Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی ابوحمزه عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان با طرح این سؤال که چرا حادثه کربلا به وجود آمد و در یک طرف ۷۲ نفر و در یک طرف لشکر هزاران نفری در مقابل امام حسین(ع) ایستادند، اظهار داشت: در کنار درس‌های عاشورا باید از آن عبرت بگیریم.

وی افزود: باید بتوانیم هرچه بیشتر رسالت سنگینی که نسبت به نظام، انقلاب، ولایت و ارزش‌های متعالی کشور داریم به بهترین وجه انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه کالبدشکافی جریان کربلا عبرت‌ها را به انسان می‌دهد، گفت: همان جریان‌هایی که مقابل امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش نقش داشتند الان همان نقش‌ها را می‌بینیم.

ابوحمزه با بیان اینکه نقش خواص نقش اثرگذاری به بدنه جامعه و نقش عوام تأثیرپذیری از خواص جامعه است، عنوان کرد: زمانی که حوادث محرم ۶۱ را بررسی می‌کنیم در انقلاب ما دقیقا همان حوادث در حال تکرار شدن است، افرادی هستند با همان دیدگاه و نظرات که الان نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید به جامعه امید و شناخت داد و سطح آگاهی جامعه را نسبت به عاشورا بالا برد، یادآور شد: زنجیر زدن و اطعام و مراسم سوگواری خوب است و در پیشگاه خداوند اجرش محفوظ است اما نکات کلیدی جریان کربلا را باید دانست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه به واقعه کربلا پرداخت و گفت: اولین دسته‌ای که در مقابل امام حسین (ع) و یارانش ایستادند خوارج بودند که ریشه‌اش را در جنگ نهروان باید دید. کسانی که حافظ قرآن و عابد بودند برای خونخواهی کشته‌های خود در جنگ نهروان مقابل فرزند پیامبر (ص) ایستادند که آنها اسلام‌شان سطحی بود و عمق نداشت و نسبت به مبانی و اصول اسلام آگاهی و شناخت دقیق نداشتند و دچار تهجر شدند.

ابوحمزه ادامه داد: نمونه آن دوران، در سوریه و عراق بحث طالبان و داعش است که داعش با پرچم اسلام و بیان ظواهر اسلام آن همه جنایت و خیانت که در تاریخ کم‌سابقه است انجام می‌دهد. می‌بینیم که بعضی از این جنایات تازه رو می‌شود و قبوری که کشف می‌شود بیانگر آن است.

تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی بین مسلمانان

وی با اشاره به جریان شیعه انگلیسی اظهار داشت: در ماه محرم به برخی افراد و مداحان پول می‌دهند که دم از شیعه انگلیسی بزنند. افراد وابسته به سازمان سیا کسانی هستند که مرتب دم از تفرقه می‌زنند و درگیری بین شیعه و سنی را در جاهای مختلف مطرح می‌کنند.

ابوحمزه بیان کرد: پیامبر (ص) فرمودند دو دسته منفاقان زیرک و متهجران احمق به اسلام ضربه می‌زنند که اینها از صدر اسلام تاکنون بوده و همچنان خواهند بود، همین‌هایی که به ظاهر اهل نماز و عبادت هستند و در خصوص شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، راهپیمایی روز قدس، راهیپمایی ۲۲ بهمن و شهادت در جبهه مقاومت می گویند که چرا باید این اتفاقات رخ دهد از این دسته‌اند.

وی ادامه داد: دسته دوم کسانی بودند که به خونخواهی قتل عثمان مقابل امام حسین (ع) ایستادند، کسانی که ادعای یاری پیامبر (ص) و اسلام را داشتند. در دوران ما هم هستند کسانی که در جریان فتنه ۷۸، ۸۸، ۹۶ چنین حرکت هایی انجام دادند. این حرکت‌های امسال در بعضی شهرها را امثال همین آدم‌ها که دنبال قدرت و ثروت هستند، ایجاد کردند و خود را مدعی یار امام (ره) می‌دانند بعد از انقلاب در کنار امام (ره) بودند و بعد از امام (ره) مقابل مقام معظم رهبری ایستادند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در فتنه‌ ۸۸ ده‌ها کشته دادیم که بخشی از نیروهای امنیتی بودند، افزود: دسته سوم کسانی بودند که طرفدار بنی‌امیه و یزید بودند و امروز همان دنیاطلب‌هایی که جز مقام و پول به چیزی قائل نیستند و از نصایح  بهره‌ای نمی‌برند جزء آن دسته هستند.

ایران ۴۰ سال دنیای استکبار را به وحشت انداخته است

ابوحمزه با اشاره به جنایاتی که توسط آمریکا و ایادی او در داخل کشور انجام شد، تصریح کرد: ته حرف آمریکا تغییر رفتار، گفتار و تغییر در نظام جمهوری اسلامی ایران است همان چیزی که آن روزها بنی‌امیه و یزید می‌خواستند که امامت را به سلطنت تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیارد مسلمان داریم اما نمی‌توانیم با منابع و انسان‌های نخبه و توانمند که در کشورهای اسلامی داریم این همه مشکلات و مسائلی که در کشورهای مسلمان وجود دارد را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: ایران ۴۰ سال دنیای استکبار را به وحشت انداخته اگر این یک میلیارد مسلمان پای کار می‌آمدند تحول عظیمی در دنیا به وجود می‌آمد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه گفت: دسته چهارم کسانی هستند که مقابل امام حسین (ع) قرار گرفتند، کسانی بودند که تردید داشتند که در کنار امام حسین (ع) باشند اما پس از شهادت امام حسین (ع) جریان توابین را راه انداختند و ده‌ها برابر شهدای کربلا شهید دادند اما هیچ اثری در تاریخ نداشت چون به موقع و به اندازه عمل نکردند.

ابوحمزه ادامه داد: امروز هم چنین آدم‌هایی داریم که ولایت‌فقیه را قبول ندارند یا ولایت‌فقیه را قبول دارند اما شخص ولی‌فقیه را قبول ندارند بعد مطرح می‌کنند آن موقع هم ولایت‌فقیه را قبول نداشتیم اما از امام (ره) می‌ترسیدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص اقتصاد مقاومتی، مدیران دو تابعیتی و مفاسد اقتصادی بارها تذکر داده اند، افزود: بحث شک و تردید این است که بعضی افراد در جایگاه حقیقی و حقوقی در مسند و مسئولیت‌های مختلف هستند و به دستورات ایشان گوش نمی‌دهند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه باید تابع ولی‌فقیه بود، افزود: کربلا نماد این مباحث است، چهار دسته‌ای که ذکر شد امروز مصادیقش را پیدا خواهیم کرد و در آینده هم همیشه با این چهار دسته مواجه هستیم.

ابوحمزه گفت: دسته پنجم همان ۷۲ تن یاران امام حسین (ع) بودند کسانی بودند که امام حسین (ع) آن‌ها را امتحان کردند و قبول شدند، شهدای ما اینگونه بودند.

انقلاب اسلامی ایران با عزت و اقتدار مسیر خود را ادامه می‌دهد

وی تصریح کرد: انقلاب علی‌رغم همه فراز و فرودهایی که دارد با عزت، اقتدار و سربلندی مسیر خود را ادامه می‌دهد و عامل این عزت و اقتدار خون شهداست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با نتیجه‌گیری از سخنان خود گفت: ما یک اسلام، یک امام و یک امت داریم. اگر امت از امام اطاعت کنند احکام نورانی اسلام پیاده و بیانات امام جاری و ساری و امت عزیز می‌شود اما اگر امت از امام اطاعت نکند اسلام در غربت قرار می‌گیرد و بیانات امام اجرایی نمی‌شود و همان شرایط زمان امام علی (ع) رخ می‌دهد.

ابوحمزه تصریح کرد: اگر امت از امام اطاعت نکرد و امام در غربت قرار گرفت امت چوب می‌خورد و ذلیل می‌شود اتفاقی که در صدر اول اسلام بعد از پیامبر (ص) افتاد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: مشکلات و مسائل اقتصادی و جنگ روانی برطرف می‌شود این‌ها چیزی نیست که بتواند به انقلاب و نظام لطمه بزند آن‌چه مایه نگرانی است این است که امت از ولی امر مسلمین اطاعت نکند آن موقع زمان ضربه‌خوردن است، چون خداوند با هیچ ملتی تعارف ندارد.

وی ادامه داد: کسی که وظیفه خود را انجام دهد در مقابل امامش عزیز می‌شود مانند ۷۲ تن یار امام حسین (ع) که تاریخ جزء به جزء آن را ثبت کرده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند درس‌های عاشورا، اخلاق عاشورا و مهمتر از همه عبرت‌های عاشورا را باید به بهترین وجه بدانیم و عمل کنیم.

ابوحمزه همچنین با اشاره به تودیع و معارفه فرمانده سپاه رفسنجان یادآور شد: سرهنگ سلطانی چندین سال در سپاه ناحیه رفسنجان زحمات، خدمات و تلاش‌های زیادی انجام داده که جای قدردانی دارد.

وی در پایان علی‌اکبر شاهرخی را به عنوان فرمانده جدید سپاه رفسنجان معرفی کرد.

کد خبر 4406128

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه ثارالله کرمان مراسم تودیع و معارفه ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر گرگان مشهد شهرکرد شیراز بیرجند مجلس شورای اسلامی احتکار خرم آباد مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و اینکه اشخاصی که با سو استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد و توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار، مراتب در دستور کار مأموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی دو نفر را دراین‌رابطه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها دستگیر که در تحقیقات انجام شده و با مواجه‌شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه، تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به‌صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه‌داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی خاطرنشان کرد: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه‌روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

کد خبر 6090442

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود