Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عبدالرسول همتی دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نظارت بر مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی موضوعی همیشگی است، چیزی نیست که خاص دوره و زمان محدودی باشد و تعطیل بردار نیست.
وی ادامه داد: امسال تاکنون در استان فارس 107 هزار مورد بازدید از این اماکن انجام شده است و طی سال جاری همچنین 95 مرکز عرضه مواد غذایی تعطیل شده که عدم رعایت بهداشت فردی و بهداشتی نبودن مواد اولیه عامل این تعطیلی ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همتی گفت: سامانه 190 با گزارش های مردمی همه این موارد را ثبت می کند و پاسخگوی مشکلات بهداشتی مردم است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : امسال تا کنون حدود 5 هزار نفر در این سامانه تماس داشته اند و شکایت خود را مطرح کرده اند، بیشترین شکایت ها در رابطه با عدم رعایت بهداشت فردی و فساد مواد غذایی است.
همتی بیان کرد: گزارش های مردمی و حضور کارشناسان در محل و انجام آزمایش مبنای اولیه رسیدگی به تخلفات بهداشتی است.

** راهمان نمی دادند
وی گفت: برخی افراد با تعطیل شدن برندها و برخورد با آنها موج ایجاد کردند، بعضی از برندهایی که در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس بسته شدند در زمره مراکزی بودند که قبلا حتی کارشناس بهداشت را برای بازرسی به محل کارگاه راه نمی دادند تا بازرسی انجام دهد اما با آنها برخورد قاطع صورت گرفت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بعضی از برندهایی که تعطیل شده یا اخطار گرفته اند با سوء استفاده از مقبولیت عمومی و اعتماد مردم، فاسد ترین و غیر بهداشتی ترین مواد را به مردم عرضه می کردند و در پشت ظاهر زیبا و آراسته تخلف داشتند.
وی اضافه کرد: تصمیم گیری برای برخورد با برندها تصمیم بزرگی بود وثابت کرد که بازی با سلامت مردم شوخی بردار نیست، بسیاری از مردم از تعطیل شدن برندهای متخلف قدردانی کردند برخی افراد نیز شائبه هایی ایجاد کردند .این شائبه ها خللی در عزم دانشگاه برای برخورد در تخلفات ایجاد نمی کند، حتی گفته اند که چون برند ها حق و حساب خود را پرداخت نکرده اند بسته شدند ما همه این توهین ها را شنیده ایم اما در استراتژی برخورد با تخلف خللی ایجاد نخواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با شروع حرکت برخورد با تخلفات بهداشتی ، برخی از این واحد ها که اخطار دریافت کرده بودند خودشان برای بهسازی محیط پیشقدم شدند که این بهسازی ها انجام شده و اکنون به استاندارد بهداشتی رسیده اند.
همتی گفت: ما به دنبال پلاکارد زدن و قهرمان سازی برای خود نیستیم ، هدف ما از برخورد با متخلفان این است که محصولی سالم و مفید به دست مردم برسد و این روند را ادامه می دهیم.

** شب کاری هم در برنامه های بازرسی گنجانده شد
به گفته وی قبلا بازرسی ها صرفا در وقت اداری انجام می شد و کارمندان بهداشت محیط بررسی ها را در وقت خاصی انجام می دادند و در شب کسی نظارتی بر فست فودها و مراکز عرضه نداشت اما در رویکرد جدید از 5 صبح تا پاسی از شب نظارت ها ادامه دارد.
همتی افزود:برای بازرسی کردن از کسی اجازه نمی گیریم، ماموران بهداشت محیط مراجعه می کنند و آزمایش ها دقیق انجام می گیرد، دراین زمینه نیاز به مشارکت و همراهی مردم داریم ، مراکز عرضه اخطارهای بهداشتی را جدی بگیرند و برای بهسازی محیط اقدام کنند.
بستن مکان های پرمشتری در شیراز از جمله بستنی فروشی ها، نانوایی سنگکی، کبابی، فست فودی که اخیرا با دستور دانشگاه علوم پزشکی این شهر صورت گرفت و تقریبا همزمان بود، موجب شگفتی و پرسش برخی از مردم شد.
6113 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان فارس استاندارد دانشگاه علوم پزشکی شب کاری مواد غذایی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید

علی بخش نجاتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون، یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید ۸ نفر از افراد متخلف را دستگیر و تحویل مقامات قضایی کرده است.

او با بیان اینکه از این متخلفان ۷ قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی و گلوله زنی و همچنین ۱۵۰ قطعه ماهی کپور کشف شده است، تصریح کرد: پرونده ابن افراد در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید، برخی فعالیت‌های غیرمجاز در طبیعت و محیط زیست را برشمرد و گفت: صید و شکار بی رویه گاهی آسیب‌هایی بر جای می‌گذارد که تا سال‌ها اثرات مخرب آن باقی می‌ماند.

نجاتی با بیان اینکه متخلفان به ادوات پیشرفته همچون جی پی اس، بی سیم، تلفن همراه و قایق‌های تندرو مجهز شده اند، افزود: انواع تور‌ها و طناب‌های مورد نیاز صید از جمله امکانات و تجهیزاتی است که این افراد آن‌ها را در اختیار کسانی دیگر قرار داده و در مقابل از آن‌ها می‌خواهند که به طور شبانه روزی و بدون وقفه به صید انواع آبزیان ارزشمند یا شکار بپردازند.

او، خواستار برخورد قاطع با متخلفان در مناطق تحت مدیریت شد و افزود: یکی از نکات بارز این افراد این است که آن‌ها حتی در صورت برخورد با نیرو‌های گشت حفاظت به مقابله با این نیرو‌ها بر می‌خیزند و از هیچ اقدامی هم فرو گذار نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!