Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@23:46:11 GMT

کتاب جدید رضی هیرمندی برای کودکان

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۹۵۹۶

کتاب جدید رضی هیرمندی برای کودکان

   




 رویداد۲۴ این مترجم  درباره کتاب جدیدش گفت:  «دشمن» نوشته دیوید کالی  با تصویرگری سرژ بلوک  به تازگی در نشر چشمه منتشر شده و درباره  داستان دو سربازی است که گرفتار جنگ شده‌اند و تصویر هرکدام از یکدیگر، غولی بی‌شاخ و دم است و عجیب‌تر این‌که هر دو در انتظاری جان‌سوز به سر می‌برند تا دیگری سرانجام به جنگ  خاتمه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 در معرفی این کتاب عنوان شده است:  جنگ‌ها را چه کسانی راه می‌اندازند؟ 
چه کسانی در میدان‌های نبرد گوشت دَمِ توپ می‌شوند؟
با چه دوز و کلک‌هایی گوشت‌های دم توپ را جلو می‌اندازند؟ 
سودِ جنگ به جیب چه کسانی می‌رود و دودِ جنگ به چشم چه کسانی؟ 
و سؤال آخر این که: آیا می‌دانید برای خلاص شدن از شر جنگ چه باید کرد؟
حالا نوبت شماست که بپرسید: 
آیا می‌شود همه این چیزها را در یک کتاب بگنجانیم؟
آیا می‌شود طوری بنویسیم  و جوری نقاشی کنیم که کوچک و بزرگ هم لبخند بزنند و هم به فکر فروبروند؟
جواب این است: بله می‌شود به شرط این که دیوید کالی و سرژ بلوک باشیم.
 
«دشمن» نوشته دیوید کایلی برگزیده جایزه‌های «برنار ورسل» (بلژیک، ۲۰۰۹)، «پلسی رابینسون»(فرانسه،۲۰۱۱) و کتاب برگزیده کودک و نوجوان از شورای ملی مطالعات اجتماعی آمریکا  در سال ۲۰۱۰ شده است.
 پیش‌تر از دیوید کالی با ترجمه رضی هیرمندی کتاب‌های  «مشق شبم را ننوشتم چون...»، «به مدرسه دیر رسیدم چون...» و  «ماجرای تابستان پر ماجرای من»  در نشر افق منتشر شده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کتاب کودکان ترجمه نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • رونمایی از مدل موی جدید دیوید بکام + عکس
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون