود. اکنون تعدادی از استانداران هستند که باید جابه‌جا شوند که در این جابه‌جایی جایگزینی استانداران بسیار مهم است/ ایسنا

کاهش یک متری ارتفاع آب خزر در یک دهه

مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری:اگرچه دریای خزر طی چند دهه گذشته به تناوب روند افزایش و کاهش ارتفاع سطح آب را داشته‌است. اما طی سالهای اخیر روند تغییرات تراز آب این دریا عموماً کاهشی بوده و حتی می‌توان گفت که در یک دهه اخیر ارتفاع آب خزر حدود یک متر کاهش یافته.طی دو سال گذشته نیز هر سال حدود 4 سانتیمتر سطح آب این دریا پایین‌تر رفته ‌است. ناشی از تغییرات سالهای اخیر و پایین رفتن سطح آب، ایستگاه جزر و مدسنجی سازمان واقع در بندر ترکمن، از مدار خارج شد که باید نسبت به تغییر محل آن اقدام کنیم.اگرچه با ایستگاه‌هایی که برای اندازه‌گیری تراز آب دریای خزر در سواحل آستارا، بندر انزلی، نوشهر، امیرآباد و فریدون‌کنار داریم، به طور مستمر تغییرات ارتفاعی این دریا را پایش می‌کنیم، اما در خصوص پیش‌بینی درباره میزان تغییر ارتفاع آب دریای خزر در آینده، نمی‌توان اظهار نظر دقیقی داشت.

حدادیان: در سياست من صاحب‌نظرم يا علی پروين؟

سعيد حداديان درباره ورود مداحان به مباحث سیاسی گفت:باید بگویم که حتماً باید مداحان به عرصه سیاست هم وارد شوند، ثانیاً درکدام انتخابات دیدید که نظرات ورزشکارها و یا بازیگران را نپرسند؟با همه قشرهای مختلف مصاحبه می‌کنند و نظرشان را می‌گیرند، همیشه از آقای پروین پرسیده شده شما به چه کسی رأی می‌دهی؟ اما به سعید حدادیان و مداحان که می‌رسد همه صدایشان درمی‌آید، تازه من سیاسی‌تر باید باشم یا آقای پروین؟ من در عرصه سیاسی کشور صاحب نظر هستم یا آقای پروین و قلعه‌نویی؟من به نمایندگی از مداحان می‌گویم که ما در تمام جاهایی که خطر جدی کلیت جامعه را تهدید کند وارد عمل می‌شویم.

انتقاد شدید عضو کارگزاران از اصلاح طلبان

فرزانه ترکان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در سرمقاله امروز (یکشنبه 25 شهریور) روزنامه سازندگی نوشت:جریانات اصلاح‌طلبی قطعا نیازمند تغییرات خاص است و اصل اصلاح‌طلبی باید تقویت شود اما اینکه تاکنون اصلاح‌‌طلبان فعلی چقدر توانستند موفق باشند از جمله مسائلی است که با آن دچار چالش هستیم.تنها شاخص جریان اصلاحات هموار کردن مسیر برای رسیدن اعضا به مدیریت یا پستی مهم بوده است.

خودسوزی یک ایرانی و 5 افغانستانی به خاطر اخراج از اتریش

این شش نفر که بین 18 تا 31 سال سن دارند به گفته پلیس وین در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.آنها با قرار دادن قفسه، پشت درب سلولی که بنا بود تا زمان اخراج از اتریش در آن ساکن شوند، راه ورود به سلول را مسدود کرده و با به آتش کشیدن تشک‌ها و سایر وسایل سلول، آتش‌سوزی گسترده‌ای به راه انداختند/تسنیم

دفتر ناطق نورى نقل قول عضو جبهه پایداری را تکذیب کرد

به دنبال اظهار نظر برخی افراد مبنی بر نقش حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در انتصاب وزرا، دفتر ایشان در اطلاعیه ای ضمن خلاف واقع دانستن این شایعات اعلام کرد: حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری از ابتدای شکل گیری دولت یازدهم تاکنون صرفا نظرات و مشورت های خود را درخصوص موضوعات راهبردی مطرح می کردند و اساسا هیچ توصیه و سفارشی چه ایجابی و چه سلبی درخصوص افراد نداشته اند و این موضوع را از اختیارات رئیس جمهور محترم و رای مجلس شورای اسلامی می دانند.ایشان معتقدند انتخاب و انتصاب مسئولین و مقامات باید بر اساس شایستگی و توانمندی ها صورت گیرد و شیوه توصیه و سفارش در جامعه رو به توسعه منسوخ شده است.ضرورت دارد در اظهار نظر و بیان مواضع، تقوا و اخلاق اسلامی در نسبت دادن مطالب به دیگران رعایت شود.گفتنی است؛ بدنبال سخنان امروز حاجی دلیگانی مبنی بر عدم حمایت ناطق نوری از وزارت عباس آخوندی، دفتر ایشان هرگونه اظهار نظری مبنی بر ورود ایشان به عزل و انتصابات در دولت را رد کرد.

احتمال افزایش توفان‌های دریایی در ایران

کریم علی‌زاد، استاد علوم ساحلی و دریایی در دانشگاه کارولینای جنوبی در گفت‌وگو با خبرآنلاین:من و همکارانم در بخشی از تحقیقاتمان نشان دادیم بالارفتن سطح دریاها بسیار موثر است و باعث افزایش میزان تخریب توفان‌ها و درنتیجه زیر آب رفتن مناطق بیشتری در نواحی ساحلی است.این توفان‌ها تنها محدود به اقیانوس اطلس و کشور آمریکا نیست، اقیانوس هند نیز منشا بسیاری از این توفان‌هاست و شبه‌قاره هند هم در گذشته شاهد بسیاری از این توفان‌ها بوده.▫️با توجه به تغییر اقلیم و بالا آمدن سطح آب دریاها امکان دارد در آینده استان‌های جنوب شرق کشورمان شاهد تعداد بیشتر و همچنین توفان‌های دریایی با شدت بیشتری باشند.

پشت‌پرده تلاش بهائیت برای تعطیلی هیات‌های مذهبی

حجت الاسلام علی سرلک درباره ریشه خبر «بهایی‌بودن ایده صرف هزینه برپایی هیئات مذهبی در امور خیریه» به خبرآنلاین گفت: پیام من خبر نبود بلکه پوستری را در فضای مجازی دیدم و روی آن متن نوشتم چراکه مبلغان بهائیت از این نوع شیوه ها نیز قبلا استفاده کرده بودند بنابراین شیوه متداولی میان آنهاست.بهائیت را انگلیسی ها درست کردند، استراتژی اصلی‌شان هم این است مثل آفتاب پرست با شیعیان همنوا و وارد جمع آنها شوند، دل هایی را با خود همراه می کنند اما بعد زمینه های انحرافی به وجود آورند تا به اسلام ضربه بزنند. اساسا اسلام با جریان ارتداد تند برخورد می کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی

میثم کهربائی گفت: صنعت داروهای گیاهی در کشور با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروهای گیاهی در کشور نیازمند کمک و حمایت سازمان غذا و دارو است تا بتواند به صنعت ارزآور تبدیل شود، افزود: این صنعت در شرایط کنونی با معضلات و مشکلاتی مواجه است.

کهربائی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نرخ ارز در کشور که صنعت داروهای گیاهی را متأثر ساخته است، ادامه داد: حالت انقباضی سازمان غذا و دارو، ندادن قیمت‌های درست و همچنین، ضوابط بسیار دست و پا گیر، در مسیر صنعت داروهای گیاهی؛ موجب شده این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر رشد و توسعه مواجه شود.

وی تاکید کرد: این قوانین دست و پا گیر باید تغییر کند، زیرا؛ صنعت داروهای گیاهی در کشور با سابقه ۲۰ ساله، همچنان نوپا است و نمی‌تواند شکوفا شود.

کهربائی از صنعت داروهای گیاهی در جهان به عنوان یک صنعت پولساز نام برد و افزود: عدم توجه مسئولان امر به این صنعت در کشور، اعم از ندادن یارانه و ارز به تولید داروهای گیاهی، موجب شده این صنعت در ایران دچار مشکل و چالش شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو، از صنعت داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند، ولی با قیمت گذاری دستوری، مشکلاتی را پیش پای صنعت قرار می‌دهد. متأسفانه با مکانیسمی طرف هستیم که اجازه رشد و توسعه صنعت را نمی‌دهد.

کهربائی با انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی کشور، افزود: این سیاست‌ها موجب شده علاقه مندی به تولید از بین برود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که مشارکت مردم در جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: اگر این اتفاق بیفتد و بخش خصوصی در تولید مشارکت داده شود، می‌توان به رشد و بالندگی صنعت دارویی کشور امیدوار بود.

وی افزود: صنعت داروسازی ایران، کم از هند و چین نیست که بازار دارویی منطقه را تسخیر کرده اند. در حالی که ما از وجود دانشمندان و متخصصان مجرب در این حوزه برخورداریم.

کهربائی گفت: ایران، مهد گیاهان دارویی است و می‌توان با دانش فنی کمک کرد از خیلی کشورها در این عرصه جلوتر باشیم. سازمان غذا و دارو به عنوان رگولاتور، در کنار صنعت داروهای گیاهی باشد و روحیه مچ گیرانه را کنار بگذارد.

وی افزود: متأسفانه سیاست قیمت‌گذاری دستوری سبب می‌شود صنعت نتواند به رشد و توسعه برسد و دور نیست آن روزی که محصولات بی کیفیت تولید شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • انتقاد شدید باشگاه تراکتور از مجریان شبکه تلویزیونی «سهند»
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان