Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا یاوند عباسی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه منطقه یک کشوری ایثارگران به میزبانی امورایثارگران استانداری تهران و در شهرستان دماوند، شهرآبسرد تشکیل شد طی سخنانی با اشاره به معنی کلی به کارگیری بازگشت به کار بازنشستگان ایثارگر و جانباز و آزاده اظهار داشت: معنا و مفهوم دو کلمه به کارگیری و بازگشت به کار با یکدیگر متفاوت هستند و در این خصوص باید نکاتی را ذکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانبازان با مدرک تحصیلی لیسانس می توانند تا ۳۵ سال خدمت کنند

یاوند عباسی در ادامه افزود: در خصوص بازگشت به کار همانطور که در قانون برنامه ششم نیز ذکر شده است ایثارگرانی که از مقطع تحصیلی بالا برخوردارند شامل جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا که معادل جانبازان ۵۰ درصد هستند اگر لیسانس دارند و زیر ۳۵ سال خدمت کرده اند می توانند برگردند و تا ۳۵ سال خدمت کنند و فردی که لیسانس ندارد تا ۳۰ سال به خدمت مشغول باشد و اگر در حال حاضر مشغول به کار هستند می توانند تا ۳۵ سال ادامه دهند که این قانون شامل جانبازان، فرزندان شهدا و آزادگان می شود.

ماده۸۴ قانون مدیریت سقف ذخیره سالانه مرخصی را ۱۵ روز اعلام کرده‌ است

مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور  در تشریح بیشتر این مورد گفت: ماده۸۴ قانون مدیریت خدمات کشوری حق مرخصی کارمندان دستگاه‌های اجرایی با استفاده از حقوق و مزایا را ۳۰روز در سال می‌داند که حداکثر نیمی از آن در هر سال قابل ذخیره‌شدن است و ایثارگران در شرایط عادی در ذخیره مرخصی سالانه مانند سایر کارکنان هستند و از این نظر تفاوتی در مقررات آنان با سایر کارکنان وجود ندارد لکن ۲ گروه هستند که شرایط و مقررات خاص خود را دارند تا آنجا که منجر به صدور رأی هیأت عمومی دیوان و بخشنامه‌هایی در این زمینه شده است.

وی در رابطه با قانون منع به کارگیری بازنشستگان قبل از اصلاح آیین نامه گفت: در این قانون آمده بود که ایثارگران، فرزندان شهدا، جانبازان ۷۰ درصد به بالا شامل این قانون هستند و از لغت ایثارگران حسن استفاده را کردیم و می گفتیم که چون در قانون جامع خدمات رسانی تعریف شده ایثارگران رزمنده هم ایثارگر به حساب می آیند پس می توانند به کارگیری شوند و در اصلاح جدید واژه ایثارگران را تغییر دادند و گروه الف، ب و ج را صلاح کردند که ۳ گروه اول می توانند برگردند مثل شورای نگهبان و وزرا و معاونین وزرا و غیر این ها جانبازان ۵۰ درصد به بالا و ازادگان بالای ۳ سال و فرزندان شهدا هستند که یا در اضافه کاری ها لحاظ می شود و یا مورد ذخیره سازی قرار می گیرد.

خواستاراصلاح آئین نامه و عدم اختصاص سقف مرخصی ایثارگران هستیم

مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور بیان داشت: نهایت تلاش خود را در زمینه عدم قرار دادن سقف مرخصی برای ایثارگران انجام داده ایم که طی آن استفساریه مجلس به فراکسیون ایثارگران داده شد که قانون خدمات کشوری برای کارمندان و ایثارگران تابع قانون خود هستند که در ایین نامه ۹ و ۱۱ بدون سقف اعلام شده است و معنی آن این است که سقفی ندارد و دیوان عدالت اداری کسی که طرح شکایت کرده خوب دفاع نکرده و رای وحدت رویه دیوان می گوید که بیش از ۱۵ روز ذخیره نمی شود از ۱۵آبان ماه سال ۹۶ اعلام شده و الان تکلیف ما این است تا این تاریخ ذخیره مرخصی ایثارگران پرداخت شود و مشکلی ندارد و از این تاریخ به بعد بیش از ۱۵ روز ذخیره نمی شود که اگر با استفساریه حل شود این موضوع هم مرتفع می شود.

وی گفت: چون اشکال در ایین نامه است نه در قانون، نامه ای با امضای وزیر تهیه شده است که به دولت فرستاده شود و در دولت ایین نامه اصلاح شود که یک عبارت بدون سقف اضافه شده و از طرف دیگر طبق استفساریه ای که به قانون اشاره شده خواسته ایم که مرخصی ها بدون سقف باشند.

بر اساس این گزارش این کارگروه منطقه یک کشوری شامل مشاورین امورایثارگران استانداری های تهران ،البرز،قم ، قزوین ،گیلان ، سمنان ، مازندران وگلستان است که پس ازتشکیل جلسه کارگروه های تخصصی درحوزه های مختلف تشکیل و به بررسی مسائل و مشکلات ایثارگران پرداخت.




 

کد خبر 4405535

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران دماوند ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد گرگان شهرکرد شیراز مجلس شورای اسلامی بیرجند خرم آباد احتکار خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ آیین بیل‌گردانی؛ سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب

آئین بیل‌گردانی از جشن‌های باستانی و پهلوانی منطقه نیم‌ور محلات است که قدمتی ۲‌ هزارساله دارد، این آئین ارتباط تنگاتنگی با کشاورزی و زمان آبیاری مزارع این منطقه حاصلخیز دارد.

دریافت 19 MB

تصویربردار: هادی صفدری  / تدوینگر: مریم غلامی

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • ویدیو/ آیین بیل‌گردانی؛ سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال