Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اقتصاد با تاکید بر تسریع در روند بررسی درخواست های دستگاه های اجرایی در جلسات شورای اقتصاد، از دبیرخانه شورا خواست به منظور سرعت بخشیدن و ایجاد وحدت رویه در روند بررسی درخواست ها، دستورالعملی جهت نحوه بررسی توجیهات مالی، فنی، اقتصادی و زیست محیطی درخواست های دستگاه های اجرایی تدوین و در یکی از جلسات آتی شورا مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به تدوین پیش‌نویس بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه، از دبیرخانه شورای اقتصاد خواست بررسی این بخشنامه را در دستور کار جلسه آتی شورا قرار دهد.

در این جلسه که وزرای نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نفت، سرپرست وزارت امور اقتصادی و داریی، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند درخواست های پنج وزارتخانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه گزارش و توضیح در خصوص توجیهات فنی، مالی، اقتصادی و زیست محیطی طرح ها از سوی وزرای مربوطه، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

درخواست وزارت کشور برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) جهت خرید ۶۳۰ واگن مترو تهران، درخواست وزارت راه و شهرسازی برای انتشار اوراق مشارکت و صکوک اسلامی برای تامین منابع ریالی خرید انواع هواپیما، درخواست وزارت جهاد کشاورزی درخصوص تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات باغی برای سال ۱۳۹۷، درخواست های وزارت نیرو در خصوص اصلاح قرارداد خرید تضمینی برق نیروگاه بهبهان، سرمایه گذاری جهت احداث و توسعه نیروگاه در ۱۱ ساختگاه کشور، انتشار اوراق مالی اسلامی مربوط به شرکت های تابع وزارت نیرو، سرمایه گذاری برای آماده سازی ساختگاه ها و مدیریت بر اجرای طرح های افزایش بازدهی نیروگاه های سیکل ترکیبی، اصلاح یکی از مصوبات شورا در خصوص استفاده از فاینانس برای طرح ساختمان سد مخزنی شفارود، درخواست وزارت نفت در خصوص طرح توسعه و بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر و اخذ مجوز از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران برای بلوک اکتشافی مهر از موضوعاتی بودند که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شورا با این درخواست ها موافقت کرد.

کد خبر 4405564

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای اقتصاد فاینانس لایحه بودجه 98 بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت گمرک ایران قیمت نفت دلار وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیرنفتی تحریم اقتصادی ایران ایالات متحده آمریکا بورس روسیه قیمت یورو ترخیص کالا قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حواشی جلسه قبلی شورا گفت: در شورایی که زنده است اختلاف نظر طبیعی است؛ نباید مهم قلمداد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،مهدی چمران امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه علنی شورای در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روز کارگر را به همه شما که کارگران خوبی هستید و همه که کارگر هستیم تبریک می گویم و امیدواریم که کارگران خوبی باشیم و برای کشورمان خوب کار کنیم و همه کارگران موفق باشند.

وی افزود: امروز ناصر امانی عضو شورا گزارشی از محله جوادیه ارائه می‌کند و معاون فنی و عمران هم گزارشی از دو پروژه شهر تهران ارائه خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: گزارش خزانه‌دار شورای شهر امروز ارائه شده است و اصلاحیه غرف و اماکن میادین نیز مطرح خواهد شد.

چمران در خصوص حواشی جلسه قبل شورا، تصریح کرد: در شورایی که زنده است و همه دلشان برای مسایل مهم به ویژه حملونقل می تپد، به هر حال اختلاف نظر و برداشت رخ می‌دهد و مسایل طبیعی است یک مجلس زنده چنین مسایلی را دارد.

وی اضافه کرد: اینکه کسی اسناد و مدارک خاصی دارد و عنوان کنند، ممکن است به مشکلاتی بر بخوریم و البته امیدواریم اینطور نشود و این را هم بگویم که اینها ربطی به شورا نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه پرمخاطب اکسپو در سئول، تصریح کرد: ما به دوستان خیلی گفتیم و خواستیم اما نشد، عزیزان رسانه‌ای نیز مقاله خوبی نوشتند که تشکر می کنند، ما مرتب گفتیم و رها نمی‌کنیم.

چمران گفت: به دادستانی و قوه قضائیه هم این موضوع را اعلام کردیم و نامه‌ای برای دولت نوشته شد؛ فکر می کنم در دولت باید حل کنیم، البته با وزیر صمت صحبت داشتند و قول دادند حل می کنند اما تاکنون حل نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 749297

دیگر خبرها

  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد