Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۴ هزار و ۱۰۷ کلاس درس ازجمله ۱۰۰ مدرسه کانکسی و کپری در هرمزگان، خود را برای استقبال از ۳۴۴ هزار و ۵۳۶ دانش آموز در سال تحصیلی جدید آماده کرده اند.

خبرگزاری شبستان-هرمزگان؛ شمارش معکوس آغاز پاییز به صدا درآمده و بوی ماه مهر با خاطره های آن به مشام می رسد و تنها چهار روز دیگر تا به صدا درآمدن زنگ سال تحصیلی جدید باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، متولیان امر آموزش و پرورش همه تلاش خود را به کار بسته اند تا فضا را برای طالبان علم و دانش به بهترین شکل ممکن فراهم سازند و دانش آموزان نیز کم کم خود را مهیای ورود بر سر کلاس درس کرده اند.

 

با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس، بازار خريد و فروش لوازم التحریر و نوشت افزار نیز در کشور و به تبع آن در استان هرمزگان رونق گرفته است.

 

اما بوی مهر برای همه دانش‌آموزان رایحه یکنواختی ندارد، در این میان، شادی دانش آموزان مناطق محروم در روستاها و سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهرها از سویی به دلیل فقر و از طرفی نیز افزایش قیمت های پوشاک و لوازم التحریر رنگ می بازد.

 

ابراهیم خوشبخت، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 344 هزار و 536 دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی در این استان راهی مدارس می شوند.

 

 

وی افزود: این تعداد دانش آموز در قالب 14 هزار و 107 کلاس درس ساماندهی شدند که 13 هزار و 739 معلم کار تعلیم و تربیت آن ها را برعهده دارد.
 

 

به گفته خوشبخت؛ با تمهیدات اندیشیده شده و جبرانی کلاس های جایگزینی به صورت شیفتی، حق تدریس و اضافه تدریس، امسال هیچ کلاس درسی در هرمزگان بدون معلم نخواهد بود.

 

وی همچنین به وضعیت کادر آموزشی اشاره کرد و گفت: نسبت کادر آموزشی در آموزش و پرورش هرمزگان به اداری 63 نفر است، یعنی به ازای هر 63 دانش آموز، یک عامل اداری را به مدارس تخصیص می دهیم که این آمار در میانگین کشوری 85 نفر است.
 

 

خوشبخت افزود: این بدان معنی است که در 22 منطقه آموزشی هرمزگان، متناسب با وضعیت، یک تا دو درصد نیروی بخش اداری به حوزه آموزشی منتقل می شوند تا کمبود معلم را جبران کنند.

 

نوید احمدی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز از آماده سازی 222 کلاس درس با هزینه 450 میلیارد ریال برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: سرانه فضای آموزشی در استان هرمزگان 5.7 دهم مترمربع است.

 

 

وی افزود:151 مدرسه کانکسی و کپری در استان هرمزگان وجود دارد که از این تعداد 110 مدرسه کانکسی در حوزه شرق استان و حدود 2هزار دانش آموز ناچار به تحصیل در این فضاها هستند.
 

احمدی ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها، هم اکنون 33 مدرسه کپری در منطقه شرق استان هرمزگان به ویژه شهرستان بشاگرد وجود دارد.
 

وی، همچنین از وجود 900 مدرسه تخریبی با چهار هزار کلاس درس در این استان خبرداد و گفت:  با روند فعلی اختصاص اعتبار، 20 سال طول می کشد که مدرسه های تخریبی استان مقاوم و بازسازی شود.
 

دانش هاشمی پور، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان براساس برنامه ریزی دقیقی که از چندین ماه پیش در استان صورت گرفته، تدابیر مناسبی جهت بازگشایی مدارس در هرمزگان در نظر گرفته شده است.

 

 

وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، تعداد ۶۰ مدرسه جدید در هرمزگان با ۲۲۲ کلاس درس که با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان احداث شده اند، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که بیش از پنج هزار دانش آموز در سطح استان از این مدارس جدید بهره مند خواهند شد.

 

هاشمی پور همچنین از جذب 150 میلیارد ریال اعتبار برای احداث 2 مرکز شبانه روزی در شهرستان بشاگرد در شرق استان خبرداد و گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان نیز 2 موضوع جذب نیروی انسانی از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و قرارداد کار معین آموزشی در دستور کار قرار دارد.

 

وی افزود: از طریق ماده 28 دانشگاه فرهنگیان، برای سال تحصیلی (97-98)  در مجموع 745  ردیف استخدامی به آموزش و پرورش هرمزگان در رشته های مختلف از جمله آموزگاری، دبیری، تریبت بدنی و هنر آموز فنی و حرفه ای اختصاص یافت.
 

 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: این دستاورد، حاصل نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مسوولان وزارت آموزش و پرورش بود که به منظور بررسی و حل مشکلات آموزش و پرورش هرمزگان با محوریت کمبود نیروی انسانی متخصص و ماندگار در تمامی مقاطع تحصیلی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته شرق استان دنبال شد.
 

 

هاشمی پور با اشاره به موفقیت مجموعه آموزش و پرورش هرمزگان در کسب رتبه های تک رقمی آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مسابقات علمی، گفت: کسب دو رتبه تک رقمی آزمون سراسری سال ۹۷ توسط دانش آموزان هرمزگانی نشان دهنده برنامه ریزی و کار مناسبی است که در سال تحصیلی گذشته در استان صورت گرفت.

 

 

وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید برنامه های آموزشی ویژه ای برای دانش آموزان سال آخر دبیرستان در هرمزگان برگزار می شود تا بتوانیم جایگاه بهتری را در کسب رتبه های خوب آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها به دست آوریم.

 

 

آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس حال و هوایی خاص برای دانش آموزان دارد و از خاطره انگیزترین روزهای زندگی است و هنوز تا شروع این اتفاق فرصت باقی است تا با حمایت از دانش آموزان نیازمند، روزهای به یادماندنی را برایشان رقم بزنیم و گل لبخند بر لبانشان بکاریم.

 

باز آمد بوی ماه مدرسه
بوی بازی های راه مدرسه

بوی ماه مهر ماه مهربان
بوی خورشید پگاه مدرسه

 

گزارش از مصیب رجایی

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم شیرخوارگان حسینی خبرگزاری شبستان عاشورا شیرخوارگان عزاداری محرم اردبیل تعزیه خوانی دفاع مقدس ماه مهر بازگشایی مدارس هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است