Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:24:30 GMT

کناره‌گیری موراکامی از نامزدی جایزه جایگزین نوبل

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۰۳۷۹

کناره‌گیری موراکامی از نامزدی جایزه جایگزین نوبل

«هاروکی موراکامی» نویسنده مطرح ژاپنی که نامش در میان چهار نامزد جایزه جایگزین نوبل ادبیات بود از برگزارکندگان خواسته نامش را از فهرست نامزدها حذف کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تایم، مسئولان برگزاری جایزه جایگزین نوبل ادبیات اعلام کرده‌اند «هاروکی موراکامی» اعلام کرده قصد دارد تنها روی نوشتن تمرکز کند و از توجه‌های رسانه‌ای به دور باشد؛ به همین دلیل درخواست داده نامش از فهرست نامزدهای جایزه جایگزین نوبل ادبیات حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از این‌که آکادمی سوئدی نوبل تصمیم گرفت به دلیل حواشی مربوط به رسوایی اخلاقی، برای اولین‌بار در هفت دهه اخیر جایزه نوبل ادبیات را در سال ۲۰۱۸ برگزار نکند، عده‌ای از چهره‌های شاخص فرهنگی سوئد دست به کار شدند و امسال قرار است نسخه خودشان را از مهم‌ترین جایزه ادبی جهان برگزار کنند. آن‌ها چندی پیش نام چهار نامزد نهایی خود شامل «هاروکی موراکامی» نویسنده مطرح ژاپنی، «نیل گیمن» رمان‌نویس بریتانیایی و دو نویسنده زن، «کیم توی» از کانادا و «ماریس کنده» از فرانسه را اعلام کردند. 

«هاروکی موراکامی» همواره در چند سال اخیر یکی از بخت‌های اصلی کسب جایزه نوبل ادبیات بوده اما نتوانسته این جایزه را کسب کند. رمان عاشقانه «جنگل نروژی» او که در سال ۱۹۸۷ منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. «۱Q۸۴» طولانی‌ترین رمان «موراکامی» است که سال ۲۰۰۹ در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد. «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» در سال ۲۰۱۳ روانه بازار و با استقبال زیادی مواجه شد. جدیدترین اثر او به نام «قتل فرمانده» نیز در سال ۲۰۱۷ در ژاپن عرضه شد و قرار است امسال در آمریکا و از ماه نوامبر در بریتانیا منتشر شود. 

«نیل گیمن» داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس سرشناس انگلیسی حالا شانس اصلی کسب جایزه جایگزین نوبل ادبیات محسوب می‌شود که نگارش رمان‌های «مرد شنی»، «خدایان آمریکایی»، «کورالاین» و «کتاب گورستان» را در کارنامه دارد. جوایز «هیوگو»، «نبیولا»، «برام استوکر» و مدال‌های «نیوبری» و «کارنگی» از جمله افتخارهای این نویسنده آثار علمی - تخیلی و فانتزی هستند.

برنده جایزه جایگزین نوبل ادبیات در ماه اکتبر اعلام می‌شود؛ این در حالی است که جایزه نوبل ادبیات امسال برگزار نخواد شد و قرار است در سال ۲۰۱۹ دو برنده داشته باشد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جایزه جایگزین نوبل جایزه نوبل ادبیات هاروكي موراكامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تله موش» روی صحنه می رود

ایسنا/گیلان تئاتر «تله موش» به کارگردانی محمد پورجعفری در رشت به روی صحنه می‌رود.

«تله موش» شاخص ترین اثر آگاتا کریستی، نویسنده انگلیسی داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی می باشد. این اثر جاویدان از ادبیات نمایشی جهان برای اولین بار در ۲۵ نوامبر ۱۹۵۲ در لندن به روی صحنه رفت و از آن تاریخ تا زمان حاضر و در طول بیش از ۵۰ سال همیشه بر روی صحنه بوده‌ است.

تئاتر «تله موش» این بار در رشت و به کارگردانی محمد پورجعفری به روی صحنه می رود.

این کارگردان آثار زیادی از جمله الیور تویست، عشق لرزه، حساب پرداخت نمیشه، یک عاشقانه آرام و... را به روی صحنه برده است.

«تله موش» اولین ترجمه مبینا علیجانی از هنرمندان گروه تئاتر چیستا بوده و اشکان نیک روش، عرفان اقبالی، فرزاد عبادتی، بهناز پارسا، نگین فلاح، پونه پورقربان، ارسلان حاجتی و رضا شاهرودی در این تئاتر به ایفای نقش خواهند پرداخت؛ آهنگسازی کار نیز بر عهده هومن خوش فطرت است.

تئاتر «تله موش» از تاریخ ۱۸ لغایت ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ در تماشاخانه نارون رشت به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نویدکیا: باید حساب‌شده به باخت مقابل صنعت نفت نگاه کنیم
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق رسید
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق اعطا شد
  • در مرحله دوم انتخابات، نامزدی که اکثریت نسبی آرا را کسب کند، پیروز است
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • «تله موش» روی صحنه می رود
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان