Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس ‌گفت: بیشترین فراوانی حادثه‌های رانندگی در ۲۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‎دهد.

‌ مجید کیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، با بیان اینکه سالانه ۱۶ هزار کشته ناشی از تصادفات جاده ای در کشور ثبت می‌شود، اظهار کرد: تلاش کنیم  سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد این آمار را کاهش دهیم.


 وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تصادفات عامل خطای انسانی، ۷ درصد ایمن نبودن جاده و ۱۳ درصد وسیله نقلیه است، بیان کرد: عدم رعایت سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، رعایت حق تقدم  وخواب آلودگی را از دلایل اصلی تصادفات جاده ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 کیان‎پور گفت: بیشترین تصادفات معمولا در ساعات اولیه صبح بین ۵ تا ۸ صبح و پایان روز بین ۵ تا ۸ شب صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ با بیان اینکه بیشترین فراوانی حادثه‌های رانندگی در ۲۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد، افزود: در هر حادثه سه عامل انسان، محیط و وسیله نقلیه نقش دارد و باید در فرهنگ رانندگی تجدید نظر کنیم درست است که خودروها تندرو هستند اما رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو ضروری است همچنین رعایت حق تقدم و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی یک اصل انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه  تجدید نظر در سرعت حرکت اتومبیل ها در برخی جاده‌های غیر ایمن و غیر استاندارد لازم است و باید فرهنگ سازی کنیم، اضافه کرد: در خیلی از جاده‌ها، اکثر تصادفات، واژگونی، عدم توجه به جلو و یا عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

کیان‎پور با بیان اینکه مردم نقش شماره یک در کاهش تصادفات را دارند و باید برای جان خودمان ارزش قائل شویم، افزود: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن و باید صحبت کردن با تلفن همراه را در خودرو را کنار بگذاریم.

وی تاکید کرد: باید رعایت قوانین در اولویت قرار گیرد و تلاش کنیم در همه شرایط بهترین استفاده را داشته باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تصادف منطقه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه رانندگی در محور صوفیان _شبستر هفت کشته و مصدوم برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شادی نیا گفت:به دنبال گزارش برخورد دنا با سوزوکی در محور صوفیان _شبستر پایگاه‌های اورژانس شرفخانه، شبستر، سیس، صوفیان و پایگاه هلال احمر سفید کمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت:کارشناسان اورژانس فوت سه نفر را در محل تایید کردند و چهار مصدوم را تحت مراقبت پیش بیمارستانی به بیمارستان فاطمیه شبستر انتقال دادند.

گفتنی است حال دو مصدوم وخیم گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین
  • یک کشته و ۱۹ مصدوم در دو حادثه رانندگی
  • سانحه رانندگی با هفت کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • حادثه رانندگی در محور صوفیان _شبستر هفت کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • سانحه رانندگی در جاده شبستر - صوفیان سه کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت