Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 360 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به متقاضیان 150 طرح کشاورزی در این استان پرداخت شده است.

الیاس تاج الدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع 559 طرح کشاورزی با بیش از 2 هزار و 540 میلیارد ریال اعتبار در کمیته فنی این استان تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تسهیلات اشتغالزای روستایی و عشایری دارای نرخ بهره 6 درصد است.
هدف از برنامه اشتغال فراگیر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتقای اشتغال پذیری، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ و صیانت از نیروی کار موجود کشور است.
بانک مرکزی 200 هزار میلیارد ریال برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سراسر کشور اختصاص داده که سهم کهگیلویه و بویراحمد در این مرحله 2 هزار و 140 میلیارد ریال است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 17.7 درصد بوده که با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
وی افزود: هم اینک 63 طرح کشاورزی با اعتبار یک هزار و 410 میلیارد ریال و اشتغال 415 نفر در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است.
تاج الدینی بیان کرد: از این تعداد 41 طرح مربوط به پرورش ماهی در نقاط مختلف این استان با پیش بینی اعتبار 330 میلیارد ریال است.
وی عنوان کرد: 235 مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 190 مورد آن‌ها فعال هستند و حدود 45 طرح دیگر نیز به دلایل متفاوت به صورت فصلی راکد یا نیمه فعال هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۱۱ هزار هکتار اراضی دیم این استان به آبی تبدیل شده است.
وی ابراز داشت: ۴۴ هکتار کشت گلخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در تلاشیم سالانه سه هکتار به این آمار افزوده شود.
تاج‌الدینی بیان کرد: سال گذشته چغندرقند در ۱۰ هکتار با تولید ۸۰۰ تن در کهگیلویه و بویراحمد کشت شد اما در سال جاری برنامه ریزی شده که بیش از ۶۰۰ هکتار چغندرقند در استان کشت شود.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
850 هزار تن انواع محصولات کشاورزی سالانه در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
9868/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي تسهيلات كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال