Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@23:02:46 GMT

سفر رئیس جمهور کره جنوبی به کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۵۵۹۸

«مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی قرار است با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کند، در همین رابطه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در دیدار سران دو کره مسئله خلع سلاح اتمی در اولویت گفتگوها خواهد بود. این دیدار متمرکز بر سه موضوع خواهد بود که شامل بهبود روابط میان کره‌ای، میانجیگری و تشویق سئول برای گفتگوهای خلع سلاح اتمی آمریکا و کره شمالی و کاهش تنش نظامی و پایان دادن به تهدید جنگ در شبه جزیره کره خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که رئیس جمهوری کره جنوبی بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر (۲۷ تا ۲۹ شهریور) در سفر به پیونگ یانگ با رهبر کره شمالی درباره خلع سلاح اتمی صحبت خواهد کرد.

مون و کیم برای اولین بار اواخر ماه آوریل و سپس در ماه می با یکدیگر دیدار کرده بودند. همچنین کیم جونگ اون با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژوئن دیدار کرده بود و پس از آن مقرر شد دیدارها در سطوح پایین‌تر ادامه یابد اما طی هفته‌های اخیر سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی به بهانه عدم همکاری پیونگ یانگ برای خلع سلاح اتمی لغو شده بود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی صدور بیانیه ای جنگ شبه جزیره کره وزیر خارجه آمریکا رئیس جمهور ریاست جمهوری صدور بیانیه ای کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • ۳ جمله مهم از دیدار بارزانی با رئیس‌جمهور
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ