Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@02:37:05 GMT

استرالیا سیاستی برای تغییرات‌ آب‌وهوایی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۳۹۵۲

استرالیا سیاستی برای تغییرات‌ آب‌وهوایی ندارد

دانشمندان می‌گویند استرالیا برای پایبند ماندن به تعهداتش در توافقنامه پاریس با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از نیچر، نخست‌وزیر جدید استرالیا سیاست‌های کشور در خصوص کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای را رها کرده است. این حرکت استرالیا نشان‌دهنده کناره‌گیری این کشور از تعهدات خود به توافقنامه پاریس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دانشمندان، استرالیا بدون گفتن چیزی از توافقنامه پاریس کناره‌گیری کرد و امیدوار بود کسی به آن توجهی نکند. بدون وجود سیاستی در خصوص کاهش آلودگی کربن دی‌اکسید و انتشار گازهای گلخانه‌ای، استرالیا تعهدات بین‌المللی خود را به‌صورت پیش‌فرض کاهش داده است.

پس از ایالات متحده، استرالیا دومین اقتصاد پیشرفته جهان است که سیاست‌های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را کنار گذاشته است و به تعهدات خود به توافقنامه 2015 پاریس پایبند نمانده است. ترامپ نیز در مارس 2017 اعلام کرد که ایالات متحده از توافقنامه پاریس کناره‌گیری خواهد کرد.

برخی از مقامات استرالیا اعلام کرده‌اند که این کشور نیز باید مانند آمریکا رسماً اعلام کنند که از توافقنامه کناره‌گیری می‌کند؛ اما اسکات موریسون نخست‌ وزیر وقت استرالیا با این حرکت مخالفت کرده است. به گفته وی، استرالیا تا قبل از اجلاس پاریس به هدف تعیین‌شده در توافقنامه خواهد رسید. طبق توافقنامه پاریس، استرالیا متعهد شده است که تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه‌ای را 26 تا 28 درصد کاهش دهد.

اما شواهد نشان می‌دهد که دولت استرالیا بدون وضع سیاست جدید نمی‌تواند به این هدف برسد. استرالیا در ماه اوت اعلام کرد که اداره برق این کشور قادر نخواهد بود که انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا 26 درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/4056/4021/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان

گلخانه سبزی و صیفی هفشجان با حضور احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی، بهادر عبدالغنی فرماندار شهرکرد و جمعی از مسئولین استانی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

برداشت ۸ هزار تن سبزی و صیفی جات در چهارمحال و بختیاری

این گلخانه در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۷۰۰ متر و با اعتبار ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شده است. 

با افتتاح این گلخانه زمینه اشتغال ۱۲ نفر به صورت مستقیم و بهره مندی ۴ خانوار فراهم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد